Jarruvalojen ilmoittelu on loppunut itsestään. Pitää tarkastaa kesällä liitokset, samalla kun siivoilee muutenkin autoa.
Laatikkospesialistilla käytin, hän katsoi vikakoodit ja koeajoi, ei löytänyt vikaa. Vaihtoi öljyt valuttamalla pohjasta ja jäähdyttimestä öljyt pois, pesi jäähdyttimen Lubegard Kooler Kleenillä ja melkoista mustaa mönjää sieltä ulostautuikin. neljä litraa tuli nyt uutta öljyä sinne ja käytös muuttui niin että auto on kuin uusi.
Tiedän että on kaksi koulukuntaa, toiset huuhtelee sen 12l läpi ja toiset valuttaa pohjasta mitä tulee ja lisää saman verran tilalle. Tämä korjaaja perusteli vaihtotyylinsä juurikin tuolla pesulla, eli se on ihan sama kuinka paljon sieltä läpi ajaa sitä öljyä, se ei pese sitä pahinta paskaa pois sieltä jäähdyttimestä. Nyt kuitenkin on tuoretta lisäainetta sen verran paljon, että laatikko toimii kuin unelma. Eli tuo 4l vaihtaminen riitti.
Itse meinasin tehdä tuon saman valutuksen autolle ehkä vuoden päästä ja samalla tuon puhdistuksenkin uudestaan. Suositteli vaihtamaan öljyt 50-60tkm tai 2 vuoden välein, se öljy kun on hygroskooppista ja suomen oloissa kosteutta pääsee systeemiin lämpötilanvaihteluiden takia.
Lisäksi autoon tuli nyt uusi polttoaineluukun sarana, se tappilukitus jäi vielä ihmetyttämään, kauanko siinä menee kunnes tapit lukittuu?
Kolina on melko varmasti paikannettu etuiskareiden yläpäiden kumeihin, eli ne iskarin hatut on noin 5mm irti konehuoneen puolella. Vaihtuu tässä kevään mittaan kunhan kerkiää.
Takajousista löytyi bilteman korotussarja, eli ne kumipalaset jousien väleistä, liekö maajussi tarvinnut kantavuutta lisää? Tai sitten se huonompi, eli olisikohan siellä ollut nivot ja vaihdettu tavan iskarit ja perä roikkuu? Eihän nuo menoa haittaa, päinvastoin, olkoot siellä kunnes keksin paremman variaation
