Elekma  Autoracing

S60 D5 puklaa pakkasnesteet

• 8 Vastauksia
  • 3138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anatoli

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S60 D5 puklaa pakkasnesteet
« : 04.02.2014, 15:30:54 »
Mikähän syynä, että S60 D5 vm. 2003 puklaa silloin tällöin ajon jälkeen seisoessaan pakkasnestettä kuskin puolen etukulmasta. Alkoi kovalla pakkasella (-30), kun ajeli aamulla työparkkiin ja olin iltapäivästä lähdössä kotiin, ilmoitti mittaritaulussa, että "j-neste taso alhainen, pysäytä moottori". Polttoainelämmitin oli silloin noin puolisen tuntia päällä ennen käynnistämistä.
Paisuntasäiliössä oli jonkinverran painetta, kun lisäsin kirkasta pakkasnestettä ja matka jatkui...
Tehnyt samanlaisen puklauksen pariin kertaan viikon aikana, vaikka pakkaset on jo lauhtuneet. Nesteessä pakkaskestävyys on mittarin mukaan riittävä.

Poissa LasseE

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 puklaa pakkasnesteet
« Vastaus #1 : 04.02.2014, 15:47:11 »
Ardicin pohja palanut puhki..

Poissa anatoli

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 05.02.2014, 17:16:43 »
Saako tuon pohjan vaihdettua erikseen vai meneekö uusiksi kaikki ardicin "sisuskalut"?

Poissa jp_olli

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
« Vastaus #3 : 05.02.2014, 17:18:44 »
Voi olla myös Ardicin kiertovesipumpun pääty halki.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 05.02.2014, 17:53:01 »
Päättelisin vain että jos pohja puhki, nesteet kai pitäisi valua ulos Ardicin pakoputkesta - sen päästä tai liitoksista.

Jos pumppu halki tai letkunliitokset löysällä, sittenhän se vuoto tulee suoraan ulos strategisista paikoista.

Poissa Maikkl

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 17.01.2016, 21:24:58 »
Minulla on V70 2002 D5 aj. 345tkm manuaali ja sama ilmiö minulla, mutta netettä on vasemmasta etukulmasta tullut ulos vain yli 20 asteen pakkasissa. Nestepinta on noussut paisuntasäiliössä ja painetta on kovasti. Kun avaa korkin valuu nestettu ulos. Noin 15 asteen pakkasilla ei ole ongelmia ollenkaan ja nestipinta on ollut normaali muutaman lisäyksen jälkeen. Polttoaineen lisälämmitin toimii. Ihme juttu minun mielestä. Tämä on ensimmäinen V70 ja ensimmäinen talvi ja vielä ensimmäinen diesel polttoaineen lisälämmittimellä. Siksi olen tässä hieman H-Moilasena.

Poissa Maikkl

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 18.01.2016, 08:43:03 »
Auto on nyt lämpimässä tallissa ja nestettä on edelleen yli äyräiden. Jäähdytysneste haisee ehkä pakokaasuille tai jollekin sellaiselle ja sehän viittaa kannen tiivistevikaan. Mutta, voisiko vika olla polttoaineenlisälämmittimessä? Vien auton huoltoon ensi torstaina, mutta se ei ole moottorikorjaamo ja jos vika on kannessa, se mennee Hiomo Kantaselle täällä Jyväskylässä. Ehkä voisi olla kannattavampaa viedä suoraan Kantaselle ja teettää muut korjaukset autohuollossa. Tämä on nyt tätä tajunnan virtaa.

Poissa Maikkl

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 18.01.2016, 21:40:58 »
Kirjoittelen tässä yksin näitä kokemuksiani. Auto oli tallissa sulamassa ja käynnistin, pistin letkun pakoputkesta ovenraosta ulos ja lämmöt nousi hitaasti normaaliksi. Mitään painetta ei ollut vielä paisuntasäiliössä. Polttoaineenlisälämmitin ei tullut päälle tallin korkean lämmön takia ja käynnistin sen. Heti alkoi tulla painetta säiliöön. Se ehkä kuuluu asiaan jotta lämpötila nousisi nopeammin. Mutta, onko niin, että liian laiha jäähdytysnesteseos tekee sen, että se ei enää kierrä ja työntää painetta säiliöön? Tämä(kin) diesel lämpiää tosi hitaasti verrattuna bensakoneeseen. Jos jollakin on kokemuksia ja tietoa otan mielellään vastaan. Olen ollut hieman huono löytämään samanlaisia aikaisempia kirjoituksia. Jos joku vanha jermu osaa linkata niihin, niin olisi kovasti kiitollinen. Vaihda hyvä mies seosta, varmaan joku ajattelee. En viitsi tehdä vielä mitään hätiköityä, ennen kuin alkaa olemaan varmempaa tietoa ilmiöstä.

Poissa sami_k

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 18.01.2016, 22:00:43 »
En ainakaan usko tuolla jäähdytysnesteen seoksella olevan mitään vaikutusta asiaan. Vikaa etsisin ardicista, joko vesipumpusta tai sitte lämmönvaihtimen pohja pullahtanut ja vedenkierto siksi huono ja kiehauttaa nesteitä.

Futurez  Kulkukoira