Jäärata pilalla kun tuiskutti lunta ja volvosta loppuu pidot. Nyt saa sitten ruveta miettimään, jos kiinnostaa, miten toteuttaa neliveto tähän. Itellä kaks vaihtoehtoa
1:
*etuvedosta kone + loota ja pitkittäis asennus, vetarin paikoista akselit taka-akselille ja toinen etuperälle. Eteen sovitettaisiin joku retkuperä suht samalla välityksellä kuin takaperä (4.1) Etuvedon laatikkoon tasauspyörästö jumiin = jatkuva 4WD ja etuperä jätettäisiin avoimeksi, muuten se ei käänny mihkään. Takaperähän on jo lukossa, niinkun pitääkin.
2:
*Nykyiseen kartaanin etupätkään sovittaa jokin "voiman ulosotto" eli haaroitus etuvedolle jollain tapaa, mutta miten? Eteen kuitenkin samaan tapaan retkuperä avoimena.
Eteen sitten mielellään 5x108 jaolla etuvetoisen auton etutolpat, tolppien kiinnitys koriin rakenneltavissa, volvon omaa raidetankoa käyttäen.
Ja sitten se joka epäilee että ei saa kardaania suoraan että ravistaa, aura autona tällä vehkellä on ihan turha 20km/h kovempaa ajaa ja siinä vauhissa ei jyrinät haittaa joten ei muutakun saadaan vetarit sinne päin hitsattua niin se riittää.
Ehkä tärkein kriteeri hommassa on, että sen pitää olla lähes ilmaista..
Ideoita?