0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ja jos niin hyvä mäihä on käynyt että olet R lohkon löytänyt niin sitten tarkastelun kohde on 3. sylinteri koska ne halkesi pystysuunnassa pakosarjan puoleleta ylhäältä alas asti ja ne korjattiin putkittamalla.
Mikäs toi EVO kone käytännössä on?
No tuo lohko on aq250 maannut tallissa joitakin vuosia ja sitä ennen ollut auton moottorina.
Aika rohkeesti on 98mm vedetty
On auton keulilta noston jälkee porattu ku nuo männät o käyttämättömät. Mulle ehdotettiin lohkon betonointia vesipumpun alareunaan. Mutta voi kuulemma silti vetää sylinterit lämmettyään soikeeksi tai tynnyri malliin.Iskua saa joko 98 tai 100mm riippuen kumpia kampia käyttää. Senverta on kampiakseli hierottu sivuun. Seon joko ruottista tai datsunista. Männät sopis hyvin vaparikäyttöön 100 iskulle tulee tasan dekille ja niissä on montut ja pienet venakolot.
Nyt kun kiinalaisia 86mm iskuisia valuakseleita on ollut markkinoilla pitemmän aikaa, niin onko kokemuksia/kuulopuheita niiden laadusta tai kestävyydestä? Olisi mielessä mietoon käyttisturbokoneeseen..
Näistä kiinanakseleista oli juttua erään koneentekijän kanssa ja hänellä oli omassa kilpa-autossa 94,5mm iskulla sellainen eikä ollut ongelmaa vaikka tehoakin oli reippaammin.Toki oli vaparikone. ACM:n akseli esim varmaankin samoja kiinalaisia eikä maksa kun noin 1100 euroa eli hinta/laatu mielestäni kohdallaan.
Mistä porukka nykyään ostaa mäntiä koneisiin?Yritin ACM:ltä ostaa pariakin eri mäntää, mutta myyvät eioota. Pitäis löytää 30.5mm pk (näille olis jäänyt kanget valmiiksi hyllyyn) tai vaihtoehtoisesti 32.5mm pk männät turbo projektiin.