KL-varaosat  Carwist

245 1.9etic vs. 940 ft

  • 26 Vastauksia
  • 4266 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4475
  • LH-uuno
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #15 : 14.02.2014, 14:10:04 »
Kolme ensimmäisenä mieleen tulevaa asiaa joissa 940 parempi
+Muovinen PA-tankki (ja uudemmissa muovinen tankkivaruste)
+Farmareissa alumiininen takaluukku
+Tilaa on jos sitä tarvitsee

Jotain 20-30 Volvoa pistänyt muttereiksi ja harvoissa asioissa 700-900 sarja on ottanut kehityksessä askeleen eteenpäin verrattuna 200-sarjaan. Kyllä se on niin että 7-900 on tehty halvimman ja helpoimman mukaan
Esim:
-Montako jarru mäntää on 240 volvossa? Entä 940?
-Monellako pyörällä 240 jarruttaa toisen jarrupiirin vikaantuessa? Entä 940?
-Miksi 740 ja 940 autoista irtoaa tankkausluukku? Miksei 240 luukku irtoa?
Tästähän tuli hauska tapaus, hyviä yksityiskohtia. Heitetään pari vastausta kysymyksiin, ja pari vastapohdintaa, ihan vain todentaakseni että tää on oikeesti vain ja ainoastaan makuasia.
-240:ssä lienee 12kpl, ysissä sitten yseimmiten 6, joskus 8. Siis puolet vähemmän huutoa ja manaamista rempatessa, etenkin kun putki/letku-liitosten määrä on pienempi ja katkeavia ilmausruuvejakin on vähemmän.
-2 vrt 3.
-Varmaan samasta syystä kun 240 tankinluukut on aina irvellään johonkin suuntaan tai vähintään jäävät aina rahtusen raolleen kun ne saranapellit on aina mutkalla johonkinpäin.

Entäpä: kuinka hyvin alkuperäisellä radioasennuksella voit käyttää radiolaitetta esim 3. tai 5. vaihteilla (ei sotketa vammamaatteja, koska 200 on 95% aivan kauhealla automaatilla)? Kuinka kätevä 240:iin on tehdä etujousituksen huoltoa tai vaihtaa vaikkapa jarruletku?

Oikeasti nuo ovat hyvin eri aikakauden tuotteita, 240:hän on modernisoitu 140 kun taas 940 on pintapelleiltä ja kojelaudalta päivitetty 740, lähtökohtaisesti suunnitteluiällä on parikymmentä vuotta eroa ja periaatteessahan ysikin on "antiikkinen" tuote kun suunnittelupohja on 70/80-lukujen taitteesta. 240 omaa nostalgia-"arvoa" ja tunnelmaa, voisin hyvin kuvitella semmoisen harrasteautoksi jollei mulla jo olisi vielä hemmetisti huonommin jokapäiväiseen käyttöön soveltuva, todella paljon ahtaampi ja isoruokasempi, täysin turha auto.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #16 : 14.02.2014, 15:22:27 »
kumpi olisi suotuisampi käyttis kohde

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen
itse ajan olosuhteiden sanelemana 7/9 farkulla
Sinne menee niin näppärästi perhe+puolimottia puita
Tai penkit kaatamalla 6 eurolavaa
Osat ei maksa paljoa ja niitä on hyvin saatavilla

Tekniset ratkaisut vaan ottaa rassatessa päähän
-Miksi se virranjakaja piti siirtää kanteen?
-Miksi käksä ei säädy itsestään?
-Mikä ihmeen tukivarsi sekoilu tätä etupyörää pitelee?
-Miksi jarrut ei lukkiinnu?
jne

Omat 242 odottaa peltihallissa parempia aikoja
ajan näillä sitten kun totaalisesti kyllästyn "nyky" autoihin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #17 : 14.02.2014, 16:45:53 »
tästähän saatiin hyvä keskustelu :P valitsin 940 koska oli hyvässä kunnossa ja lähes kaikki varusteet löytyy mitä tommoseen saa..projekteja löytyy valmiiksikin joten oli pikkuinen pelko että lähtee homma käsistä ton 245 kanssa...kaveri sattui myymään tommossen hyvä kuntosen td04hl-16t ahtimen niin uskaltaltaako semmosta laittaa ennen lastun ja paremman putkiston kera ennen kun on vaihdellu laakerit ja uudet renkaat koneseen :O

Poissa o_j

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1421
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #18 : 14.02.2014, 19:59:51 »
tästähän saatiin hyvä keskustelu :P valitsin 940 koska oli hyvässä kunnossa ja lähes kaikki varusteet löytyy mitä tommoseen saa..projekteja löytyy valmiiksikin joten oli pikkuinen pelko että lähtee homma käsistä ton 245 kanssa...kaveri sattui myymään tommossen hyvä kuntosen td04hl-16t ahtimen niin uskaltaltaako semmosta laittaa ennen lastun ja paremman putkiston kera ennen kun on vaihdellu laakerit ja uudet renkaat koneseen :O

Onnea ostoksesta! Lastu kiinni ja 16t pakosarjan jatkoksi. Tietenkin kaiken saa rikki halutessaan, mutta ilman hillitöntä sikailua luulisi suht maltillisesti ajetun koneen kestävän sen mitä pikkumitsulla on antaa. Kytkin sieltä kuitenkin alkaa luistamaan ennen kuin muuta hajoaa. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84
W210 300D -97

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #19 : 14.02.2014, 21:46:17 »
okei...eikun mittarissa kummiskin semmonen 370 :2funny: niin ei ole varmaan ihan parhaimassa kunossa enään? kesällä kun saa amazonin ajoon niin vois peata varman pääe ja vois rykästä tosta koneen leviäks ja vaihtaa laakerit/renkaat sun muuta :P

Poissa o_j

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1421
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #20 : 14.02.2014, 21:52:27 »
okei...eikun mittarissa kummiskin semmonen 370 :2funny: niin ei ole varmaan ihan parhaimassa kunossa enään?

Niinhän mä sanoin, maltillisesti ajettu. ;) Mulla on vinolohkossa 515tkm, mistään muusta ei huomaa kuin käyntiäänestä. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84
W210 300D -97

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #21 : 15.02.2014, 21:56:04 »
kattosin tänään sen verran pellin alle et jos teen sinne 3 tuuman rännin alusta loppuun ja vaihdan samalla ton turbon niin mistä mahtais saada downpipen laipan siihen ku näytti ette nykyne olis pienempi ku tos toises ahtimes?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5010
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #22 : 15.02.2014, 22:28:43 »
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #23 : 18.02.2014, 15:30:19 »
onko jollain kokemuksia että kuinka helpolla katsurit puuttuvat tämmösiin putki virityksiin/turbon vaihtoihin kun ei saisi kummiskaan tehä ilman valtion päästömittausta?

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1344
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #24 : 18.02.2014, 17:03:24 »
Jos tuon 16t mitsun olet laittamassa 13c vakio mitsun tilalle niin todella tarkka inssi saa olla jos huomaa muutoksen koska nuo on ulospäin lähes identtiset. Putkiston muutoksista ei ainakaan minulle ole inssit mitään sanoneet kun vaan katalysaattori löytyy putkesta ja äänet ovat siedettävän hiljaiset.
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #25 : 19.02.2014, 22:51:40 »
tosta lastusta niin niitä on varmaan erinlaisa?niin tarviiko siinä boksissa olla joku määrätty numero ja mistä semmonen boxi mahtaa tommossta helmestä löytyä??

Paikalla Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3492
  • nyan nyan
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #26 : 21.02.2014, 13:19:00 »
On erilaisia ja lastuntekijä haluaa tietää sen numeron, ainakin loppuosan. Boksi löytyy matkustajan jalkatilasta, kickpaneelin takaa (eli heti oven etupuolella).

 

Ateho  Elekma