Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 man: "Käynn. estetty yritä uudelleen". avain, antenni vai - >Ratkaisu

  • 6 Vastauksia
  • 5868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvofarkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Kärry on volvo V70 D5 -04 man. Reilut 300tkm. Alkuperäinen akku VOLVO 12v 800A 170min 8645083. Navassa 16 04. Kaukkari toimii. Ovet menee lukkoon ja aukeaa. Sisävalot ja mittarivalot toimivat. Ei Arcticin käyttöä.

Avain virtalukkoon, yritys käynnistää ja teksti "KÄYNN. ESTETTY YRITÄ UUDELLEEN". Pari kertaa kaukkarilla ovet kiinni/auki ja uusi yritys. Käynnistyi. :hello:

Nyt alkaa huolestuttaa, ei auta vaikkka kaukkarilla kiinni/auki.. Vaihto toiseen avaimeen, nyt käynnistyi. Eipä vaan toiminut seuraavalla kerralla  :-[

Mittasin latausjännitteen tyhjäkäynnillä, 14,4v. Sammuksissa 12,7. Aamulla 12,3v. Akkulaturi kiinni 6 tuntia ja 13,4v. Joten akku vielä kohtuu kunnossa.  Hyvin käynnistyi kerrran, mutta 20 min ajon jälkeen parkkipaikalla kuollut motti. Teksti kuten yllä. 

Näyttäis olevan yleinen vika volvoissa, mutta onko kukaan vaihtanut avaimen antennirengasta ? Kuvia ? Vikaehdotuksia ?
Volvon tiskillä avaimen antennirengas 55,30€
« Viimeksi muokattu: 15.02.2014, 11:49:58 kirjoittanut volvofarkku »
varttimailin kiitäjä 11sec kadulla - tavoite 10sec

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5523
  • Volvo V70

Alkuperäinen akku VOLVO 12v
 

Alkuun akun vaihto, sitten muita vikakohteita tutkimaan.

Onko vikakoodeja luettu, tuosta antennirenkaasta pitäisi jäädä muistiin..

Muistaakseni akun kyykätessä ajonesto menee päälle.

Nykyakut ei kestä kunnolla edes kolmea vuotta, vaikka ei käytä lisälämmitintä yms..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Nykyakut ei kestä kunnolla edes kolmea vuotta, vaikka ei käytä lisälämmitintä yms..

Kenties akuissa on suuria eroja kun mulla on joku volvo agm akku ja auton ostettuani testautin sen akkuliikkeessä ja sain kuulla että oikein hyvässä kunnossa, ei huolta. Tää oli 2012 ja siitä lähtien ajettu ardic automaattikäytöllä ja esilämmityksellä. Esilämmitys aina ajastuksella eli 30-45min/startti. Tulee siis aika paljon rääkkiä mutta ei oo tarvinu töpselistä latailla akkua lainkaan. En tiedä kui vanha tuo akku, kenties 2006 vuodelta. Luulisi että myyjä ois maininnu jos ois vähän aiemmin 200eur akun uusinu.

Itse asiassa olen järjestään ajanu >10v akulla kuin akulla. Jopa prätkän akulla. Eikait tätä kukaan usko mutta sanonpa silti ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvofarkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Btw miten arcticin esilämmityksen saa pois käytöstä siis kun käynnistää motin niin ettei arctic käynnisty?

Palataan onglmaan. Ostin Volvolta antennirenkaan ja painelin frendin luo ja hän katsoi vikakoodit. Useita lyhyitä satunnaisia ajonestovikoja. Vaihdoin antennirenkaan (5min) ja ainakin toistaiseksi vika katosi.  ELK
varttimailin kiitäjä 11sec kadulla - tavoite 10sec

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Btw miten arcticin esilämmityksen saa pois käytöstä siis kun käynnistää motin niin ettei arctic käynnisty?


Asentamalla autoon ohjelmisto, joka poistaa automaattikäytön kokonaan, tai sitten ottamalla sulake pois.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Jos vielä oireet palaa, niin voi olla virtalukossakin vikaa. Kaverilla oli pari vuotta sitten samanlaiset oireet (V70 -06 AWD) ja virtalukossa oli silloin häikkää. Tarkemmin en kyllä muista, että mitä sieltä silloin uusittiin.

Poissa volvofarkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
vika ilmaantui pari kertaa  :(

en osta uutta avainta, joten  käytän vanhaa avainta väärin päin = toimii moitteetta  :hello:

ilmeisesti avaimen luku ei onnistu täydellisesti, kun punttiosa roikkuu alas päin alkuasennossa...
varttimailin kiitäjä 11sec kadulla - tavoite 10sec

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron