Carcom Oy  Elekma

V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?

  • 34 Vastauksia
  • 13540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?
« : 15.02.2014, 10:02:21 »
Kokeillaas varovasti Showroomin kautta lähteä liikkeelle.

31.12.2013 Kävimme vaimon kanssa hakemassa taloon uuden ykkösauton. Pari vuotta ykkösenä ollut Mazda 6 pääsi työkäyttöön.
Jouluaatonaattona lähti edellinen kakkosauto kiertoon(muutaman satasen Nissani) ja alkoi armoton etsintä uudeksi autoksi. Kriteerit olivat tiukat:
1. alle 200tkm
2. Diesel
3. ilmastointi
4. v-nopeudensäädin
5. automaatti
6. alle 13000e
7. neliveto

Piti myös olla ns. varma käyttöauto, jolla pääsee seuraavat 10v/400tkm. 2003-06 ikäluokassa paljon ajetut ovat pelkästään Mersun C- ja E-malleja, sekä Volvon V70. Todella monta yli 500tkm ajettua molempia merkkejä, joten kun en ole vielä valmis mersumieheksi, valinta oli aika selvä
Nelivedosta joutui luopumaan, vaikka lähistöllä yksi sellainen oli myynnissä. Myyjään ei saanut yhteyttä mitenkään. Siispä nettiautoa selaamalla vastaan tuli tämän tarinan päätähti, täydellisellä merkkihuoltokirjalla varustettu ja ensimmäiseltä omistajalta ostettu V70.

Koeajo oli mieltä ylentävä kokemus. Automaatti pelaa kuin unelma, auto on hiljainen ja jämäkkä ajettava. Värikin on täydellinen, ei tarvitse miettiä uudelleen maalausta. Tätä väriä on liikkeellä sen verran vähemmän, että isonkaan automarketin parkkipaikalla ei tarvitse arpoa mitä autoa kohti suunnistaa.



Uutena valittuja ominaisuuksia:
automaatti-ilmastointi
ajotietokone
automaattinen taustapeilin himmennys
automaattivaihteisto(Geartronic)
esiintaittuva pöytä takaistuimelle
metalliväri
nahkainen vaihdekepinnuppi
nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
näkösuoja?!?
Nivomat automaattinentasonsäädin?!?
ostoskassinpidin
polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
punainen pähkinäpuujäljitelmä
rails-kattokiskot
roskapussinpidin
sähköisesti kääntyvät ulkopeilit
sumuvalot
vakionopeudensäädin
12v sähköpistorasia tavaratilassa
2 valaistua meikkipeiliä
keinonahkapenkit

Ostohinta oli 11500e, joka tällaisesta autosta ei käsittääkseni ole ainakaan ylihintaa. Kaikki auton aiheuttamat kulut kirjataan exeliin, omaa työtä unohtamatta(32e/h).






Toistaiseksi tapahtunutta(hinnoissa mukana oma/vieras työ):
31.12.2013     ostohinta, 193050km mittarissa   11500e
1.1.2014       lähivalopolttimot   20e
4.1.2014       rekisteröinti         10,5e
13.1.2014     Roiskeläpät         124,87e
8.1.2014       ruostesuojaus     650e
18.1.2014     takajarrukenkien vaihto + takajousen asettelu   120e
27.1.2014     roiskeläppiin lisäkumi   25e
27.1.2014     ilmanohjaimet takavanteille, 2kpl   40e
28.1.2014     groud zero 90Ah akku   304e
12.2.2014    mittariston korjaus      50e

Polttoaineineen auto on tullut maksamaan tähän mennessä 2847km aikana 13292,56e.


Roiskeläpät tilasin Amerikasta, kun sai halvemmalla. Näyttivät vielä liian pieniltä niin kävin ostamassa lisäkumia että varmasti suojaavat tarpeeksi:


Ruostesuojaus tehtiin laajimman mukaan Dinitrolilla, äänenvaimennus mukaanluettuna(lähinnä sisälokasuojat ja osittain varapyöräkotelo)

Akku on nyt riittävä hifikäyttöä ajatellen, edellinen olikin jo kuusi vuotta vanha.


Mittaristolle kävi se vakio, eli pintaliitoskomponentit täytyi juottaa uudelleen kiinni. Ei ole edes paha homma ilman mikroskooppia/suurennuslasia. Teräväkärkinen kolvi, juoksetetta ja suojalakan poistoon tinneriä, niillä selviää loistavasti.






Ja suunnitelmia riittää:
Melko varmasti äänentoiston osalta pääsee joensuulaisen Kuvan ja äänen esittelyautoksi, omaa rahaa käytetään 2000e.
Lastutus, muistaakseni 600e
Kenties kestopinnoite maalin päälle, taas 600e. Antavat 2v takuun, jonka ajan auton maalipinta pysyy varmasti virheettömän kiiltävänä.
Ohjaustehostimen erään putken vaihto, tiputtaa nestettä laturin päälle.
Ehkä xenonia
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 17:12:15 kirjoittanut jt-87 »

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #1 : 15.02.2014, 12:49:41 »
Mielenkiintosia suunnitelmia, pitääki alkaa seurailee :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #2 : 15.02.2014, 13:59:03 »
Mistäs nykäisit itsellesi tuon hinnan..? Olet aina töistä pois ja palkan menetys on tuota luokkaa?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #3 : 15.02.2014, 14:50:23 »
Yksityisyrittäjä(eli aina töissä, vai miten se oli ::)) ja maatalouslomituksesta saa tuon verran tunnilta. Sama mennä sillä, eipähän tule liikaa urheiltua omin nokkinensa.

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #4 : 18.02.2014, 11:38:02 »
Vaimo soitteli että perästä kuuluu kolinaa töyssyissä... siis Volvon perästä! Mikähän kaikki ehtii hajota ennen kuin on 200tkm kasassa... tosin kannattaa ensin tällä kertaa eliminoida tunkin räminät sieltä muovilokerosta, ei ole vakiopaikallaan kiinni enää.

Sitten suunnitelmien puolelle:
Pakoputkistolle ehkä tulee tehtyä ajan oloon muutoksia ja sanovat että hiukkasloukut pois ja johan tulee tehoa! Mutta kun en auton alla könytessä sellaisiksi tunnistettavia pönttöjä nähnyt ollenkaan!??!?

...egr:n poisto ja imusarjan putsaus tapahtuu täysin varmasti kevään mittaan, niin hurjia kuvia löytyy siitä mitä siellä odottelee!
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 11:39:52 kirjoittanut jt-87 »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #5 : 18.02.2014, 11:59:45 »
Sitten suunnitelmien puolelle:
Pakoputkistolle ehkä tulee tehtyä ajan oloon muutoksia ja sanovat että hiukkasloukut pois ja johan tulee tehoa! Mutta kun en auton alla könytessä sellaisiksi tunnistettavia pönttöjä nähnyt ollenkaan!??!?
Tuossa ei ole hiukkassuodatinta :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #6 : 18.02.2014, 13:32:45 »

Kenties kestopinnoite maalin päälle, taas 600e. Antavat 2v takuun, jonka ajan auton maalipinta pysyy varmasti virheettömän kiiltävänä.

:D
Osta aineet ja tee ite niin säästät sen 500€

e: 200 ekellä saa jo teetettyä kestopinnoituksia "2v takuulla"
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 13:39:06 kirjoittanut vee40td »

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #7 : 18.02.2014, 17:32:12 »
Mistäs niin halvalla saa käsittelyn? Sitä voisi jo oikeasti harkita.
Tuota itse vähän arvelin samaan pakettiin lastutuksen kanssa(sama virma tekisi molemmat)
http://www.joensuunruoste-esto.fi/index.php/maalipinnankaesittely/brilliant.html

Jos vielä tarran laittamalla saisi vähän hinnasta pois, tuleehan tästä kuitenkin esittelyauto 8)


Tuossa ei ole hiukkassuodatinta :)
Ilmankos! Ei paljon siis ole putkiston suhteen hyötyä saatavissa.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #8 : 18.02.2014, 18:12:23 »

Ilmankos! Ei paljon siis ole putkiston suhteen hyötyä saatavissa.
on, ja paljonki. Ooksä koskaa kurkannu auton alle? Se matkalaukun kokone takavaimennin ahistaa enemmän ku katti. Ja katti ahisti mun autossa nii paljo että matka-ajossa putos kulutus 0,6 litraa. Mulla tosin on vaggikoneella tuo oma, mutta putkistolla joka tapauksessa on väliä.  Tulee ekoauto ku jätät katin pois ja vedät suoran hormin alusta loppuun ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4923
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #9 : 18.02.2014, 18:13:40 »


Ilmankos! Ei paljon siis ole putkiston suhteen hyötyä saatavissa.

On siellä dp:ssä ne hapettimet mitkä ahdistaa :buck2:

Vaimo soitteli että perästä kuuluu kolinaa töyssyissä... siis Volvon perästä! Mikähän kaikki ehtii hajota ennen kuin on 200tkm kasassa... tosin kannattaa ensin tällä kertaa eliminoida tunkin räminät sieltä muovilokerosta, ei ole vakiopaikallaan kiinni enää.

Iskarit vois kans kolissa.

Edit: tuolla oli maininta takajousien asettelusta. Siispä sieltä vikaa hakemaan.
Niin ja roiskeläpät makso eteen sinisellä 50€. Taakse en ole kysyny..
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 18:17:27 kirjoittanut Julma-Henri »
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #10 : 09.03.2014, 20:54:47 »
Ei siellä lopulta ollut kolinaa kun itse koeajoin.


Mutta nytpä lähtee hiljaksiin hifistysprojekti etenemään:

Varapyöräkotelon pohjakuvahan se siinä, siis subbarikotelon tuleva sijoituspaikka. Korkeutta kotelolle voi tehdä 31,5cm, jolloin tilavuus olisi 93,5l. Ja näin suljetun kotelon kanssa 25mm seinämävahvuudella. Se olisi vähintään riittävästi, mutta transmissionline -tyyppinen kotelo on tarkoitus vääntää. Siihen tarkoitukseen tuo tilavuus on suunnilleen minimin kohdilla 12" subbarille.

Elementiksi tullee tällainen:
http://www.powerset.fi/ground_zero_nuclear_gznw12x


Pitäsi vähitellen saada vaimennus alulle että saisi joskus valmiiksikin. Koko sisusta ja ovipahvit on kuitenkin purettava pois, iso homma luvassa. Ennen sitä hommaa olisi oltava vaimennusaineet ja kaikki hifikaapelit tontilla...


Ja ihan pieni tarkennus(lie kaikille ihan selvä juttu, mutta kuitenkin) että minulle tuo OEM tarkoittaa sitä että jos muutoksia tehdään, ne tehdään aina parempaa/vahvempaan suuntaan alkuperäisestä. Ei välttämättä alkuperäisillä osilla tai edes tehdasosilla, kunhan vain korvaava osa on tavalla tai toisella paremmin tehtävänsä täyttävä kuin alkuperäinen.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3168
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #11 : 09.03.2014, 21:09:05 »


Roiskeläpät tilasin Amerikasta, kun sai halvemmalla. Näyttivät vielä liian pieniltä niin kävin ostamassa lisäkumia että varmasti suojaavat tarpeeksi:




Onko noi alkuperäiset roiskeläpät? Mulla ainakin ottaa noi alkuperäiset roiskeläpät maahan kiinni kun yhdelle kaverille ajaa kylään ja siinä on katukivetyksestä korotus niiden pihaan kääntyessä. Kokeile ensin ilman jatkoja että mihin korkeuteen noi roiskeläpät jää. Ja onnea uudesta hankinnasta.

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #12 : 13.03.2014, 16:36:07 »


Liekkö sulla matalampi, kun ei nuo ota kiinni :idiot2:

Hifistelysuunnittelua jatkettu: naputtelin korin läpi ihan näppituntumalla ja seuraavia huomioita tuli:
Etuovet ovat melko jäykät, mutta takaovia täytyy jäykistää vaimentamisen lisäksi aika reilusti.
Katon etuosa on paljon jäykempi kuin takaosa.
Takaposkipellit tuntuvat jäykiltä, mutta takaluukkua joutuu jäykistelemään ja vaimentamaan.
Ei mulla muuta tällä kertaa...

Loppuun taustakuvamateriaalia:

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #13 : 13.03.2014, 16:52:19 »
Koputteleppas vaikka kämmenellä vähän kovempaa siitä listan alapuolelta ni ropisee se tehtaan äänieristysmatto alas.

Ja noista eturoiskeläpistä... sain ajettua ihan vakio korkusena noi poikki.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2014, 16:54:42 kirjoittanut jari2407 »

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, OEM+ -hengessä
« Vastaus #14 : 14.03.2014, 12:03:12 »
Onneksi kumi antaa periksi, ei katkea roiskeläppä jatkon takia.

 

RallyBaron  Samppasport