Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #180 : 14.10.2011, 17:41:14 »
Vedä kireemmälle :P
Ehkä ens keväänä/alku kesästä.   :P

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #181 : 15.10.2011, 16:16:18 »
Jahas... Lisää asioita "to do" listalle...

Lähti kytkin luistamaan ohituksessa 4. Vaihteella, ei oo ennen kertaakaan lipsunut.
Toki nyt oli autossa kolme ihmistä ja koira...
Mutta jos sen K24:n meinaan laittaa, niin kai tuolle kytkimelle jotain on pakko tehdä.

Mikäs tähän oli se hyvä paketti? Sachsin paineasetelma ja volvon oma massalevy?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #182 : 15.10.2011, 21:34:39 »
Jahas... Lisää asioita "to do" listalle...

Lähti kytkin luistamaan ohituksessa 4. Vaihteella, ei oo ennen kertaakaan lipsunut.
Toki nyt oli autossa kolme ihmistä ja koira...
Mutta jos sen K24:n meinaan laittaa, niin kai tuolle kytkimelle jotain on pakko tehdä.

Mikäs tähän oli se hyvä paketti? Sachsin paineasetelma ja volvon oma massalevy?
Juu eiköhän sillä SRE:llä saa tarvittavan pidon kun kuitenkin tehot pysyy järkevissä lukemissa  :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #183 : 15.10.2011, 23:12:58 »
Juu eiköhän sillä SRE:llä saa tarvittavan pidon kun kuitenkin tehot pysyy järkevissä lukemissa  :D
Joo ja se pahin eli toi järkyttävä vääntö varmaan tippuu vähän, jos siis sen ahtimen vaihdan...

Sen enempää en oo vielä jaksanut asiaan perehtyä, mutta olikos se jokin SRE:n 707 joka on hyvä?
Mutta se vaati vissiin vauhtipyörän koneistuksen?
Onkos tähän jotain bolt-on tyylistä ratkaisua?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #184 : 15.10.2011, 23:21:04 »
Onkos tähän jotain bolt-on tyylistä ratkaisua?

S.A.M ruotsin puolella myy vahvistettua 850R kytkinpakeettia!
se olis varmaan aika bolt on.
http://www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=902&LANGUAGE=SV

toiset jotka vaatii koneistusta on.

Helix group N painelevyä + 850r levy.

ja tuplamassavauhtipyöriin
Sachs 678 (tais olla joku numero siihen suuntaan).

Sintterilevy on toinen mutta tärkeä sintterin valinnassa on että se on jousitettu!
sintteri ilman jousia tahtoo rikkoa laatikot :(

Arttu hankki juuri jousitetun sintterin niin se varmaan tietää mistä sellaisen saisi hankittua!Ts

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #185 : 15.10.2011, 23:28:43 »
Tos ois tommonen linkki, mutta ymmärtääkseni 850R:n kytkin kestää kans sen 500Nm.
http://en.sachsperformance.com/sachs-race-performance-clutch/volvo/volvo-v70-i/23-turbo-184-kw-011997-032000/index.html

Nii ja kait 850R:ssä ja V70R FWD:ssä sama kytkin ku konekkin on B5234T4  ???

 *karkuun-> Tarkistan Vadiksesta
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011, 23:36:41 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #186 : 15.10.2011, 23:41:16 »
Sama kytkin on noissa. Varaosanumero kytkinpaketille=272218
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #187 : 16.10.2011, 00:23:40 »
Tos ois tommonen linkki, mutta ymmärtääkseni 850R:n kytkin kestää kans sen 500Nm.

mun muistikuva olis että 850R kytkin kestäisi tuon 440-460Nm.
(mutta se on mun muistista... en voi sitä millään faktalla varmistaa)

-Nuoruus ei lähde yksin :(

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #188 : 16.10.2011, 00:33:33 »
mun muistikuva olis että 850R kytkin kestäisi tuon 440-460Nm.
(mutta se on mun muistista... en voi sitä millään faktalla varmistaa)

-Nuoruus ei lähde yksin :(
Kah.. Nyt on itellä kans tyhjä olo. Mistähän tuon 500Nm oon päähäni saanu ??? Nyt tarvii ettiä faktaa etten lauo lisää mutuja.  ;)

Edit: Juu enpä ny heti ainakaan löytäny faktaa, mutta parilla foorumilla puhuttiin tuosta 500Nm. Siitä en taas tiedä, että onko tuo kuinka totta.. Varmasti pitääkin tuon jos ajaa nätisti  ;)
« Viimeksi muokattu: 16.10.2011, 00:44:57 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #189 : 16.10.2011, 00:48:54 »
Kah.. Nyt on itellä kans tyhjä olo. Mistähän tuon 500Nm oon päähäni saanu ??? Nyt tarvii ettiä faktaa etten lauo lisää mutuja.  ;)

Edit: Juu enpä ny heti ainakaan löytäny faktaa, mutta parilla foorumilla puhuttiin tuosta 500Nm. Siitä en taas tiedä, että onko tuo kuinka totta.. Varmasti pitääkin tuon jos ajaa nätisti  ;)

Tuon SRE HD:n väännönkestoksi ilmoitetaan 500 nm massalevyllä.

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #190 : 16.10.2011, 06:01:41 »
Joo tosiaan hommasin itelle tuon Sre:n jousitetun sintterin (88 1861 999 843). Metsästin aikani 850R:rän normilevya tuloksetta. Siniseltähän tuota ei saa erillään, vaan tulee pakettina asetelman kanssa ja itse en ylimääräisiä osia tarvitse. Sachs:lta tilattiin kertaalleen 850R levy, mutta tehtaalta tuli vastaus, että ei saatavilla.

Race.fi oli paikka josta tilasin tuon sintterin ja "707" asetelman. Kaupankäynti sujui hyvin, yhteyden pito toimii, jopa tehtaalta oltiin yhteydessä minuun. Maksu hoitui mh:n ennakolla. Huono puoli tuossa on se, että nämä tuli tehdastilauksena. Eli toimitus voi olla pitkähkö, 2-4vko lupaavat. Tosin mulla ei niin kiire ollut, joten odotus ei haitannut.
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #191 : 17.10.2011, 00:49:17 »
Joo tosiaan hommasin itelle tuon Sre:n jousitetun sintterin (88 1861 999 843). Metsästin aikani 850R:rän normilevya tuloksetta. Siniseltähän tuota ei saa erillään, vaan tulee pakettina asetelman kanssa ja itse en ylimääräisiä osia tarvitse. Sachs:lta tilattiin kertaalleen 850R levy, mutta tehtaalta tuli vastaus, että ei saatavilla.

Race.fi oli paikka josta tilasin tuon sintterin ja "707" asetelman. Kaupankäynti sujui hyvin, yhteyden pito toimii, jopa tehtaalta oltiin yhteydessä minuun. Maksu hoitui mh:n ennakolla. Huono puoli tuossa on se, että nämä tuli tehdastilauksena. Eli toimitus voi olla pitkähkö, 2-4vko lupaavat. Tosin mulla ei niin kiire ollut, joten odotus ei haitannut.
Eikö toi 707 sintterin kera oo jo aika jytky paketti, eli pitäis vissiin kestää vääntöä jo paljon?
Millainen tuo on ajossa?
Kysehän kuitenkin on käyttöautosta...

Mitä tuli hinnaksi ko. Hommalle?


E: onko M59:ssä sama boori kytkinakselilla kun M56:ssa?
Ja oliko kaikissa samanlainen vauhtipyörä, eli onko vauhtipyörä sama vaikka olisi 228mm kytkin? (Kaksoismassat tietenkin erikseen)
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011, 00:54:55 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #192 : 17.10.2011, 07:23:31 »
Boorit on samat M90, M56, M59 laatikoissa.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #193 : 18.10.2011, 17:34:09 »
Boorit on samat M90, M56, M59 laatikoissa.
Okei...

Joo, eli kytkimeksi alkaa vahvistua samanlainen setti kun esim. Donin autossa on.
Eli 707 asetelma volvon R-levyllä.
Jossain ruotsalaisella sivustolla ilmoitettiin tuon 707:n väännönkestoksi massalevyn kanssa 580Nm, en tiedä että onko faktaa vai jotain muuta...

Sintteriä en viitti käyttöautoon laittaa, sen verran henkalia ne lähes aina on ajaa...

Pelkästä R-massalevystä on kyselyä laitettu ruottin puolelle, sieltä saattais saada pelkkää levyä ilman volvon omaa paineasetelmaa.

Toinen vauhtipyöräkin olisi jo kiikarissa. Suunnitelmahan on koneistaa toinen pyörä tuolle 707-asetelmalle valmiiksi, että vaihto on sellainen "vanha pois, uusi tilalle" tyylinen.

Onko tuo sama painelaakeri käypäinen sekä sisäisen, että ulkoisen työsylinterin kanssa? Eli tällainen laakeri: 3151269332

Tällaista löysin eräältä jenkkifoorumilta:
The first one is using the Audi pressure plate 883082999707 from Sachs Race Engineering in combination with the original Volvo 850 R friction plate as mentioned in some threads on VS or the Sachsperformance sprung friction plate 881862534031.
For this setup the flywheel would have to be redrilled and also shaved down a bit, as the pressure plate is designed for a 8.4mm friction plate, while the mentioned pressure plates measure only 7.something.

Mahtaako olla faktaa?
Tuota vauhtipyöräähän tuskin on vaikea koneistaa, niin että asetelma "uppoaa" hieman kitkapintaa alemmaksi...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #194 : 18.10.2011, 20:10:31 »
Mulla on S40 T4:ssa toi 707-asetelma ja 850R massalevy ja vääntöä oli penkissä 580nm, ei luista ja piirtää kolmosellakin kahta rantua asvalttiin 100km/h-> quaifen lukon välityksellä. Ens kesänä pitäs olla vääntöä karvan yli 600nm ja pitäs kyllä pitää sekin. Toi vääntö tosin on 5000rpm paikkeilla. Et eiköhän se sullakin pidä. :)
Miten sulla on vauhtipyörä koneistettu?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Proturbo  Autodiagnoosi