KL-varaosat  Race.fi

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #195 : 19.10.2011, 08:22:43 »
Ainoastaan asetelman pultin reiät on koneistettu, muuten meni täysin bolt-on ja ei muita muutoksia. :)
Okei... Eiku meinasin just tota kun tuolla jenkkifoorumilla on puhuttu, että toi 707 ois tarkoitettu hieman paksummalle levylle, mitä toi "R" levy on...

Ostitko koko setin volvolta, että sait ton massalevyn...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #196 : 19.10.2011, 08:44:45 »
Okei... Eiku meinasin just tota kun tuolla jenkkifoorumilla on puhuttu, että toi 707 ois tarkoitettu hieman paksummalle levylle, mitä toi "R" levy on...

Ostitko koko setin volvolta, että sait ton massalevyn...?

Aivan oikein.

707:lla on audissa paksumpi kytkinelvy alkuperäisenä.
ruotsin puolella jotkut sorvaa sen takia ois vähän tavaraa jotta painelevy tulisi "alemmas".

isot pojat ruotsissa puhui 0.5 -1mm ulkoreunasta.

707 sovitus/koneistuksen voi tehdä kahdella tavalla.

(parempi) pyöritä painelevyä pari kymmentä astetta ja poraa uudet reiät vauhtipyörään -> tasapainoitus.
tai sitten asetelman reiät muokataan jotta se sopii alkuperäisiin reikiin! -> tasapainoitus.

707 vaatiii pakosta 850R kytkinelevyn! normi t-5 kytkinlevyn "keskiö" on isompi ja sen takia ei mahdu siihen asetelmaan!

toinen mikä on suositeltavaa on kovemmat 12.9 pultit. alkuperäisten 8.8 tilalle

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #197 : 19.10.2011, 09:47:49 »
Aivan oikein.

707:lla on audissa paksumpi kytkinelvy alkuperäisenä.
ruotsin puolella jotkut sorvaa sen takia ois vähän tavaraa jotta painelevy tulisi "alemmas".

isot pojat ruotsissa puhui 0.5 -1mm ulkoreunasta.

707 sovitus/koneistuksen voi tehdä kahdella tavalla.

(parempi) pyöritä painelevyä pari kymmentä astetta ja poraa uudet reiät vauhtipyörään -> tasapainoitus.
tai sitten asetelman reiät muokataan jotta se sopii alkuperäisiin reikiin! -> tasapainoitus.

707 vaatiii pakosta 850R kytkinelevyn! normi t-5 kytkinlevyn "keskiö" on isompi ja sen takia ei mahdu siihen asetelmaan!

toinen mikä on suositeltavaa on kovemmat 12.9 pultit. alkuperäisten 8.8 tilalle
Toihan voi uuden massalevyn kanssa toimia moitteetta vaikka vauhtipyörä ois plaanattu tasaiseksi, mutta vähänkään kuluneella massalevyllä voi tulla ongelmia kun asetelman puristusvoima ei riitä...

Aika heikolta tosiaan näyttää ton pelkän 850R:n massalevyn saatavuus. Ei kyllä millään viitti ostaa koko kytkinpakettia, mitäköhän moinen edes maksaa...?
Eli jos jollakulla on jotain käryä, että mistä sais ton pelkän 1862 534031 levyn, niin kertokoon heti ;)

Niin, oliko se toi sama painelaakeri sisäisen työsylinterin kanssa kun käy?
Eli tämä: Sachs 3151 269 332
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #198 : 19.10.2011, 09:57:57 »
Toihan voi uuden massalevyn kanssa toimia moitteetta vaikka vauhtipyörä ois plaanattu tasaiseksi, mutta vähänkään kuluneella massalevyllä voi tulla ongelmia kun asetelman puristusvoima ei riitä...

Aika heikolta tosiaan näyttää ton pelkän 850R:n massalevyn saatavuus. Ei kyllä millään viitti ostaa koko kytkinpakettia, mitäköhän moinen edes maksaa...?
Eli jos jollakulla on jotain käryä, että mistä sais ton pelkän 1862 534031 levyn, niin kertokoon heti ;)

Niin, oliko se toi sama painelaakeri sisäisen työsylinterin kanssa kun käy?
Eli tämä: Sachs 3151 269 332

jos sulla on ulkoinen apucylinteri niin tässä kuva näkyy paineirroituslaakeri.


sivulta... http://www.doninmaailma.com/23253382

jos on sisäinen apucylinteri niin laakeri on kiinni varsinaisessa apucylinterissä!
elikkä tämä.

paineirroitulaakeri apucylinteri "combo" näkyy vihreänä tuon imusarjatiivisteen päällä!

EDIT: parempi kuva
http://www.skruvat.se/Slavcylinder-koppling-P11795.aspx
volvon varaosanumero: 8667661

Ja volvo orkkis paineirroituslaakeri käy hienosti.
Ostat sen siniseltä vaikkapa rek.nron. perusteella... valmis.

Sachs von volvon orrkiskytkinlevy ja se tuntuu toisiaankin olevan "kiven alla" saada ilman painelevyä :(
Mutta LUK valmistaa myös kytkinlevyjä joten niillä vois olla noita irtonaisena.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2011, 10:02:59 kirjoittanut ZuluR »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #199 : 19.10.2011, 11:03:05 »

isot pojat ruotsissa puhui 0.5 -1mm ulkoreunasta.


Tuo on vähän omituinen kommentti pitää varmaan paikkaansa riippuu siis käytetävästä levystä.

Etäisyyden muutos on seuraava

"aluperäisen levyn paksuus - uuden levyn paksuuus = etäisyyden muutos"

Jos tulos on + niin asetelman kiinnityspintaa upotetaan vauhtipyörään

Jos tulos on - niin asetelman ja vauhtipyörän väliin laitetaan ko verran fylliä.

Tämä pätee silloin kun paineasetelma on tarkoitettu käytettäväksi tasaiselle vauhtipyörälle.

Esim:
tasainen vp
käytettävän uuden asetelman alkuperäisen levyn paksuus 8,7 mm (alkuperäisessä käyttötarkoituksessa esim Audin levy)
Levy jota tullaan käyttämään 7,6 mm (esim Volvon levy)

8,7 mm - 7,6 mm = 1,1 mm -> asetelman kiinnityspintaa pitää upottaa 1,1 mm vp:n kitkapintaan nähden.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #200 : 19.10.2011, 11:28:20 »
Tuo on vähän omituinen kommentti pitää varmaan paikkaansa riippuu siis käytetävästä levystä.

Etäisyyden muutos on seuraava

"aluperäisen levyn paksuus - uuden levyn paksuuus = etäisyyden muutos"

Jos tulos on + niin asetelman kiinnityspintaa upotetaan vauhtipyörään

Jos tulos on - niin asetelman ja vauhtipyörän väliin laitetaan ko verran fylliä.

Tämä pätee silloin kun paineasetelma on tarkoitettu käytettäväksi tasaiselle vauhtipyörälle.

Esim:
tasainen vp
käytettävän uuden asetelman alkuperäisen levyn paksuus 8,7 mm (alkuperäisessä käyttötarkoituksessa esim Audin levy)
Levy jota tullaan käyttämään 7,6 mm (esim Volvon levy)

8,7 mm - 7,6 mm = 1,1 mm -> asetelman kiinnityspintaa pitää upottaa 1,1 mm vp:n kitkapintaan nähden.

Juuri noihan upotus lasketaan.

Minulla valitettavsti ei ole raakaa faktaa levyjen paksuudesta!
Ja ruotsin foorumeilta ei löytynyt sitä faktaa. (ainakiaan nyt ensi etisntäyrityksellä).
Ja en tunne tuon lukeman kirjoittajaa henkilökohtaisesti enkä tiedä kuinka paikaansapitäviä tiedot on...
Täsä syystä en määrittänyt tarkemmin tuota 0.5mm - 1mm. (olen lukemaan törmännyt muutamissa eri topicissa ja foorumilla).

707 toki toimii hienosti ilman upottamista. Joten se ei ole pakollinen toimepide.

Olishan se hienoa jos joku voisi saada paksuusmitta seuraavista levyistä.
Audi S2 91-92
S4 98-01
(noissa tuo 707 vakiona).

ja vielä mitta 850R levystä.

Tällöinhän tuo oikea upotus selviäisi.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #201 : 19.10.2011, 11:35:51 »
Itse koitin tilata tuota ärrän levyä asetelmankin kanssa siniseltä, tilasin 5 eri vaihtoaehtoa, jokainen oli väärä. Loppuenlopuks tuli muistaakseni Donilta käytettynä, SRE 707 asetelman kanssa ajoin, +500 väännön kanssa n. 30tkm ilman luistamista, nyt sama paketti meni s60:seen ja sillä on ajettu samoilla väännöillä 10tkm ilman ongelmia
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #202 : 19.10.2011, 17:21:06 »
Juu koko setin ostin ja myin asetelman erikseen siitä pois sitten. :)
9176268 oli aiemmin pelkälle kykälevylle varaosanumero mutta enää ei saa sitä pelkästään.
Ostitko siniseltä sen setin?

Eikö se oo tällaisella numerolla: 272218...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #203 : 19.10.2011, 17:34:12 »
Juu se kääntää numeron tohon sun mainitsemaasi ja juu siniseltä tiskiltä ostin koko paketin ja myin täällä Vrcfllä paineasetelman pois.
Mitä ko. paketti sitä kautta maksoi?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Nate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #204 : 19.10.2011, 17:51:02 »
Bilian verkkokauppa antaa hinnaksi 384e
Elämälle altistuminen voi pitkässä juoksussa johtaa kuolemaan.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #205 : 19.10.2011, 21:22:05 »
Juu jotain tollasta se oli.

Tällänen löyty netistä, saikohan sen jostain siis ilman asetelmaakin?
http://www.oscaro.com/disque-d-embrayage-sachs-1862-534-031-358715-262-p
Joo, löysin kanssa pari tollaista sivustoa kun tota myy, ainakin numeron mukaan. Jotenkin vaan en oikein luota noihin...
Kiva kun tilaa ja sieltä tulee jokin ihan väärä lätty...

Tuollainen muuten löyty: http://www.usparts.fi/sendFile.php?fileId=4538
Tossa on väännönkestot ilmoitettu, esim. -707 asetelmalle luvataan orgaanisella levyllä 520Nm ja sintterillä 615Nm. Sachsin ilmoittamat väännöt on aina vähän alakanttiin eli varmasti pitää vielä enemmän. Eikö kaikenlisäksi tuo "850R" massalevy ole normaalia paremmalla kitkakertoimella, eli varmaan pitää ainakin sen 580Nm, joka muutamilla ruotsalaisilla nettikauppojen sivuilla luvataan.

Ja kyllä, ihan varmasti mulle riittää, mutta ajattelin vaan että jos joku suuremmilla tehoilla ajeleva miettii ko. asiaa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #206 : 19.10.2011, 22:44:42 »
583.2nm pitää 100% varmasti ja testatusti. :)
Millaisilla kierroksilla toi vääntö oli...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #207 : 20.10.2011, 07:40:01 »
Lainaus
Tossa on väännönkestot ilmoitettu, esim. -707 asetelmalle luvataan orgaanisella levyllä 520Nm ja sintterillä 615Nm. Sachsin ilmoittamat väännöt on aina vähän alakanttiin eli varmasti pitää vielä enemmän
Jeba,
orgaanisella pitää n. 650Nm ja sintterillä n. 780Nm. Näin siis 4x4 audeissa, sveduissa paljonkin käytetty.
raw d

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #208 : 21.10.2011, 17:47:33 »
Armottoman salapoliisityön tuloksena löysin seuraavaa:

Tämän: http://www.hivolume.info/catalogs/SachsClutches.pdf perusteella tuon -707 asetelman kaveriksi menisi joko 881861 999 802, 881861 999 809 tai 881861 999 811 levy, joista keskimmäinen on ilmeisesti sintteri ja jälkimmäinen vain V8 koneen yhteydessä.

Ja sitten taas tämän: http://www.racepads.co.uk/downloads/zf/PCS.pdf perusteella noiden paksuus on joko 8,4mm (-802 levy) tai 8,3mm (-809 levy) tai 9,1mm (-811 levy)

Noita voi varmaan pitää ihan faktatietona.

Pitää siis mitata se 850R:n levy heti kun sen saan. Tuon 9,1mm mukaan sitä koneistusta ei varmaan kannata tehdä...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #209 : 30.10.2011, 13:30:59 »
Laitetaan pari kuvaakin välillä, ettei mee pelkäksi tekstiksi... ::)

Tuollainen olis odottamassa:


Myös volvolta tuli perjantaina viesti, että kytkinpaketti ois noudettavissa :)


Tilasin uudet tulpatkin, katotaan josko auttais tuohon välillä esiintyvään pätkimiseen.
Suuremmilla vaihteilla kun lähtee kiihdyttämään, niin pätkäisee usein muutamia kertoja kun ahdot nousee yli kiloon, tulpatkin kokeilin jo vaihtaa uusiin, nyt siis volvon orkkikset ollu käytössä.
Tilaukseen meni NGK iridiumit eli BKR7EIX.

Ellei vaikuta mitään, niin pakko se on sitte uskoa että alkaa nakuttamaan tuosta ohjelmasta johtuen...
« Viimeksi muokattu: 19.07.2012, 03:58:26 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Futurez  Kulkukoira