Kulkukoira  Proturbo

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 138637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #255 : 10.08.2012, 09:04:22 »
Jahans, uusi MAFfi haettu ja taas toimii...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #256 : 14.08.2012, 00:00:42 »
Mites pitkälle noilla uudemman ärrän vihreillä suuttimilla (vissiin 465/3bar) pärjää?
Bensalla/etanolilla...?

Entä sitte noi dekat, kannattaako sellaisia käyttöautoon laittaa...?

Suunnitteilla saattais olla vähän tekniikkapuolen päivitystä ja samalla menee myös suuttimet uusiksi.
Alunperin ajattelin, että laitan ne vihreät Boschit, mutta aloin miettiä että mahtaako ne loppua kesken?
Tehotavoitteet ei ole kovin ihmeelliset, mutta RE85 ohjelmaa mietiskelin...

Ja entäs toi vakiopumppu?
Jossain jenkkifoorumilla oli kivenkovaa faktaa, että riittää 400hv asti, mutta tiedä sitten...
Walbron 255lph pumppu ei tietysti paljoa maksa.
Eikös se GSS342 ollu se malli joka sopii parhaiten paikalleen?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #257 : 14.08.2012, 10:15:37 »
Onko autossa peruspaine 3bar?

EDIT: Sullahan nyt valkoiset (350cc) paikoillaan? Tuo karkeasti kerrottuna 1.3 tulee 455cc, joten nuo vihreät olisivat nykyiselle teholuokalle sopivat. Onko tietoa, että paljonko suuttimien aukioloaika tolla kokoonpanolla on?
Laitat jotkut e85 yhteensopivat 650-750cc ev14 suuttimet ja tuon walbron pumpun, niin ei tarvitse sitä ihmetellä  ::)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2012, 10:40:26 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #258 : 14.08.2012, 15:41:25 »
Joo, nyt on valkoiset, jotka luultavasti on aikalailla tapissa eli aika pitkään levällään tolla nykyisellä setupilla (300hv ja seos täyskaasulla karvan päälle kympin).

Onko noissa EV14 siittimissä O-rengasväli sama kun noissa nykyisissä?

Mutta joo, parempihan ne suuttimet on vähän ylimitoittaa että saa aukiolot järkeviksi...

E: ja eikö mahtanut olla 3bar yli imusarjan paineen, eli barin ahdoilla tais olla neljää baria bensanpaine.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2012, 15:43:20 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #259 : 14.08.2012, 18:20:31 »
Walbron 255 ei taida olla e85 hyväksytty. Monihan niitä silläkin litkulla käyttää kuitenkin.
Se isompi (F90000267) walbro on ja myös deatsch werksiltä löytyy e85 hyväksyttyjä.

EV14 suuttimia löytyy muutamalla eri pituudella ja O-renkaan halkaisijalla.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #260 : 14.08.2012, 18:21:48 »
Kuka nyt enään edes ostelee mitään 255 pumppuja, kun aeromotive tarjoo 340 stealthin samoihin rahoihin..

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #261 : 14.08.2012, 18:30:13 »
Kuka nyt enään edes ostelee mitään 255 pumppuja, kun aeromotive tarjoo 340 stealthin samoihin rahoihin..

340 ei vaan taida olla e85 sopiva..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #262 : 14.08.2012, 18:45:56 »
340 ei vaan taida olla e85 sopiva..
On se

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #263 : 14.08.2012, 18:57:01 »
On se

Kyllähän se sille sopii, kun filtterin vaihtaa 10h välein  ::)
Lähde
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #264 : 14.08.2012, 19:03:35 »
Kyllähän se sille sopii, kun filtterin vaihtaa 10h välein  ::)
Lähde
Hah. Manuaalissa ei puhuta mistään 10tunnista http://aeromotiveinc.com/wp-content/uploads/2012/02/11140_11141_11142.pdf
Jos sää olisit bensapumppujen valmistaja, niin haluisit varmaan vähän vastuuta itteltä pois noiden e85 litkujen kanssa.

Eli kestää se sen mitä muutkin pumput.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #265 : 14.08.2012, 19:10:01 »
Hah. Manuaalissa ei puhuta mistään 10tunnista http://aeromotiveinc.com/wp-content/uploads/2012/02/11140_11141_11142.pdf
Jos sää olisit bensapumppujen valmistaja, niin haluisit varmaan vähän vastuuta itteltä pois noiden e85 litkujen kanssa.

Eli kestää se sen mitä muutkin pumput.

Ei puhutakaan tunneista, mutta siellähän kuitenkin selvästi lukee:
"Due to the dielectric properties of Alcohol based fuels like E85, fuel pump service life will be reduced and
filter maintenance increased. Be certain alcohol compatible filters are installed and properly maintained."


Samoin sitä walbron 255 pumppua käytetään e85 kanssa vaikkei sille olekaan hyväksytty. Onko se aeromotive jotenkin kuumempaa kamaa, että tarvii sitten sellainen olla? Sutii sitten heti nelosellakin?

Miksi siis pitäisi leikkiä tollasen asian kanssa, kun kerran E85 hyväksyttyjä (ilman pieniä tekstejä) pumppuja löytyy?

Sopishan hevosen mulkkukin kyntämiseen, mutta silti sille laitettiin kyntöaura perään. Olishan se molo saattanut jonkun uran kaivamisen kestää..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #266 : 14.08.2012, 19:20:47 »
Minä en viitti sun kanssa tästä asiasta tapella toisen projektipäiväkirjassa enempää. Jos sua ei aeromotiven tuotteet innosta niin ei ole multa pois.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #267 : 14.08.2012, 19:22:58 »
Kavereilla lähtee heti hevoset ja mulkut keulimaan täällä :D

Nojoo...
Tossa kun hetken mietiskelin, niin saattaa polttoaineena pysyä vaan perus 98.
Pääsee aika paljon helpommalla, 85:lla loppuu heti kaikki kesken, ihan bensalinjoista lähtien.

Mutta noi Boschin vihreät suuttimet täytyy jokatapauksessa hylätä, ne on bensallakin jo ihan tapissa.
Deka 630cc ois ehkä parempi vaihtoehto, nelireikäinen sekin on...

Ja pumpuksi menisi sitte hienosti Walbro, vaikka Aeromotivella saakin varmasti enemmän katu-uskottavuutta ja virolaisia naisia...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #268 : 05.09.2012, 15:33:00 »
Jahas, nyt on Walbron 255lph pumppu paikallaan, tarkka malli on GSS342 ja äärimmäisen nopeasta toimituksesta kiitokset Mamasanille :hg:

Kuvia en asennuksesta tajunnut ottaa, mutta oli aika simppeli homma laittaa paikalleen.
Alkuperäinen pumppu on halkaisijaltaan hieman pienempi eli pumpputelineestä piti veistellä sellaiset pienet muovirivat pois.
Virtaliitinkin sopi suoraan...

Tilasin myös uudet tulpat, otin asteen verran kylmemmällä lämpöarvolla, eli malliltaan ovat NGK:n BKR8EIX kun nyt paikallaan olevat on BKR7EIX.
Ajattelin jospa nuo auttaisivat nyt ilmenevään pätkimiseen täyskaasulla. Nyt kun kaasu auki vedättää, niin saattaa välillä pätkäistä rumasti.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #269 : 20.09.2012, 10:31:14 »
Laitoin ne BKR8EIX tulpat paikalleen ja pätkiminen on poissa *taavih->
Eli ehkäpä rikas seos ja liian lämmin tulppa teki karstakikkaretta kärkeen jolloin alkoi detonoimaan -> nakuanturi meni hämilleen...?

Nyt nostin ahtoakin taas vähän ylemmäs eikä pätki yhtään, aikaisemmin ei kestänyt yhtään kovempaa ahtoa vaan oli pakko pitää siinä 1,0-1,1bar tienoilla.


Myös uudet renkaat saapuivat, Kumho Ecsta XT KU37 koossa 225/40R18.
Camskill toimitti reilussa viikossa ja paistoleima on 2112 eli tuoretta tavaraa.
Melkein kaksi kesää pääsi Nexeneillä, vaikka kovin nätisti oon yrittäny ajella O:-)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Futurez  Kulkukoira