Proturbo  Autodiagnoosi

V50 2.0D -05 Turvavyötunnistin

• 3 Vastauksia
  • 1291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mir0k

• De Luxe
  • *
  • -
V50 2.0D -05 Turvavyötunnistin
« : 17.02.2014, 13:03:18 »
Moi taas!
Mulla on kaksi(2) kertaa ollut satunnaisesti sellainen vika, että tulee jatkuvaa ilmoitusta turvavyöstä, ettei se olisi kiinni.
Turvavyö on kiinni hyvin ja kokeilin väännellä ja työnnellä sekä irroitella ja laittaa takaisin, mutta vika poistui välillä max 10 sekunnin ajaksi.
Auton sammuttaminen/käynnistäminen ei vaikuta, mutta yön yli nukkuminen oli taas poistanut vian.

Onko kellään tietoa, miten tämä tunnistin käytännössä toimii?
Joku piuhahan tuolla pakko on olla, jotta tieto menee ajotietokoneelle.. sieltä varmaan siis pitää lähteä vikaa etsimäänkin? Mitenhän tuo lähtee irti? :D

Poissa akema

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -05 Turvavyötunnistin
« Vastaus #1 : 17.02.2014, 13:45:20 »
Kannattaa tarkistaa ettei siinä vänkärin penkillä ole kauppa- tjms. kassia joka aktivoi siitä penkistä tunnistimen
ja ellei vyö ole kiinni niin tulee varoitus.
Nimim. oli mennä scheißet housuun kun ekakerran kesken ajon pamahti täysvalitus (eli kaikista kaiuttimista lujalla BLIP-BLIP-BLIP jne) päälle.
Syynä 1,5 litran vesipullo siinä vänkärin penkillä.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 13:52:23 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa mir0k

• De Luxe
  • *
  • -
« Vastaus #2 : 17.02.2014, 13:49:02 »
Mielenkiintoista. Viime kerralla kävin siwassa ja paluumatkalla oli maitotonkat pelkääjänpaikalla, mutta menomatkalla ei ollut mitään ylimääräistä muistaakseni.
Olen silti edelleen siinä uskossa, että kyse oli omasta penkistä, mutta pitää pitää silmällä tuotakin vaihtoehtoa. Kiitos huomautuksesta!  :hello:

DuudX

• Vieras
« Vastaus #3 : 17.02.2014, 16:23:39 »
Omassa kuulemma samaa ongelmaa... ainakin vaimon mielestä  ::) Kun itse ollut kyydissä, niin ei ole esiintynyt.

Vian esiintyessä kuulemma oli kaikki vyöt käytössä. Takana 2 lastenistuinta & edessä 2 aikuista. -> Auto parkkiin ja jonkun ajan kuluttua uudestaan päälle & vika on ollut poissa.
Itse lähinnä odottelen että vika tulisi omalla kohdalla esille, niin voisi tutkia tarkemmin. :D

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron