Tänne:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3614.0Ja tossa jotain tietoa:
Tässä olisi yleistä tietoutta ja kokemuksia S/V40 1996-2004 sopivista alustasarjoista, hinnoista ja ostopaikoista.
Coilover alustasarjojen asennus S/V40 malleihin
FK/TA-Technix/Inter Alloy/Streetline/Revotec yms. "halpasarjat":
ph1 etupää:
ph2/3 (01-04) Yläpään tukikumit ja yläpäänlaakerit pitää laittaa ja ph2 koiranluut, eli kallistuksenvakaajan pystytangot.
Yläjousilautasta pitää hieman hioa:
http://masab.kuvat.fi/kuvat/Muuta/IMG_1980.jpg/_smaller.jpg (kuva: meite)
HUOM!:
Lainaus
PH2Etuiskarin yläpää:30616824 noin 60€/kpl
PH2Etuiskarin yläpään laakeri:30616825 noin 20€/kpl
HUOM!Käytä vain alkuperäis osia, tarvike kumit eivät kestä!!
FAQ
ph1 takapää:
Bolt-on, sopii suoraan alkuperäisiin yläpäihin. Kumin voi ottaa pois tai jättää paikalleen.
ph2/3 etupää:
Bolt-on. Yläjousilautasta pitää hieman hioa:
http://masab.kuvat.fi/kuvat/Muuta/IMG_1980.jpg/_smaller.jpg (kuva: meite)
Koiranluut ja yläpäänlaakerit on sama vaihtaa samalla.
ph2/3 takapää:
Bolt-on
HUOM! FK AK ei tüv-todistusta, useat muutoskatsastaneet Inter Alloyn papereilla.
D2/K-Sport/BC-Racing:
Näissä sarjoissa tulee aina yläpäät mukana eteen ja taakse ja ne sopii kaikkiin (96-04)
ph1 etupää:
Bolt-on. ph2 koiranluut
ph1 takapää:
Bolt-on
ph2/3 etupää:
Bolt-on
Huom! BC-Racingissa ei ole säädettävää koiranluun kiinnitystä. Ph2:ssa pitää olla Ph1 koiranluut edessä.
ph2/3 takapää:
Bolt-on
KW:
ph1 ja ph2/3 sopii suoraan. Myydään vuosimallin mukaan.
Mikä alusta kannattaa ostaa?
-Paljonko on rahaa?
-Haluatko hyvän vai halvan?
-Jos haluat halvan niin osta FK/IA/TA/Streetline yms.
-Jos haluat hyvän niin osta D2/K-Sport/BC-Racing/KW
Edellinen teksti: vee40td!
Mitä kannattaa vaihtaa samalla kun laittaa alustasarjan?
Eteen kallistuksenvakaajan tukitangot (=koiranluut), raidetangon päät ja alapallot (ei pakollisia). Taakse koiranluut ja kallistuksenvakaajan tukikumit jos väljät. Mikäli alustasarjan mukana ei tule iskarin yläpäitä eteen, myös ne ja yläpään kääntölaakerit kannattaa uusia. KUVA laakereista, vasemmalla ph2-3, oikealla ph1.
Madallusjouset:
H&R
-laadukkaat, riski siihen että perä jää korkeammalle, 200-300€ (TÜV-todistus näihin)
Eibach
-200-300€
FK
-60/40mm sarjalla reilu madallus, vakio iskunvaimentimien vaihto suositeltavaa, 70-150€
Weitec
-riski keulimiseen, 100-200€
Kiinteät alustasarjat:
FK
-
KONI
-laadukas, myös jäykkyyssäädettävillä iskareilla, TIETOA, hinta ?
Coilover-sarjat:
KW
-korkeussäädettävä, mukavuuspainoitteinen, laadukas, kestävä, ei saa yhtä matalaksi kuin esim. D2, hyvä saatavuus varaosiin, 1000-1200€ TÛV-todistus
D2
-TIETOJA, saa hyvin matalaksi, hyvin varaosia, EI TÜV-hyväksytty, kestävä, ovh. alkaen 849€
XYZ-Racing, K-Sport
-katso D2-tiedot
BC-Racing
-TIETOJA, ovh. alkaen 789€
FK
-eri vaihtoehtoja: KATSO TÄSTÄ, FK:n omissa iskunvaimentimissa kestävyysongelmia, 190-1000€
TA-Technix, JOM, Raceland, InterAlloy, FK AK, Vogtland, V-Maxx, Lowtec
-korkeussäädettävät, pintakovat, ei sovi muokkaamatta ph1:een (OHJE), 190-500€