Eikö moniuran ääntely ole kummassakin huomioitava? Tietty en tiedä d5:n herkkyydestä mutta kyllähän tdi:nkin värinänvaimentimen hajoamiset ja apulaitehihnarikot ovat aiheuttaneet jakohihna katkeamisia.
TDI:ssä on syntynyt usein moottorivaurioita myös öljypumpun tiivisteen aiheuttaman öljyvuodon vuoksi, öljy pääsee jakohihnalle, joka sen seurauksena venyy.
Myös TDI:n jakohihnan kiristimen vastatappi jakopään taustapellissä on aiheuttanut joskus ongelmia, kun on koitettu kiristintä kiristää väärään suuntaan ja tämä tappi taipuu ja saattaa jatkossa katketa... tämähän toki on asennusvirhe, muta silti, ongelma on läsnä.
Molemmilla koneilla kyllä ajaa pitkään.. mielestäni TDI kyllä aiheuttaa matkan saatossa enemmän remontteja, etenkin tuon syöttöpumpun puolesta väheksymättä tuota öljypumpun tiivisteen vuotoa.
TDI koneet on useammin ulkoisesti öljykuran peitossa, kuin D5 moottorit.
... itse valitsen D5 moottorin, sitävastoin uusien asikkaiden toivossa kaikilla muilla saa olla TDI
