Elekma  Autoracing

V70 D5 -02 takaiskarin alapää...

  • 15 Vastauksia
  • 6851 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa terop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« : 12.04.2011, 16:40:36 »
Takapään lotinaa tutkiessani huomasin, että koiranluu "kaput", mutta myös takaiskarin alapää väljä eli heiluu sivuttaissunassa. Onkos tuossa jotkin helat jota ihan varaosana myydään vai täytyykö soveltaa ;D En nyt huomannut onko nivomat vai normisysteemi, mutta kierrejousen sisällä iskari.. Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa?

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #1 : 13.04.2011, 08:59:50 »
Moi
Muistaakseni iskarin alapäässä ei ole muita heloja ainoastaan ne jotka on iskarissa itsessään alapään kiinitys reijässä.Mahtaiskohan ne olla romuna :(

Poissa V70S40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #2 : 13.04.2011, 11:35:09 »
Takapään lotinaa tutkiessani huomasin, että koiranluu "kaput"

Katselin juuri eilen oman V70 -02:n takaripustuksia.. Mulla ei siellä ole mitään koiranluita eikä kallistuksenvakaajaa ylipäänsä. Onkos se valinnaisvaruste?  8)

Poissa Volvo65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #3 : 13.04.2011, 12:23:34 »
Katselin juuri eilen oman V70 -02:n takaripustuksia.. Mulla ei siellä ole mitään koiranluita eikä kallistuksenvakaajaa ylipäänsä. Onkos se valinnaisvaruste?  8)
Moi!
Jollei sulla ole koiranluita ja kallituksenvakaajaa niin auton takapää on löysä kirjaimellisesti tai siitä on tehty jäykkä takapää.
Mulla on v70 vm -02 ja löytyy koiranluut ja kallistuksenvakaajat.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #4 : 13.04.2011, 13:19:12 »
Voisko ripustuksissa olla eroa bensan ja kiisselin välillä? Mulla v70 -02 D5 ja löytyy koiranluut, sekä vakaajat.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa terop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #5 : 13.04.2011, 19:36:53 »
Niin se näköjään on, että ei siihen alapäähän helaa omana osanaan saa vaan rakentaa pitäisi.. Eli se metalliholkki vulkanoitu ilmeisesti siihen kumiin ja nyt siitä vulkanoinnista pettänyt. Sikaflexiä...? ::) Tarkemmin katsottuna iskarit on ilmeisesti Motonetistä, merkki on LIPGAS, hyvältä kuulostaa eikö totta ;D Joo eiköhän nuo lähde tuolta maata kiertävälle radalle, tilalle Sachsit, kun itsellä ei niistä toistaiseksi kun hyvää sanottavaa. Onpahan sitten takapää kunnossa. Tuntuisi kyllä, että myös bensavehkeessä olisi pitkälti samatyyppinen ratkaisu tuon kallistuksenvakaimen osalta.. Voiko olla nivomatissa tai nelivedossa eri tsydeemi ::) Pirusti mennyt kyllä euroja tuohon kikottimeen, kun piti ilmamäärämittarikin vaihtaa, mutta kylläpä muuten tehotkin palasi.. Kaipa tuolla taas ajelee..

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #6 : 14.04.2011, 08:54:19 »
Moi
Motonetin laatua ne :D eipä noilla juuri mitään tee olisiko ehkä sopivat johonkin ulkoportin pieleen ettei portti aukea liian vauhdilla ::) itselläni oli 2kk alla.totesin että ei kun pois nyt autossa on koni fsd sarja ja olen hyvinkin tyytyväinen valintaan.Kyllähän näihin euroja uppoaa mutta onneksi rahalla saa 8)Työ kaverilla on bensa malli ja kyllä siinä ainakin tuo takapään ratkaisu on sama kun tuossa omassa dieselissä.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2011, 08:56:19 kirjoittanut kalkatin »

Poissa terop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #7 : 14.04.2011, 19:22:18 »
Toimineetko siinäkään tehtävässään :D

Poissa V70S40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #8 : 14.06.2011, 12:58:19 »
Voisko ripustuksissa olla eroa bensan ja kiisselin välillä? Mulla v70 -02 D5 ja löytyy koiranluut, sekä vakaajat.

Alfamerin korjauskirjasta löytyi vahvistus tuohon takapään kallistuksenvakaajan olemassaolemattomuuteen! Siinä on kuva s60:n takapään ripustuksista ja kuvateksti: "Tässä bensiinimoottorisessa autossa ei ole takapään kallistuksenvaimenninta..."

Eikä sen puuttuminen todellakaan tee autosta mitenkään löysää tai huonoa ajettavaa. Varsinkin nyt, kun on uudet iskarit alla, niin varsin hyvät on ajo-ominaisuudet ;)

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #9 : 14.06.2011, 14:38:00 »
Eli se metalliholkki vulkanoitu ilmeisesti siihen kumiin ja nyt siitä vulkanoinnista pettänyt. Sikaflexiä...? ::)

Katsastin tuollasen, missä oli samanlainen vika. Ei siitä muuta sanottu, kuin että pitää ääntä. Iskaritestit ym. olivat OK. Koska ei tuo hajoamaankaan pääse, niin sikakitti lienee ihan pitävä tuossa.

Poissa tommo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #10 : 22.06.2011, 08:56:57 »
Omassa V70 2,4T bensassa on ainakin takana vakaaja koiranluineen. Kannattaako tuollaista LIP:iä korjata, kestäneekö kovin kauaa koko pumppu kuitenkaan?

Poissa kalkatin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #11 : 22.06.2011, 11:25:44 »
Omassa V70 2,4T bensassa on ainakin takana vakaaja koiranluineen. Kannattaako tuollaista LIP:iä korjata, kestäneekö kovin kauaa koko pumppu kuitenkaan?
Moi
Riippunee siitä mikä siinä on vikana mutta kyllä melkein vaihtaisin ne pois.Itselläni oli hetken takana muistaakseni 1/2 vuotta ja toisesta mehut ulos. ::)

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #12 : 06.08.2011, 20:00:50 »
Volvo 65:lle ei se takapää siitä mitään löysisty jos vakaaja puuttu
kallisteluussa korkeintaan hieman suorassa alaspäin joustossa ei lainkaan.
takapäässä muutenkin harvoin on mitään etua tosta vakaajasta kun se etupää määrää suht paljon ton auton kallisteluista

itse korjasin ton iskarin alapäästä irronneen holkin sellattiin että otin kumiletkua (kokoa en muista mutta autossa yleensä vesiletkuna) oliko nyt 12 tai 14mm  (helppo tyntömitalla mitata sen holkin päältä) vahvistettua letkua ja  sit otin iskarin irti alapäästä ja laitoin letkun pätkät kummallekkin puolelle siihen holkin päälle niin pitkältä matkalta mitä sitä on esillä ja iskari  takas kiinni niin ei pääse enään sivuttain ja pysyy nätisti siinä keskellä

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #13 : 06.08.2011, 22:21:09 »
Omassa V70 2,4T bensassa on ainakin takana vakaaja koiranluineen. Kannattaako tuollaista LIP:iä korjata, kestäneekö kovin kauaa koko pumppu kuitenkaan?

Jos iskarin ainoa miinus on tuo alapään väljyys, niin kannattanee korjata. Rahaa saa palamaan nopeasti jos  aina ensisijaisesti uusii osat joiden toiminnallisuus on sinällään kunnossa. Noissa alkupään kakkoskoppaisissa kun tuo hinta tippuu muutenkin suht nopeasti, niin suotta tuota tappiota on tarpeettomasti kasvattaa.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 takaiskarin alapää...
« Vastaus #14 : 07.08.2011, 09:42:28 »
täysin samaa mieltä
sen takia en itsekkään uusinu iskareita kun ei niissä mitään toiminnallista vikaa ole.

näistä auton arvon pudotuksista niin se nyt on ihan se sama  minkä ikäinen
itse pähkäilin kanssa  keväällä ostanko alkupään v 70 mk2 vai hiukan uudemman
päädyin -01
en tuntenu järkeväksi vaihtaa saman koriseen  5000e kalliimpaan ja vain hiukan uudempaan kun sekin putoo hinnassaa aivan yhtä rajusti kun nämä alkupään autot.

sama ilmiö kun joskus 2005 kävi 850
hinta tuli rajusti alas 10 vuotta vanhoissa.

 

KL-varaosat  Race.fi