Autoracing  KL-varaosat

240 vs. 740 paino ja laihdutus...

  • 13 Vastauksia
  • 4414 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« : 25.03.2014, 13:01:33 »
Jeps, eli mielen päällä takavetoinen kulmarauta harrastekäyttöön (rata, jäärata ja jos hyvin onnistuu niin kadullekin). Tunnetusti mitään keijukaisia nämä ei ole tehdaskunnossa joten painon pudotus tulee eteen, siispä kysymys kuuluu että kumpi koppa on kevyempi ja miten helppoja keventää ja mistä? Jos vielä yritetään pysyä katuvarusteissa vaikkapa 2 paikkaisena...

Vai pitäisikö kompensoida suuri paino vielä suuremmalla teholla ELK
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 407
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #1 : 25.03.2014, 13:13:17 »
740 keventämiseen vinkkejä, 1340kg-->1150kg

http://www.ovlov.net/page.php?page_name=tips
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2497
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #2 : 25.03.2014, 14:12:01 »
242 painaa 1240kg otteen mukaan...ettei nää nykymittapuulla mitään kovin raskaita autoja ole. Moni uudehko pikkukippo painaa saman.
Toki vähemmän on aina vähemmän  :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
V70 2.5D*ajossa*       S60
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 461
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #3 : 25.03.2014, 14:45:53 »
Toi oma 240 punnittiin vrcf ratapäivillä 1238kg noin puolella tankkia bensaa. Autosta oli silloin jo poistettu kaikki vakiopenkit/niiden kiskot sekä vyöt. Tilalla oli 2 kuppipenkkiä ja nelipiste vyöt. Noi mun kuppipenkit painaa vissiin 9,5-10kg kappale.
Muuten sisusta ja tekniikka oli vielä vakio, mitä nyt joku takatilan matto saatto puuttoa.
Ja laite siis 88vuoden neliovinen b200e + m47.

Painojakauma oli tuolloin 54.4% painosta edessä, eli tankki täynnä oltas oltu aika lähellä 50/50  :D
BMW M5
Volvo 740

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #4 : 25.03.2014, 15:01:27 »
Oma ahdettu 242 täysin katukäyttis kunnossa lastenistuimella ja puolella tankilla 1300kg kaatopaikan vaakaan.
Käsittääkseni 740 on kevyempää ja jäykempää tekoa koriltaan. Varusteista tulee lisä massaa

2-satkuun aika hyvin kuituosia saatavilla jos ei halua vakioita hitsailla
2-satku kevenee näppärästi poistamalla märät vaimennus matot lattiasta
Samalla löytyy usein kevennys/tuuletus reikiä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #5 : 26.03.2014, 10:46:12 »
Joo, yllättävän kevyitähän nuo onkin kun vertaa vaikka tuohon omaan seitenkymppiin (mihin se paino onkin saatu piilotettua noin ahtaaseen autoon...) mutta toisaalta joihinkin saman ikäisiin japseihin verrattuna vielä paljon painavampia. Sen eron toki huomaa jos ja kun ruostekorjauksia joutuu tekemään...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #6 : 27.03.2014, 19:52:03 »
240 sprintti-kaarilla ja ahdetulla b200:lla, kokonaisella 3" putkella 1149kg.
Kaksi kuppipenkkiä vöineen, 45l:n turvatankki puolillaan, kevennyksiä ei isommin tehty, takapenkin tilalla 1mm alumiinipelti tuliseinänä.
Luokkapaino 1150... ;)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #7 : 28.03.2014, 11:46:03 »
240 sprintti-kaarilla ja ahdetulla b200:lla, kokonaisella 3" putkella 1149kg.
Kaksi kuppipenkkiä vöineen, 45l:n turvatankki puolillaan, kevennyksiä ei isommin tehty, takapenkin tilalla 1mm alumiinipelti tuliseinänä.
Luokkapaino 1150... ;)

No yllättävän kevyt se koppa sitten kuitenkin on. Vielä kun akselivälin saisi lyhemmäksi niin sopisi mutkiinkin  :D
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #8 : 28.03.2014, 12:18:13 »
Aikoinaan rokkirallissa oli lada jota oli lyhennetty taka ovien verran
Tee sama Volvoon niin rupeaa mahtumaan kaarteisiin
Tulis vähän erilainen 242 8)
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #9 : 28.03.2014, 12:58:40 »
No ei se mulla varmaan mikään ongelma ole, jututin vaan viime syksynä Levin Futurecup-kisan yhteydessä volvotiimiä ja vähän meinasivat että pitkä akseliväli ei ole se paras juttu niihin neulansilmämutkiin ;)
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 256
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #10 : 28.03.2014, 13:01:28 »
Aikoinaan rokkirallissa oli lada jota oli lyhennetty taka ovien verran
Tee sama Volvoon niin rupeaa mahtumaan kaarteisiin
Tulis vähän erilainen 242 8)
Tuli välittömästi mieleen TÄMÄ    :2funny:

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #11 : 28.03.2014, 22:34:57 »
Kulmapainot muuten parin kilon tarkkuudella samat paitsi oikea etukulma +50kg, yllätti ettei ole etupainoisempi.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #12 : 28.03.2014, 22:36:58 »
No ei se mulla varmaan mikään ongelma ole, jututin vaan viime syksynä Levin Futurecup-kisan yhteydessä volvotiimiä ja vähän meinasivat että pitkä akseliväli ei ole se paras juttu niihin neulansilmämutkiin ;)
Oletteko panneet merkille miten vollen pyörät kääntyy, kääntösäde on hel**tin pieni ton pituiseksi autoksi  :)
Mulla on 2,5kierr. nopea ohjaus niin en usko että tiukoista kaarteista tulee ongelmaa.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vs. 740 paino ja laihdutus...
« Vastaus #13 : 29.03.2014, 01:47:54 »
Joo mutta kylki edellä autonlevyiseen paalinväliin se ei silti sovi  ;D
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Elekma  Autoracing