Carcom Oy  Elekma

850/10v. bens. moottorin numero

  • 9 Vastauksia
  • 2599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
850/10v. bens. moottorin numero
« : 28.02.2014, 13:31:25 »
On kahdenpituista urahihnaa tähän (vm95) moottoriin. On ilmastointi yms. mutta Motonetissä on kuitenkin kaksi eripituista, pyysivät moott.numeroa. Muistaisko joku missä se on. Onko koneissa erilaisia kiristinrullia kun on eripituisia hihnoja vaikka periaatteessa on ihan sama kone.

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #1 : 28.02.2014, 13:37:45 »

 moottorin numeroiden sijaiti.
 hmm. itselläni olleissa ainakin on ollut vain yhdenlaisia kiristinrullia   :-\



Mutta se hihna voi ilmeisesti kiertää kahta kautta ?
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 13:40:17 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #2 : 28.02.2014, 14:16:27 »


Tuosta näkyy ne kaksi eri tapaa.

Ylempi lyhyempi, alempi pidempi!
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 14:18:14 kirjoittanut Jazka87 »

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #3 : 28.02.2014, 16:17:24 »
näyttäis siltä että näkee laturin hihnapyörästä, eikös tossa toisessa urapuoli ole laturin hihnapyörää päin ja toisessa hihnan selkäpuoli pyörittää laturia..

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #4 : 28.02.2014, 16:37:51 »
ei minun mielestäni, kyllä se hihnan sisäpuoli=urat ovat molemmissa hihnapyörää vasten joka laitteessa paitsi molemmissa kiristimissä(ohjureissa), kiitos kaikista vastauksista, kyllä tämä nyt sujuu.

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #5 : 28.02.2014, 19:31:42 »
kappas, olis pitäny katsoa kuvaa enemmän kuin 2 sekuntia  :D mietinki jo hetken että jopas on outoa että hihnan selkä pyörittää laturia.. ;D

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #6 : 28.02.2014, 20:29:33 »
Joo, hihna on mulla sitten se lyhyt, tuo kuva jossa hihna tekee laturilla ikäänkuin hennomman kierron.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #7 : 28.02.2014, 20:37:59 »
Tuli vielä mieleen, että tuo tiukempi mutka laturilla on varmaan tehty siksi, että eliminoitais hihnan luisto laturilla, voihan se olla, että pitempi remmi kans menis tuohon kun kiertäis sen tuon pitemmän kaavan mukaan, onko joku kokeillut ? Remmeillä on pituuseroa 120mm.
On muuten ahtaat paikat, en ole vielä kokeillut, mutta arvelisin, että pitää olla isohko nelikulma (koko?) tuohon kiristimen jousipakan keskellä olevaan koloon josta kääntää, en oikein keksi mikä muu tuonne väliin vois sopia. Onko sinne omaa avainta, oli jossain maininta jakarista, mutta on vähän hankalan tuntoista saaha se sinne ja vielä kääntääkin. Siinäpä nyt pähkinää.

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #8 : 28.02.2014, 21:27:34 »
Mulla oli alkujaan joku iso pultti, ja pulttiin kierrettynä mutteri. Pultin kanta sopi sinne kiristimen koloon. Sittemmin hankin Biltemasta sen "nokka-akselin työkalusarjan" tms. siinä oli sopiva väänninkahva kiristimeen
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850/10v. bens. moottorin numero
« Vastaus #9 : 01.03.2014, 18:28:26 »
Joo, siinä kolossa on sellaiset pienemmät urat lisäksi, ajattelinkin silloin, että josko mutterille, minäpä kokeilen sitä mutteria ja siihen lyhyt pultto, kiitos vain.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo