Futurez  Kulkukoira

740 Vilpuri ja 245 varikkomopo - Volvon perä ei kestä väärinkäyttöä

  • 36 Vastauksia
  • 15537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 740 Vilpuri, 245 varikkomopo ja 745 käyttis -JÄTTI TIELLE-
« Vastaus #30 : 23.06.2014, 21:59:01 »
No eise mikään raketti oo jos meinaa koko ajan hukkua liikaan pensaan, mutta tietysti vapari voi käyttäytyä eritavalla ku lambda on rikki
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 740 Vilpuri, 245 varikkomopo ja 745 käyttis -JÄTTI TIELLE-
« Vastaus #31 : 23.06.2014, 23:04:06 »
245 karanneet hevoset taitavat johtua rikkoontuneesta lambdasta
Vikakoodi 2-1-2, lambda anturin signaali puuttuu

Mites LH2.4 toimii kun lambda on pois pelistä?

Toihan on helppo testata nyppäämällä lambdan liitin irti. Mikäli ei menossa tapahdu muutoksia niin varakartoilla ollaan jo valmiiksi.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 Vilpuri, 245 varikkomopo ja 745 käyttis -JÄTTI TIELLE-
« Vastaus #32 : 24.06.2014, 09:36:28 »
rikkaalla ku Roope Ankka. omasta turbo ysistä sippas lambda viime kesänä nii tyhjäkäynnilläkki oli afr 12 pintaan.

Tämähän riippuu enemmän miten se lambda rikkoontuu. Hemmetin rikkaalle tosin menee jos jumittuu näyttämään tasaisesti laihaa, tämmöisiä muutama tullut vastaan, mutta yllättäen ei ne aina rikkoonnu samalla tavalla.


Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 Vilpuri, 245 varikkomopo ja 745 käyttis -JÄTTI TIELLE-
« Vastaus #33 : 24.06.2014, 20:31:03 »
Tämähän riippuu enemmän miten se lambda rikkoontuu. Hemmetin rikkaalle tosin menee jos jumittuu näyttämään tasaisesti laihaa, tämmöisiä muutama tullut vastaan, mutta yllättäen ei ne aina rikkoonnu samalla tavalla.

Nykyajan vouhotuksia. K-jetistä olisi ollun niin helppo kääntää lisää soosia

Käyttiksen jakohihnasta oli irronnut tusinan verran hampaita
Sen siitä saa kun lainaa autoa muijalle: oli kyllä muistanut tankata mutta jakopää remontti oli jäänyt tekemättä
Nykyajan vouhotuksia. Camarolla on ajettu 15vuotaa ja 240tkm samalla jakopäällä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 Vilpuri
« Vastaus #34 : 25.06.2014, 20:43:49 »
...päätyjakajat heitin mäkeen. Miksi tämmöistä sontaa on Volvolta suollettu?

Nyt tiedän! Pystyjakajan paikalle on suunniteltu lisä huohotus:



240 etuiskarin mutterinsuojus, vinokoneen lämppärin kierron lähtö, mutteri, letku ja klemmari
Melkein kaikki Volvo osaa


245 mopedista nykäisin lambda johdon irti. Ei vaikutusta. Lambdassa ei henkeä, yleismittari ei anna mitään jännitteitä
Mitattiin puristuspaineet. Tasainen 9bar joka pytyssä. Unohdin kyllä painaa kaasua mittauksessa. Anygay, tasaiset lukemat tärkeämpiä
Tulpat vaaleat. Kone ei saa soosia
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 Vilpuri, 245 varikkomopo ja 745 käyttis GOES E85
« Vastaus #35 : 11.07.2014, 22:15:38 »
Käyttöauton B230F kone käy nyt pelkällä E85 polttoaineella
Resepti on yksinkertainen:

Vakio suuttimet tuottavat 18 lb/hr
Viinakerroin on 1,3
Camaron suuttimet tuottavat 24 lb/h neljän baarin paineella

1. Vaihda suuttimet
2. Rutista paineensäädintä

Kävin ajamassa 80km. Tästä 15km kaupungissa
Huomattavin ero on vähemmän humppaava tyhjäkäynti. Jotain on siis saavutettu?
2000-2500rpm ehkä hieman sitkeämpi tai sitten alkohoilin plasebo vaikutus teki autostani väännökkään
3000-6000rpm vähintäänkin yhtä "pirteä" kuin ennenkin.

Ehkäpä seuraavassa öljynvaihdossa laitan sellaisen öljypohjan jossa on ahtimen öljynpaluu...

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 Vilpuri, 245 varikkomopo ja 745 käyttis GOES E85
« Vastaus #36 : 09.08.2014, 22:23:28 »
2. Rutista paineensäädintä

Vakiopaine jotain 2,5 bar ja rutisteltu +4bar
=Paineensäädin rupeaa vuotamaan polttoainetta tiputtelemalla
==Rutistelemme paineensäätimen prässäystä muuntoleukapihdeillä
===Toimii

245 varikkomopo ei kestänyt ralliviikonloppua



Tasauspyörästöstä puuttuu rattaita. Välitys on 3,54 mitä veikkasinkin. Tilalle tulee 3,73 kemppi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Autoracing  KL-varaosat