No niin, foorumin ensiviesti. Volvot mulle uusia asioita, mutta kovasti olen jo Carcomilla ehtinyt asioida.

Päiväsaikaan ostettu Volvo V50 2008 Bi-Xenon paljastui iltasemmalla vähän ohkaiseksi valotehon puolesta:
- Oikea umpio tekee aamujumpan käynnistyessä, mutta nousee liikaa ja häikäisee edelläajavaa peilistä.
- Minusta vasen ei jumppaa lainkaan ja se jää myös osoittamaan noin 20 metriin, eli todella alas.
Onko todennäköisin diagnoosi siten, että auton asentotunnistimet toimii, mutta oikean umpion perussäätö on säädetty pieleen. Ja vasemmassa olisi sitten sähkövika korkeussäädön moottorissa tai pahimmillaan liitoksissa?
Käytin jo umpiot välillä irti ja annoin varmuudeksi pikasäätöjen kulmavaihteille WD40-hoitoa, mutta en vielä muuta. Tulen ne vielä irroittamaan uudelleen, kunhan kerään siviilirohkeutta parkkipolttimoiden irtinyppäämiseen fisting-aukosta. Siinä samalla sitten himottelisi kurkata ballastin allekin ja mikä ettei vaikka vaihtaa uudet D1S:t.
On kyllä upean helpot irroittaa nuo umpiot!