Carcom Oy  Ateho

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 98704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 776
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vakio FT 945 korissa menee tonne 8l nurkille maantiellä manuaalina, en tiedä millä sen pitäs mennä että se olis taloudellinen?
juu no tuo oma 475tkm ajettu b230f ei kyllä ikinä mennyt alle kymppiin sataa kilsaa  :D mutta turbohan parantaa hyötysuhdetta että periaatteessa tuon ei tämän jälkeen niin paljoa pitäisi kuluttaa, mutta voipi olla että kaasujalka on sen verran raskaampi että ei tuosta ainakaan kulutus tipu  ::) niin ja tuosta turbon korjauksesta. uskaltaako tuon itse purkaa ja uusia noi sisukset, kotia asti pitäs tulla neljällä kympillä tällanen:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-charger-Rebuild-Repair-Kit-Volvo-740-460-940-960-TD04H-13C-Flat-Back-/261408323089?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cdd267611&vxp=mtr
ebaysta tilaaminen ei ole ongelma mutta että voiko mennä pahastikkin mönkään tuo operaatio? tarvitseeko käyttää tasapainotuskessa sen jälkeen?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4499
  • Kontinuerlich jetronic
Monet noita kuuluu olevan rempannu ilman tasapainottelua, itseni mukaanlukien. Kyllä ne on tainnu toimia remonteista huolimatta, ainakin tuo mun remppaama pelaa ihan jees vaikka noin 99% todennäkösyydellä osat on eri asennossa kun ennen purkua, mutteri oli jo löysätty kun sain ahtimen käsiini ja siivet pyöri vapaasti toisiinsa nähden.

FAQ-osiossa on muuten juttua tuosta remppailusta, mutta hankalin homma talkoota on tuo imupuolen pesän lukkorenkaan irrotus tai lähinnä uudelleenasennus, muutenhan tuo on hullun yksinkertanen värkki, tarvii vaan tajuta olla käyttämättä liikaa voimaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Mäkin huolsin tuon 13c:n tossa kuukaus tai pari sitten. Ei mitään tasapainotusta ja 100% varmuudella ei ole osat enää samasssa asennossa kun alunperin. Puol tuntia meni hommassa ja toiminu 600-800km ku uus.
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 776
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
juu tuon kompressoripesän kerran jo irrotin ennen kun aloin asentamaan, ihan vain puhdistusta varten. pahaa enteili jo että vie öljyä kun ahtoputket ja välijäähytin oli jo ostaessa öljyiset. täytyy myöntää että se kasaaminen oli aika jännittävä operaatio kun oli vähän turhan pienet seekeripihdit, mutta kyllä se siitä luonnistui. täytyy rakentaa se uusiks kunhan saa rahaa tehtyä  :)

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Valvoja
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 525
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
sillon kun tuo moottorinohjaus on keksitty niin on ollut bensa halpaa :D koko rivi suuttimia aukeaa samaan aikaan :2funny:

Kuinka niin? Eihän sitä polttoainetta kiinnosta jos se joutuu hetken odottelemaan sen imuventtiilin takana ennen pääsyä sylinteriin, sama polttoainemäärähän noin pääpiirteittäin "batch-fire" ruiskuissa syötetään kuin sekventiaalisissa tai puolisekventiaalisissa. Eihän ne suljetun imuventtiilin taakse syötetyt polttoaineet mihinkään huku, vaan kun venttiili aukeaa, menee syötetty bensa sylinteriin. Jossain vinokoneessa se on aika sama, missä vaiheessa se polttoaine sinne venttiilin taakse syötetään, kunhan sitä on oikea määrä.

Iltalukemista aiheesta ;) http://members.rennlist.org/951_racerx/SequentialVsBatchFiring.pdf

Eikä esim. myöskään Megasquirt tajua tuon taivaallista ruiskutusajankohdista vakiomoodissa. Imutahtiin ajoitetun sekventiaaliruiskutuksen hyödyt jossain vinokoneessa on jo aika hifistelyä ja pitää olla jo paljon muuta tehty, ennen kuin hyötyjä olisi. Kuinka moni mittaa esim. joka pytystä lambdaa erikseen, että pystyisi edes säätämään sekventiaalista ruiskutusta kunnolla? ;)

Jos puhuttaisiin sekventiaalisesta suoraruiskutuksesta sylinteriin, saattaisi jo olla ideaa.. Kuka toteuttaa ensimmäisenä vinokoneeseen?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2014, 00:25:39 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
sen alkuperäisen tasapainotuksen voi koittaa säilyttää merkkaamalla siipien asennon ennen purkua
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 776
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
jumatsuikka miten tuli muuten potkua lisää  :D ekat testiajot suoritettu ja menee lintassa ihan huolella, lämmöt ei karkaile ja putkesta tulee savua :pomo: eli ahtoja on sen 0,5, vaparin nokka ja männät taitaa ollakkin melkein ainoot erot tuohon B230FT:seen, sytytystä on nyt myöhästetty se 6 astetta. näillä näkymin en kyllä ihan vielä näin talven aikana uskalla ahtoja nostella :o vielä sen verran kädetön kuski oon että tuo tehomäärä saa riittää :D tänne en varmaan taas vähään aikaa mitään kirjottele taas ennen kuin saan tuon turbon sisuskalut uusittua  :)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 776
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
no voi nyt perkele 50km ja nyt jo eka vika. no se on kyllä ihan oma vika, tein turbon öljynsyöttöletkun liitimeen sellaisen banjoputti liittimen johon sitten hitsasin semmosen letkukierreosan kiinni,niin saumastahan tuo tietenkin alkoi vuotamaan ::) no ei muu kun odotella että hydrauliikkaliikkeet aukee :-\ pitääkin tehä tommosia patentteja >:(

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
no voi nyt perkele 50km ja nyt jo eka vika. no se on kyllä ihan oma vika, tein turbon öljynsyöttöletkun liitimeen sellaisen banjoputti liittimen johon sitten hitsasin semmosen letkukierreosan kiinni,niin saumastahan tuo tietenkin alkoi vuotamaan ::) no ei muu kun odotella että hydrauliikkaliikkeet aukee :-\ pitääkin tehä tommosia patentteja >:(

Jokaisella kansalaisella on oikeus tehdä maataloussaumaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2046
jumatsuikka miten tuli muuten potkua lisää  :D
Älä huoli, kyllä se jo viikon tai viimeistään parin päästä kyllästyttää, talvellakin. Se on se turbovolvoilijan julma oravanpyörä. Nimimerkillä been there, done that... :D
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa VoLLe_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
Älä huoli, kyllä se jo viikon tai viimeistään parin päästä kyllästyttää, talvellakin. Se on se turbovolvoilijan julma oravanpyörä. Nimimerkillä been there, done that... :D
Tämä on kyllä hyvinkin totta!  :D
volvo 945 turbo -96
Showroom

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2141
    • Kuvat.fi
Allekirjotan saman.  :D

Hienoa rakentelua siellä. Samanlainen konversio F->FT on käynyt omaankin seiskaan mielessä ties kuinka monta kertaa, mutta onneksi se on Bendix, niin ei ole tullut tehtyä. LH:lla olis jo ahdettu.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 776
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
taitaapi tuo kemppilukko nyt jäädä ihan suosiolla tekemättä  :D jonkin sortin lukko kyllä olisi mukava olla mutta hinta tulee eteen aika pahasti, räikkälukostkin näemmä joutuu jo sen 250-300e maksamaan halvimmista :o

Poissa Miuzo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1164
  • www.vrcf.fi
Ei se kemppi välttämättä niin huono ole, tosin ei kyllä paraskaan. Riippuu iha käyttäjästä. Mä en huomaa kakssatkussa mitään eroa avoimeen kuin hitaasta vauhdista jyrkät käännökset jollon pistää hanttiin kohtalaisesti. Ahtaalla parkkiksella myös mahdotonta osua ruutuun venkslaamatta kun ei taitu. Renkaat kuluu myös silmissä vaikka yrittäs ajaa nätisti... Eipä silti arvo kumpi pyörä sutii ja menee loogisesti lintassa. Takapään puslat ei myöskään tosta kempistä tykkää. Mutta polttaa kahta raitaa, se taitaa olla pääasia  :2funny:

Räikkä ajatuksena itellä kempin tilalle. Niinkuin joku kirjoitti tällä foorumilla: räikkä on laillinen kemppi.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

KL-varaosat  Carwist