Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 760 B28E moottorin vaihto >B230ET vinkkejä kaivattaisiin

  • 25 Vastauksia
  • 8606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ekkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Nyt alkais oleen johdotukset selvillä, bensapumput rupes toimimaan ja nyt saa kyllä bensaa suuttimista asti mutta kipinä puuttuu edelleen? Ilmeisesti boksi ei anna maata R/W puolan johdolle?
Miten nuo nopeustunnistimet voi mitata? kahden signaali pinnin väliltä? Ja lukeeko tuo pyörmisnopeustunnistin vaan tuota startin hammaskehää vauhtipyörässä?
2kpl Volvo Amazon -70
Volvo 240 TDIC
Volvo 740 TD jäärata-autona
Volvo 760 B28E Volvo 760 B230et

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Motronikissa on kaksi hall-anturia vierekkäin, toiselle on yksi piikki joka määrittää koneen nollan ja toinen lukee startin kehää, josta se päättelee asennon.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa MikKap83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Ja jos ne anturien liittimet on päässy ristiin se ei sitten käy. Jos anturitieto tulee oikein ni kierroslukumittari pomppii startatessa.
2x 855 T5 italo
ex
940 classic 98 b230ft
vm 88 745 B230 ET

Poissa ekkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Ja jos ne anturien liittimet on päässy ristiin se ei sitten käy. Jos anturitieto tulee oikein ni kierroslukumittari pomppii startatessa.

Johdot on oikein päin. Kierroslukumittari ei voikkaan pomppia kun sinne ei mene puolalta enää johtoa.
Kokeilin mitata yleismittarilla 1 ja 2 pinneistä kierrosnopeusanturia ja näytti paikallaan 970 ohm sittenkun starttas niin vaihteli 960-980 ohm välillä?
Ecun kaikki johdot on oikein kun vielä tarkistin mittamalla.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 13:50:59 kirjoittanut ekkoo »
2kpl Volvo Amazon -70
Volvo 240 TDIC
Volvo 740 TD jäärata-autona
Volvo 760 B28E Volvo 760 B230et

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Tuleeko puolalle plussa? Tuo oli mulla vastaavassa tilanteessa syy ettei ekalla hörähtäny. Tarkista myös startatessa. Motikka ohjaa bensapuolta samalla logiikalla kuin muutkin, eli pyörimistieto täytyy tulla että pumppuja ohjataan. Suuttimien ohjaus taas pelaa vasta kun immulta tulee signaali.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ekkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Tuleeko puolalle plussa? Tuo oli mulla vastaavassa tilanteessa syy ettei ekalla hörähtäny. Tarkista myös startatessa. Motikka ohjaa bensapuolta samalla logiikalla kuin muutkin, eli pyörimistieto täytyy tulla että pumppuja ohjataan. Suuttimien ohjaus taas pelaa vasta kun immulta tulee signaali.

Tulee 15 napaan virtalukon kautta +12v ja toiseen puna-valkoinen johto ecun pin 1. Sitte kun laittaa virrat päälle molemmissa puolan navoissa on akun jännite ja startatessa ei muutu.
Start injection ainakin syöttää bensaa mutta taitaa ottaa virran startin herätteestä?
2kpl Volvo Amazon -70
Volvo 240 TDIC
Volvo 740 TD jäärata-autona
Volvo 760 B28E Volvo 760 B230et

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Tulee 15 napaan virtalukon kautta +12v ja toiseen puna-valkoinen johto ecun pin 1. Sitte kun laittaa virrat päälle molemmissa puolan navoissa on akun jännite ja startatessa ei muutu.
Start injection ainakin syöttää bensaa mutta taitaa ottaa virran startin herätteestä?
Joo, starttisumu ottaa sähkönsä startin solenoidin lähtöpuolelta, eli se ei kerro asiasta suoraan. Toisinsanoen jos varsinaisia suuttimia ei ohjata (vaikkapa lasikantalampulla voit testata, ja ota starttisuuttimen liitin irti ettet uita konetta turhaan), on tilanne se että motikka ei saa pyörimistietoa. Otithan vauhtipyörän alkuperäisestä, siinä on yksi tappi jota toinen anturi lukee ja uskoakseni tuo ei anna mitään elonmerkkiä ilman sitä?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ekkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Joo, starttisumu ottaa sähkönsä startin solenoidin lähtöpuolelta, eli se ei kerro asiasta suoraan. Toisinsanoen jos varsinaisia suuttimia ei ohjata (vaikkapa lasikantalampulla voit testata, ja ota starttisuuttimen liitin irti ettet uita konetta turhaan), on tilanne se että motikka ei saa pyörimistietoa. Otithan vauhtipyörän alkuperäisestä, siinä on yksi tappi jota toinen anturi lukee ja uskoakseni tuo ei anna mitään elonmerkkiä ilman sitä?

Niin katoinki tuosta kytkiksestä. Siltä se vähän näyttää että ei saa mutta se ihmetyttää että miksi ei saa pyörmisnopeus tietoa. Voiko puolaan räpsästä suoraa maata että antaako sillon kipinän?
Vauhtipyörä on b230et man kun vaihdoin samalla auton manuaaliksi, oli siinä se yks pyöreä tappi mitä takempi anturi lukee. Ja laitoin vauhtipyörän paikalleen tappi startin reiän kohalla kone ykk:ssa
2kpl Volvo Amazon -70
Volvo 240 TDIC
Volvo 740 TD jäärata-autona
Volvo 760 B28E Volvo 760 B230et

Poissa ekkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Tuli semmonen asia mieleen että onko manuaalissa eri kampiakselin asentotunnistimien "jalka" siis se pidike mihin tunnistimet tulee? Jos on nyt niin että tuolla manuaalin vauhtipyörällä ei anturi ei saa luettua kun on väärässä kohti?
2kpl Volvo Amazon -70
Volvo 240 TDIC
Volvo 740 TD jäärata-autona
Volvo 760 B28E Volvo 760 B230et

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Ei, kyl mulla pelas yhtä lailla ennen ja jälkeen manuaaliswapin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ekkoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Perhana ku työt haittaa niin pahasti harrastuksia että ei kerkeä volvoa laittamaan.
Mutta semmosen vian tuosta löysin että ei tule pyörimisnopeus- eikä kampiakselinasento tunnistimelle sitä 5v jännitettä mikä sinne pitäs tulla jonka anturi muuttaa signaaliksi takas eculle. Kokeiltu toisellakin eculla muttakun ei.
Eikö kukaan osaa sanoa mihin jännite on hukkunut? Pitäisikö sen tulla heti virrat päälle laittaessa vaiko vasta startatessa? mikä antaa sille ohjauksen?
« Viimeksi muokattu: 23.04.2014, 21:46:48 kirjoittanut ekkoo »
2kpl Volvo Amazon -70
Volvo 240 TDIC
Volvo 740 TD jäärata-autona
Volvo 760 B28E Volvo 760 B230et

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron