KL-varaosat  Race.fi

850 r huohotinputkiston uusiminen. Kylmänä käy huonosti, stefa ja korkki vuotaa.

  • 22 Vastauksia
  • 7382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Olen vaihtanut huollon kehoituksesta immun ja sen vaihdolla ei ollut vaikutusta. Lambda on alkuperäinen eli vaihtoa varmasti jo vailla, mutta ei ole antanut vikakoodia.

Uskoisin, jos moottorin kannen tiiviste vuotaa, niin sekin on alkanut vuotamaan jo todella kauan sitten. Muistelisin, että viime loppukesästä kisailin aamuvarhain foordi-miehen RS:n kanssa ja silloin se ainakin toimi moitteetta. Sitten pikkuhiljaa vaimon käytössä talven aikana on alkanut oirehtia, joten tarkkaa kuvaa vikaantumisen alkamisajankohdasta ei ole... :-[

Noh, nyt täytyy ne puristuspaineet mitata. Pitäisikö puristuspaineiden haarukka olla jossain 13-14 psi:n luokkassa?

Jos itse haluaa mittailla pakokaasujen määrää jäähdytysnesteessä niin onnistuukohan se noilla Bilteman tms testereillä? Kokemuksia? Näytti olevan Biltemassa 70 € per setti.
Jos sää sieltä barin puristuspaineet mittailet niin on kyllä melko entinen moottori  ;D

Tässä vadiksen ohjearvot  :hello:
Lainaus
Normal values B5204/5252/5254                1.3-1.5 MPa / 13-15bar
Normal value B5234T                                   1.1-1.3 MPa / 11-13bar

Note! Engine at operating temperature, wide open throttle (WOT) and starter motor turning at 4.2 - 5.0 r/s (250 - 300 rpm).

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Mulla kun oli venttiileissä ohivuotoa niin rötäs aikalailla kylmänä.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa JiKa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Oukkidoukki! Aika on kulunut kuin siiviillä ja piakkoin tarkoituksena on vaihtaa tuo vikojen aiheuttajana oletettu kannentiiviste.

Kaikki mahdollinen lisäinfo olisi iso apu tuossa projektissa. ;)

Ostin uuden sytytystulppajohtosarjan ja tietenkin uudet tulpanhatut olivat liian pitkiä... :-\
Vaihtamalla paranee...

s73

  • Vieras
Muistaakseni näissä on ollut suosituksena käyttää bougicordin valmistamia johtoja, sama valmistaja tekee myös alkuperäiset johdot. 

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Neuvoja kaivattais, rupes sitten eilen auto pätkimään ja hyytymään motarilla ajon jälkeen, en ajanut kuin maks 150km/h yhdessä vaiheessa kun kotioppäin palailin aamuyöstä, rupes palanut öljy haisemaan kabiiniin hieman ennen kotipihaa. Konepelti auki ja öljyt oli roiskinu korkin välistä pakosarjan päälle, öljyn mittatikku näytti kuivaa. Noh koneeseen öljyä ja käyntiin, jäähdytinesteet oli ok! nakutusta kesti jonkun aikaa kunnes se alkoi hiljenemään. Pakoputkesta tuli alussa reilusti valkoista savua joka hieman moottorin lämmetessä alkoi vähenemään, liekkirenkaan, sen haitariputken ja kaasuläpän putsasin alustavasti CRC:llä kun ei muutakaan ollut. Auto papattaa tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa nykii/pätkii+valkoista savua tulee hieman. Olisko kellään vinkkejä mitä kannattaisi tsekata ens alkuun ja tehdä? Autona siis 94vm. 850 2.4l 10V :hello:

Poissa JiKa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Muistaakseni näissä on ollut suosituksena käyttää bougicordin valmistamia johtoja, sama valmistaja tekee myös alkuperäiset johdot.

Jeps. Tuo minkä ostin on bougicordin johtosarja. Muistelin joskus lukeneeni, että johtosarjoja on ainakin kahdella eri varaosanumerolla? Joista toinen on juurikin tuo pidempi malli? Varaosaliikkeessä ei ollut kuin yhtä mallia saatavilla ja ne ei nyt sitten sopinut...


Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • www.vrcf.fi
Neuvoja kaivattais, rupes sitten eilen auto pätkimään ja hyytymään motarilla ajon jälkeen, en ajanut kuin maks 150km/h yhdessä vaiheessa kun kotioppäin palailin aamuyöstä, rupes palanut öljy haisemaan kabiiniin hieman ennen kotipihaa. Konepelti auki ja öljyt oli roiskinu korkin välistä pakosarjan päälle, öljyn mittatikku näytti kuivaa. Noh koneeseen öljyä ja käyntiin, jäähdytinesteet oli ok! nakutusta kesti jonkun aikaa kunnes se alkoi hiljenemään. Pakoputkesta tuli alussa reilusti valkoista savua joka hieman moottorin lämmetessä alkoi vähenemään, liekkirenkaan, sen haitariputken ja kaasuläpän putsasin alustavasti CRC:llä kun ei muutakaan ollut. Auto papattaa tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa nykii/pätkii+valkoista savua tulee hieman. Olisko kellään vinkkejä mitä kannattaisi tsekata ens alkuun ja tehdä? Autona siis 94vm. 850 2.4l 10V :hello:
Ei taida käydä kuin neljällä enään. Katos tulpat miltä net näyttää, jos kovin mustat/karstaset niin öljyä palaa. Valkoinen savu + makean tuoksuinen pakokaasu on viittaus pahvi/kansi vikaan. Ensimmäiseksi katsoisin tulpat miltä näyttää ja jopa vaihtaisin + johdot ja pöyriän ja virranjakajan kannen.

Poissa JiKa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Nyt on volle saatu kuntoon ja ajattelin kertoa mikä sitä vaivasi.  :)

Eli oireethan olivat nykimistä, tyhjäkäynnin seilaamista ja bensankulutuksen nousua sekä epäilys kannentiivisteen vuodosta.

Autoon saatiin vihdoinkin vikavalo syttymään koeajoreissulla joka paljasti nykimisen aiheuttajaksi kaasuläpän asentotunnistimen. Bensankulutuksen nousu selittyi viallisen moottorin lämpötila-anturin ja termostaatin vaikutuksesta. Kaasuläpän asentotunnistimen vaihtamisen jälkeen auton tyhjäkäynti ei enää seilannut eikä jäänyt kaasuttamisen jälkeen ylikierroksille vaan kierrosnopeus laskeutui välittömästi alle 900 rpm. Ja moottorin öljyvuodon lähteeksi osoittautui vain tuo öljykorkin tiivisteen kuoleutuminen. Stefat eivät olleet vuotaneet vain tuo öljyntäyttökorkin tiiviste.

Koeajossa ei aikaisemmin paljon hymyilyttänyt, mutta nyt suorastaan nauratti! ;D
Volvon vedot olivat kohdallaan ja meno tasaista...

T.jika

 

Samppasport  Futurez