Eli ostin kyseisen volvon ja nyt on semmonen ongelma ilmenny että kun kylmänä käynnistää niin lähtee heti käyntiin mutta tyhjäkäynti on 600-700 kierrosta, kone tärisee eikä tahdo saada liikkeelle, yleensä jopa risteyksissä pitää pumpata kaasua että kierrokset nousee mutta taas kun kone lämpenee edes vähän niin tyhjäkäynti tasottuu mutta ei edelleen lähde kovin hyvin liikkeelle mutta huomattavasti paremmin kun kylmänä eli ei tarvii pumpata kaasua. Just tarkistutin vikakoodit eikä mitään löytyny, polttoaine suodattimen vaihdoin eilen ja lähdin testaamaan niin toimi kun unelma, kiihty todella hyvin ja tyhjäkäynti oli hyvä tosin kone oli n2 tuntia parkissa ajojen välissä. Entisen omistajan mukaan hehkut on vaihdettu vajaa 2 vuotta sitten. Öljyt pari kk sitten eikä sillä sen jälkeen ole juuri ajettu. Niin ja sama kylmäkäynti ongelma on ollu ennen ja jälkeen polttoainesuodattimen vaihdon. Autolla on ajettu 174 tkm. Se vielä tuli mieleen että kun päivällä käynnistin töiden jälkeen niin tyhjäkäynti oli 600 kierrosta ja nostin kierrokset (hetken käynnin jälkeen varovasti) n.1500 niin omasta mielestä kaasu pysy tasasena mutta kierrokset tippu 100-200 kierrosta alas päin. Kone piti ihme suhina ääntä TS TS TS TS mutta ääni hävis koneen lämmetessä. Iso kiitos sille joka voi auttaa vian ratkaisussa, itelle ensimmäinen diesel auto joten en oikein enää keksi mistä vikaa vois etsiä. Yksi ehdotus oli että laittais polttoaine suodattimen eteen takaisku venttiilin letkuun jos se vain laskee polttoaineen takasin tankkiin, itsellä kävi lähinnä mielessä että voisko esim hehku olla löysällä ja siitä johtuis tuo suhina mutta koneen lämmetessä lämpölaajentaa sen verran että rako menee tukkoon?