Autoracing  KL-varaosat

V70 D5 2010, Pakokaasunpuhdistusjärjestelmän virhe sekä P0428 ODB2 koodi

  • 2 Vastauksia
  • 3323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa krapula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Hei,

otsikon mukaisessa autossa syttyi pakokaasunpuhdistusjärjestelmän merkkivalo. Kun katsoin ODB2 palikalla mikä on tarkempi koodi niin sain ulos tällaisen:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor High Input (Bank 1)

Autolla ajetaan vähän ja lähinnä lyhyitä matkoja. Tämän takia epäilyttää olisiko hiukkassuodatin tukkeutumassa.

Olisiko kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä mistä voisi olla kyse?

Asustelen ulkomailla ja luottamus paikallisiin pajoihin on sen verran heikko, että haluaisin saada jotain hajua ongelman luonteesta, ennenkuin menen kynittäväksi :)


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Hei,

otsikon mukaisessa autossa syttyi pakokaasunpuhdistusjärjestelmän merkkivalo. Kun katsoin ODB2 palikalla mikä on tarkempi koodi niin sain ulos tällaisen:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor High Input (Bank 1)

Autolla ajetaan vähän ja lähinnä lyhyitä matkoja. Tämän takia epäilyttää olisiko hiukkassuodatin tukkeutumassa.

Olisiko kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä mistä voisi olla kyse?

Asustelen ulkomailla ja luottamus paikallisiin pajoihin on sen verran heikko, että haluaisin saada jotain hajua ongelman luonteesta, ennenkuin menen kynittäväksi :)

Hiukkassuodattimen ensimmäinen lämpötila-anturi rikki tai liitin auki tai johto poikki.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa krapula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi

Kiitoksia paljon vastauksesta!

Koitin johdotuskaavioista hahmottaa liittimien ja johtojen sijaintia, mutta valitettavasti tekninen lukutaito ei riitä. Ovatko liittimet jossain sellaisessa paikassa josta itse pystyisi tarkistamaan liitännän?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy