KKD Motorsport  Samppasport

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 235 Vastauksia
  • 186320 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #15 : 08.11.2010, 20:12:48 »
Lainaus käyttäjältä: firenza 71
Eli tässä olisi yksi B254 rakennelma.

-b230 lohko (käännetty pystyyn)
-86 mm vene kampi (55 runkol.)
-H-veivit (157.5 mm)
-Italia 97 mm männät (12.8:1)
-kansi 37/32.5 ventiileillä
-vakioista hiotut nokat (296/11.1)
-paininkupit muutettu mekaanisiksi
-4:1 peltisarja
-48 mm läppärungot
-haltech E6A

Varttimailia on tahkottu useampanakin kesänä ja paras aika on 12.1 ja 184 km/h
Auton paino kuskin kanssa on n.1150kg

Jarrussa nyt käytetty useammassakin paikassa. Viime vuoden syksyllä Street turbolla.
Ja vuoden vaihteessa samana päivänä Tepalmetin napajarrussa ja Am Worksin kiihdytys penkissä.

Lappuja en onnistunut tänne liittämään, mutta lukemat olisi tässä.

Street turbo: 307hp 7463rpm ja 320nm 6307rpm

Tepalmet: 276hp 7557rpm ja 285.3nm 6510rpm (vetopyörä lukemat)

Am Works: 313hp 7562rpm ja 312nm 6470rpm


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #16 : 08.11.2010, 20:16:31 »
Lainaus käyttäjältä: Janze
960stw 2.0 16v turbo

B204FT

Hi-tuning stg2 lastut
Vaparin nokat
600cc suuttimet
3" IMM
Mitsu 16T ahdin
kannesta kanavia siistitty

Jotain häikkää ruisku/sytkä puolella kun notkahtaa todella pahasti 5000rpm jälkeen...

http://s69.photobucket.com/albums/i71/_Janze/Volvo%20960%2016v%20turbo/?action=view&current=02072009485.jpg

244,7hp 6399rpm
341nm 4700rpm

parin viikon päästä uusiks jos vika saadaan selville

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #17 : 08.11.2010, 20:20:10 »
Lainaus käyttäjältä: S70TDI
B230FT -98

-LH2.4
-T19 / 1.2 bar
-3" Putki
-525cc suuttimet
-T-Nokka
-530 kanavat siistitty,R-seetit.palotiloja kevyesti muokattu
-Iso kiinacooleri
-IMM n.2.5"
-Bensapaineen säädin paine asetettu perstuntumalla.Mittarin mukaan n.3bar
-Kaksimassavauhtipyörä (muut.kiinteäksi ja -5kg)
-Kytkin 240mm SRE   


 277 Hv @ 5658 rpm    432 Nm @ 3765 rpm


http://i927.photobucket.com/albums/ad112/Autonor/Kuva001.jpg

Suoraan ajosta rullille ja yksi veto.Sopat ja muu katsomatta.Tulossa on toinen kokoonpano...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #18 : 08.11.2010, 20:20:33 »
Lainaus käyttäjältä: kilikali
B20 historic luokan peli

- 8 pulttinen 0,15" porauksella
- vauhtipyörä kevennetty
- tasapainotettu alakerta
- venttiilit niin isot kun mahtuu + kanavat tehty
- palotilat muotoiltu
- kantta laskettu 3,5 mm
- puristussuhde n 11,7:1
- nenä 300 ast 11,6 nostolla
- R-sport satsi (solex 45 ddh+ imus)
- martelius xl 4-2-1 pakosrj
- 25" putki

pyöriltä mitattu 175 hp   225nm
säätöjen jälk. ilman nakuttamista 180 hp 213 nm

veto: http://www.youtube.com/watch?v=23yQ-OEBQEU





Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #19 : 08.11.2010, 20:21:03 »
Lainaus käyttäjältä: kowalski
B19A

r-sport turbosarja
700srj. cooleri
A-nokka
0.5bar

109.5kW/5900rpm
236.4Nm/3780rpm

http://kuvablogi.com/nayta/2391245/

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #20 : 08.11.2010, 20:21:27 »
Lainaus käyttäjältä: LG
- B230 vakio alakerta
- 530 vakio kansi,kanavia vähän siloteltu,  Goetze ”kisa pahvi”
- H-nokka,tuplajouset
- Megasquirt, ruisku ja sytkä
- Siemens deka 630 suuttimet
- Walbron 255 B-pumppu
- Iso kiina cooleri
- Garret GT3071R
- Homemade pakosarja
- Sachs SRE 763 asetelma, vakio massalevy
- M46  ;D :'(
- 355 Hp / 508 Nm / 1.4bar

Lappu..


http://kuvablogi.com/nayta/2398697/


Ja 1.2 barilla ennakkoa muuttamalla ilman fuelcutti röpötyksiä


http://kuvablogi.com/nayta/2398698/


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #21 : 08.11.2010, 20:21:55 »
Lainaus käyttäjältä: ksthb
3.0 L 16v SRC motin kehittely vielä vaiheessa mutta väli etappi jo saavutettu.
Moottorin tekniset tiedot : 

Tilavuus 2984 cc, iskupituus 101 mm, mäntä 97 mm, puristussuhde 10,8 : 1

Nokka - akselit  268/268 nosto 11,4 mm/ 10,5 mm

Kaasuttimet Weber 55 mm, 50mm sisäk.

Pakosarja 4 - 1

Kansi, virtaus 360 hp/74% pako, venttiilit Ferrea Pro 5000 serie

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP%20Motorsport/SRC+1.JPG

Polttoaine, Shell V-Power
 
Moottorin  teho  nyt 332 hp / 397 Nm !

 http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP%20Motorsport/SRC+002.jpg

Moottoria kehitetään kaudelle 2010, uusi koneversio on jo valmistumassa. Projektin etenemista voi seurata Kansisetin sivuilla http://www.kansiset.net/tiedotteet

Tätä moottoriversiota muutetaan alakerran osalta. Tilavuus pysyy kutakuinki samana mutta suhteet muuttuu. Mäntä 100 mm, isku 94mm, puristusuhde nostetaan 1:11,5. Uutta teholappua odotellessa..

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/NRP+Motorsport/SRC++013.jpg

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #22 : 08.11.2010, 20:24:15 »
Lainaus käyttäjältä: GM
-B23 vakio alakerta tasalakisilla männillä
-Vakio 531 kansi, kolmikulmaseetit ainoa muutos
-Lohkoa/kantta höylätty, puristussuhde 11,5:1
-Raak Racingin 4-2-1 peltisarja, B230F vakioimusarja
-KG7 nokka, 304/12.2/106, keiteleen koneen venttiilinjousin
-MS ohjaa bensaa ja sytkää

167hp/6000rpm ja 220nm/5000rpm

http://crazyracing.pp.fi/pics/B23F_531_KG7_421_MS.jpg


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #23 : 08.11.2010, 20:24:41 »
Lainaus käyttäjältä: Jaippi
- Vakio B230FK
- Bensa- ja sytkälastu
- Penkissä 0,9 bar ahtoa (kytkimen sietoraja)
- Maailman halvin vapaavirtaussuodatin. (Ahdistaa pahasti)
Tulokset 212 hp ja 394 Nm.

Tässä laput:
   

E: Nyt 1,0-1,1 bar ahtoja ja toi vapaavirtaussuodatin lensi roskiin. Alkuperäinen tilalle ja paremmin toimii.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #24 : 08.11.2010, 20:25:05 »
Lainaus käyttäjältä: Jarmo Y
http://www.nettivaraosa.com/956851

Tuossa Volvon 2240 cc 631-kantisen moottoriteho/vääntölukemat.
45 tuplat
hitsattu/hiottu nokka 310 ast.
46/37.4 venat.

Parhaan väännön kohdalla pito katosi rullilla joten ainakin vääntöä olisi enemmänkin kuin mitä lapussa on.

Jokkiskone joten ihan kaikkea ei ole laitettu peliin, parempaankin olis mahollisuuksia  ;)

...............................


Tässä koneessa  kytkin alkoi luistaa kun pito katosi rullilla, paljastui sitten koeajossa..
koneeseen vaihdetaan ehkä 48 tuplat ym. saas nähä paljonko teho heikkenee nykyisestä 210hv 278nm, niinkin voi käydä  ;D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #25 : 08.11.2010, 20:25:29 »
Lainaus käyttäjältä: Ruutana
Autossa on Viking lastu, ahtopaine max. 1.1 bar, alkuperäinen putsarikotelo avattuna, viimeinen vaimennin poistettu p-putkesta. Visko paikallaan.
Vakio FT moottori, T-nokka paikallaan. (lh 2.4)
http://s674.photobucket.com/albums/vv103/Ruutanas/?action=view&current=tehomittaus940-97.jpg

Teho    161,8 Kw/4800 rpm (220,04 hp)
Vääntö  367,4 Nm/3750 rpm

Todellinen tehohuippu on noin 4800rpm. Tuo nykäisy käyrässä antaa väärän tiedon huipputehokierroksille.
Nyt asettuu paremmin tuohon T-nokan arvoihin.
Korjattu tuonne ylemmäs.


Mittailen uudestaan kun on cooleri parempi. Visko pysyy.
Syksyllä ehkä uutta tietoa samasta penkistä, näkee ainakin coolerin vaikutuksen.


Mid-size kiinancooleri paikallaan, ei muuta eroa, teho samalla kierrosluvulla n. 226hp.




Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #26 : 08.11.2010, 20:26:39 »
Kerrotaampas tänne nyt miten sain stömbergillä ruokitulla koneella M45 laatikon särki.

B19A kone 8.5puristukset (korkeampi puristussuhde olisi ollut kohtalokasta  ;D )
Peltisarja ja T3/4 ahdin 1.5bar (uudenmallisella valusarjallakin olisi pärjätty)
700srj. cooleri
3" Downpipe
Sähköinen ruiskunbensapumppu 0.5bar peruspaineella
Ahdoilla säätyvä bensanpaineen säädin
530 kansi K-nokkalla
Vakio imusarja modatulla R-sportin strömbegillä (R-sportin strömbergissä on isompi 8mm bensan sissäntulo nippa)

Strömberg oli modattu seuraavasti:
Ryypyn ja lämmönsäätimen reijät tukittu.
Neulaa lyhennetty sen verran, että kun luistin on yläkohdassaan niin neula on juuri ja juuri suutinputken sisällä. Neulan pää tulee myös olla erittäin terävä noin sentin matkalta alareunastaan.
2.5mm neulaventtiili ja koho säädetty korjausoppaan alimpiin arvoihin.

En suosittele kenellekkään tuota kokoonpanoa vaikka itellä on pysynyt nipussa aika hyvin ilman nakuttelua taikka muita oireilua. Mutta uskoisin, että kipurajoilla mennään, vaikka lambda näyttääkin täyskaasulla arvoa 0.80.

http://kuvablogi.com/nayta/2391245/

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #27 : 08.11.2010, 20:28:31 »
Lainaus käyttäjältä: la_bot
tälläne rävellys ;D
moottori b230et vakio alakerralla, kangista ei tietoa.
-531 kansi  a-nokka
halkosarja+ wa-line wr 560 ahdin ahdot 1,15bar
lastutettu motronic 337cc suuttimilla ja 4,5bar bensanpaineella  kierrostenrajoitinta ei poistettu vakio 6200rpm
3 tuuman putkisto
nissan s13 iso välijäähytin
volvon v70 iso ilmastoinnin höyrystin öljylauhuttimena.

moottoriteho 295,8hv ja 370nm seos jäi penkissä 20% liian laihalle.

tällä hetkellä lisäruisku (microdynamics) kiinni ja noin 1,5bar ahtoa penkitän uudelleen kun saan seokset rikkaammalle ahdoilla.




Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #28 : 08.11.2010, 20:28:54 »
Lainaus käyttäjältä: Räkänokka
Reseptinä :
B 200ET
X-nokka
530 siistityillä kanavilla
T03/4
Halkosarja
Ahdot 0,65. Ajossa 0,9 bar. Eivät nousseet penkissä
vakio 700 srj cooleri
3" putkisto kahdella läpi virtaavalla pöntöllä
300cc suuttimet
3bar bensanpaine
Bilteman vvsuodatin
Motronic
Lastu
Biltema dumppi
Sähköflekti
Kevennetty pottapyörä

http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/?action=view&current=HSF-789Penkityslappu.jpg&newest=1

Nyt muuten sama mutta :
A-nokka
Iso kiina cuuleri (300/600/75mm)
Rukattu immu
3"/2,5" ahto putket
Talven / kesän aikana lisää kivaa :P
mm :
isompaa ahdinta
isompaa alakertaa
MS
Paremmin muotoiltu kansi
isompia suuttimia
peltisarja
+ muuta mukavaa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7264
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #29 : 08.11.2010, 20:29:16 »
Lainaus käyttäjältä: Jarmo Y
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1043604

B20 moottori, porattu 92mm B21E männät   2127cc
Volvo B18 kansi  43,4mm/36.5mm venttiilit
45 Weberit, 38 kurkut
Nokka Agap-F13  13.3-272 hiottu vakiosta.
4-2-1 pakosarja  KG/Timo typ3  primär 1 3/4" 400mm, sek. 2" 600mm,  2.5" kollektori
11.2:1 pur.suhde

Mitattu moottorijarrussa.
194hv  232nm




 

Carcom Oy  Ateho