Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 315 Vastauksia
  • 362863 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa evilracer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #300 : 09.05.2024, 14:30:58 »
Onpa isolohko micra, vai tarkoititko 1275cc  ::)

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #301 : 10.05.2024, 21:52:47 »
Historic 240 kävi rullilla.

- B230ft lohko
- Wiseco takomännät ja H-Profiilit
- 531 Kansi 46/38 venttiileillä, omavalmiste nokka 300’ 13,5mm (Kansiset)
- Säädettävä nokkapyörä
- Alumiiniset hihnapyörät
- Kevennetty pottapyörä
- Weber DCOE45, 40mm sisäkurkut
- 4-2-1 Peltisarja, kollektori kuristin 2,5”—>2”—>  2,5” putkisto
- Vakio jakaja kiintellä 28’ ennakolla
- Sähköflekti
-  Bilteman ”suurteho” Puola

238,7hv/266,6nm
Kansiset dyno center

-
« Viimeksi muokattu: 12.05.2024, 07:04:22 kirjoittanut Jugi87 »
Ajossa: V60 T6 Recharge -21
Ajossa: 240 -87 Historic ralli

Entiset: V60 B4 R-Desing -22, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Jturunen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • Volvo B230f -91
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #302 : 31.07.2024, 16:53:17 »


Volvo 940 B230fk 505hp 602nm 1.8bar 98 bensalla

B230fk lohko 96.5 porauksella, wisecot ja h-profiilit
531 kansi portattu imu ja pako, 38/44 venttiilit. R-seetit, Enem v15turbo nokka
Itsetehty perus plenumi 70mm kaasuläpällä, ja suht pitkillä runnereilla.
Holset hx kuorissa billet 54mm imusiipi ja 64mm pako. 16 pesällä, ahtopainetta 1.8bar ja pakopainetta saman verran.
600x300x76 välijäähytin
kkd 60mm hukkis
Kovat kuusiokolo pultit kannessa, ja cometicin pahvi
atecu v3
2,5" ahtoputket
3.5"dp ja loppuputki 3" jossa ahtopaineella avautuva läppä.
vakio polttoainelinjat, tankissa aemin 320lph pumppu
957cc suuttimet
hukkakipinä ja denso ik27 tulpat
pulssipakosarja
sre765 kopio asetelma ja massalevy
zf gs6-37dz laatikko







Poissa FKvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #303 : 17.08.2024, 01:58:13 »


940 farkku tuli käytettyä rullilla että sai muutoskatsastukseen dynolapun ja samalla vähän säädeltiin. 397hp/502nm @1,75bar.

Puolasta loppu ilmeisesti potku kun ei kestänyt kovempia paineita vaan alko rötäämään.

B230ft lohko, 96,6mm Mahlen männät.
H-profiili veivit.
531 kansi 38/46 venttiileillä kanavat
portattu ja nokkana vx3.
Vakio lh imusarja.
Itsetehty pulssipakosarja ja lensun hx40 pro billet imusiivellä.
Tial mvs38 kopio hukkis pakopesässä.
3,5"dp ja loppu putki 3" kahdella läpivirtaavalla vaimentimella.
Kl-racing alucooleri ja 2,35" ahtoputket.
1500cc suuttimet, aem 340lph pumppu tankissa, e85 polttoaineena.
Atecu v3 ohjaamassa.
Vag hukkakipinäpuola.
Gs6-37dz laatikko, sre763 ja sintterilevy.

Talven aikana ois tarkotus vaihtaa nokka mahdollisesti enemin k15t sekä imusarja päivitellä plenumiin. Jos jollain ylimääräisenä niin laita yv!
« Viimeksi muokattu: 17.08.2024, 15:18:14 kirjoittanut FKvolvo »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #304 : 17.08.2024, 22:52:37 »


940 farkku tuli käytettyä rullilla että sai muutoskatsastukseen dynolapun ja samalla vähän säädeltiin. 397hp/502nm @1,75bar.

Puolasta loppu ilmeisesti potku kun ei kestänyt kovempia paineita vaan alko rötäämään.
Millä seoksella, E85 vai bensa?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 465
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #305 : 18.08.2024, 22:40:26 »
laita tulpista kärkiväliä pienemmälle nii kestää laittaa painetta lissää kattilaan.  ;) 



940 farkku tuli käytettyä rullilla että sai muutoskatsastukseen dynolapun ja samalla vähän säädeltiin. 397hp/502nm @1,75bar.

Puolasta loppu ilmeisesti potku kun ei kestänyt kovempia paineita vaan alko rötäämään.

B230ft lohko, 96,6mm Mahlen männät.
H-profiili veivit.
531 kansi 38/46 venttiileillä kanavat
portattu ja nokkana vx3.
Vakio lh imusarja.
Itsetehty pulssipakosarja ja lensun hx40 pro billet imusiivellä.
Tial mvs38 kopio hukkis pakopesässä.
3,5"dp ja loppu putki 3" kahdella läpivirtaavalla vaimentimella.
Kl-racing alucooleri ja 2,35" ahtoputket.
1500cc suuttimet, aem 340lph pumppu tankissa, e85 polttoaineena.
Atecu v3 ohjaamassa.
Vag hukkakipinäpuola.
Gs6-37dz laatikko, sre763 ja sintterilevy.

Talven aikana ois tarkotus vaihtaa nokka mahdollisesti enemin k15t sekä imusarja päivitellä plenumiin. Jos jollain ylimääräisenä niin laita yv!
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa FKvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #306 : 20.08.2024, 07:40:04 »
Millä seoksella, E85 vai bensa?

Yläpäässä lambda n. 0.85-0.82. e85 polttoaineena

Poissa FKvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #307 : 20.08.2024, 07:43:11 »
laita tulpista kärkiväliä pienemmälle nii kestää laittaa painetta lissää kattilaan.  ;)

Kärkiväli jo 0,5mm niin ei taida enempää pystyä pienentää  ;D Tulppina Denso w22epr-u. Puolan latausaika tais olla 3.6ms. Tuleeko toi puola sitten oikeesti jo vastaan tossa vai oisko tossa joku muu syy miksei enää meinaa sytyttää kovemmalla paineella?

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #308 : 20.08.2024, 07:56:51 »
Miten sulla on puolan virrat vedetty? Onko väh. 2.5mm2 johdolla (pl. sytkälähtöjen piuhat)? Tuleeko Puolan virta ATecun sisäisen releen kautta?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa FKvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #309 : 20.08.2024, 09:12:14 »
Miten sulla on puolan virrat vedetty? Onko väh. 2.5mm2 johdolla (pl. sytkälähtöjen piuhat)? Tuleeko Puolan virta ATecun sisäisen releen kautta?

Taitaa olla 1,5mm2 niinkuin näyttäis Atecun ohjeessakin mainittavan. Ja Atecun kautta tulee kyllä. Jännitehäviötä siinä ei ainakaan ollut kun tuli aikaisemmin mittailtua
« Viimeksi muokattu: 20.08.2024, 09:19:37 kirjoittanut FKvolvo »

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 465
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #310 : 20.08.2024, 21:41:15 »
Kärkiväli jo 0,5mm niin ei taida enempää pystyä pienentää  ;D Tulppina Denso w22epr-u. Puolan latausaika tais olla 3.6ms. Tuleeko toi puola sitten oikeesti jo vastaan tossa vai oisko tossa joku muu syy miksei enää meinaa sytyttää kovemmalla paineella?


mullon ollu ihan normi nkg8ers tulpat ja tais olla kärki väli 0.35 ja puolana ekotekki opelin hukkakipinä puola...kipinä on riittäny kyllä hienosti 3bar asti
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #311 : 21.08.2024, 14:35:39 »
Taitaa olla 1,5mm2 niinkuin näyttäis Atecun ohjeessakin mainittavan. Ja Atecun kautta tulee kyllä. Jännitehäviötä siinä ei ainakaan ollut kun tuli aikaisemmin mittailtua

Kyllä sen kautta rupeaa vaan virta loppumaan. Itellä oli 2bar ja 406hv ja aika paljon sytkän kanssa ongelmia...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #312 : 21.08.2024, 22:35:12 »
Mulla tulee puolalle virta Atecun releeltä ja ei ole kipinä loppunut ainakaan vielä noissa +800hv tehoissa. Bosch hukkakipinä, Berun kupariydintulpanjohdot, kunnollinen sytytysvahvistin ja hyvät tulpat niin pitäisi kipinän riittää.

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 323
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #313 : 11.10.2024, 09:01:40 »




B20
-Vakio 6-pulttinen 2. ylikoko.
-Itte kaiveltu kansi 44/35 venat ja Iskyn Datsunin tuplajouset dampperilla.
-11.2 ruttua.
-R nokka
-40DHLA:t 36 kurkuilla ja misabin imusarjalla+halvat putsarit.
-KG:n type-3 peltisarja ja 2.5" putki.
-MSD 6AL.

Huono kuva mutta haalee käppyrä viime syksyltä vaan vähän kaivellulla kannella,ero nykyseen vaan kannen kaivelu lisää ja eri venajouset,aiemmin oli Scatin singlet.
Parani 4500rpm ylöspäin ihan mukavasti.


« Viimeksi muokattu: 11.10.2024, 09:17:23 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Henkkamoi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #314 : 20.10.2024, 22:13:16 »


Eka enemmän ku vanteet ja alusta rakenneltu auto pääs penkkiin  :D

Volvo 940 414hp 560nm 1.6bar re85 pakopaine 1bar luokkaa

B230fd lohko 96.5mm poraus, wisecot, h-proffat
530 kansi, 46/38 venat, mieto siistiminen, klrt3 nenä
Arpit kannessa ja runkopukeis, cometic pahvi
Klr-plenum 80mm kaasuläpällä
Holset hx40 super 16" pakopesäl
kkd 60mm hukkaportti
3.5" downpipe -> 3" loppuputki
3" ahtolinjat
An8 linjat kahdella 044 kopiolla, 2200cc suuttimet
Maxxecu, hukkakipinä
Autodiagnoosi Ylöjärvi

 

Futurez  Kulkukoira