Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Näin vinokoneesta 400hv+

  • 0 Vastauksia
  • 7109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Näin vinokoneesta 400hv+
« : 29.03.2014, 00:38:14 »
Halvin resepti

B19/21/23 lohko
Vakio M-kanget ja jotkut kuoppamännät
8v kansi (160, 398, 530, 531)
Vakio imusarja, joko K-jet "pukinsarvi" tai sähköruiskun
Jakajasytkä (aika rajoilla kylläkin)
55mm+ siivillä ja nr14 pakopesällä oleva ahdin
Puristukset 8,5: nurkille bensalla 9,5 E85
D, K, V, VX, VX3 nokka, A jos ihan budjetti
2bar ahtopainetta
Ohjelmoitava ruisku, tai sit ammattilaisen tekemä LH 2.4-lastu
750ccm bensa tai 1000ccm suuttimet E85
Bosch 044 ruiskupumppu tai vastaava

+ Edullinen
- Aika hirveä ajaa, teho tulee kun hevosenpotku, etenkin B19 lohkosta



B230 lohko
8v kansi (160, 398, 530, 531)
Vakio imusarja
55mm+ siivillä ja nr14 tai isommalla pakopesällä oleva ahdin
Puristukset 8,5: nurkille bensalla 9,5 E85
D, K, V, VX, VX3 nokka, A jos ihan budjetti
2bar ahtopainetta
Ohjelmoitava ruisku, tai sit ammattilaisen tekemä LH 2.4-lastu
750ccm bensa tai 1000ccm suuttimet E85
Bosch 044 ruiskupumppu tai vastaava

+Suht edullinen
-Hitusen kulmikas ajaa ahtoalueelle

HIPO 450hv+
B230 Lohko
16v kansi penta 16v hihna+kiristin, kampuran ratas 16v koneesta ja yks ylimääränen hihnapyörä väliakselille, tai sit 16v lohko
H-kanget
Vakio imusarja (B234F, B204FT/GT)
Pulssi pakosarja
Suorasytytys erillispuolilla
55mm+ siivillä ja nr10 tai isommalla pakopesällä oleva ahdin
Puristukset 8,5: nurkille bensalla 9,5-10 E85
Vakio 16v nokat, joko penta tai B234F/204E, ei mielellään B204FT/GT
1,4bar ahtopainetta
Ohjelmoitava ruisku, tai sit ammattilaisen tekemä LH 2.4-lastu
750ccm bensa tai 1000ccm suuttimet E85
Bosch 044 ruiskupumppu tai vastaava

-Hintavahko
+Ihan järkevä ajaa

Ja tosta jos haluaa kiristää ni hankintalistalle 500hv+
1500-2000ccm suuttimet (700-1000hv E85)
Isompi ahdin (HX40-> eli siivet 60/65mm->)
Plenun imusarja (500hv+ tehoille)
Takomännät
Järeämmät nokat 16v kanteen (600hv++)
Öljyruiskut (600hv+)

Vaihdelaatikoksi esim M90 on helpoin, tai sit Getrag v162 BMW M5/Supra, ZF S5D, S6D E36,39,46,60,90 jne 6/8-koneisesta. tai pienemmillä tehotavoitteilla esim 4-koneistenkin käy, mutta EI E36/39 4-koneisesta, ne ei kestä. Kytkimeksi esim SRE765 asetelma ja massalevy ja sille sorvattu "littuvauhtipyörä" B19, 21, 23 tai Penta B230 8v koneista. Vetarit ja perä rupeaa jäykässä akselissa 500hv nurkilla antautumaan, samaten varmasti multilink. Tilalle multilinkkiin esim BMW V8 tai M koneisten periä ja vetareita.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Elekma  Autoracing