Ateho  Elekma

revoten S60 T5. Darth Vader

  • 119 Vastauksia
  • 32131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1900
  • Tähän tulee oma teksti
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #75 : 05.01.2011, 20:37:58 »
Jaa, no sitten tuolta firmasta ei käy yksikään GTS:n sarja, kaikki on noihin R-malleihin. Tosin siellä kyllä on sitten erikseen mainittu muita sarjoja nelivetoihin...?

Tuli vaan mieleen, kun tuota totteroa pitäisi madaltaa mutta iskarit mahtaa olla alkuperäiset, ja muutenkin lyhyemmät iskarit ovat paikallaan madallusjousien kanssa.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Laita revotee seurantaan Instagramissa ja Youtubessa ja seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita.

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #76 : 05.01.2011, 22:58:05 »
Koni FSD iskarit reilu 500e srj. ja sen kaveriksi eibachin tai h&r jouset niin alta 800e saa kuluineen koko hoidon.
Varmasti on hyvä sarja, pesee mennen tullen tuon GTS setin joka ei ihan huonokaan ole. :)

Tai sitten 1300e Kw:n säädettävä setti, hieman kalliin puoleinen vain. :-\
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011, 22:59:38 kirjoittanut Nieminen »

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #77 : 05.01.2011, 23:05:43 »
Nyt löytyi edullinen alustasarja S6-kymppiseen --> http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20693&productcategory=325&section=c]http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20693&productcategory=325&section=c

Mikähän mahtaa olla akselimassa, kävisköhän tähän meidän autoon?

Ainakin GTS:ltä sopiva sarja T5:een löytyy. Mulla tollanen oli aikanaan -01 S60 T5:ssa. Ihan sillä ajeli, mutta ei se mikään rata-alusta ollut. Tosin sitä puotettiin heti 20mm lisää, joten vakiona en ajanu metriäkään. Uskosin, että ei ainakaan huonompi mitä matalammaks muokattuna.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1900
  • Tähän tulee oma teksti
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #78 : 06.01.2011, 11:08:21 »
^Millä tavoin otitte tuon 20mm lisää madallusta?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Laita revotee seurantaan Instagramissa ja Youtubessa ja seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita.

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #79 : 06.01.2011, 14:03:18 »
^Millä tavoin otitte tuon 20mm lisää madallusta?

Lähetin jouset samantien takomoon jossa etujousia puristettiin 20mm lyhemmäksi. Takajousien lyhennyksen joutuu sitten laskemaan sopivaksi, kun ne ei ole suoraa tolpassa kiinni vaan tukivarret vaikuttaa madalluksen määrään. Oli sillon nuo 20" pyörät ja ongelmana oli, kun ei autoa saanu silloisilla sarjoilla niin alas mitä olisin halunnut.


Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 685
  • all clowns arent funny
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #80 : 06.01.2011, 15:06:23 »
Jousien ja iskareiden kanssa on minusta vain yksi iso 'Mutta'.
Jos jousien tuoma mataluus (ulkonäkö tai miksi ei ajattavuuskin) olekkaan syystä tai toisesta omistajan mieleen niin matalempia+eri iskareita, kun pari kertaa vaihtaa on jo mennyt yhden Korkeus/Jäykkyys säädettävän alustan hinta. Ottaen tietysti vaihtamisen tuskan tai asennushinnan mukaan, kulmien säätöineen.

Ei riitä enää käsien sormet laskemaan montako tuttua, foorumilaista eri kerhoilta on tämän 'virheen' tavallaan tehnyt.
Itse myös ekan auton kanssa, toiseen ja kolmantaan ostettu suoraan säädettävät.

Jos tietysti kuvista katsoo ulkonäön olevan kohdallaan ja uskoo muiden kokemuksia "hyvä on jne" niin sitten.
Pitkällä aikavälillä esim. auton omistajuus, niin kerran vuodessa jouset tai iskarit ei varmaan koko vuoden kuluissa ole mitään.
VAG RäkS

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1900
  • Tähän tulee oma teksti
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #81 : 06.01.2011, 20:09:36 »
Eipä tuo Icesunin seikka ole ollut ainakaan tähän asti ongelma, autot ei kerkeä olla niin kauaa omistuksessa että korkeus/mataluus tulisi ongelmaksi. Ostetaan joku sarja ja sillä mennään siihen asti kun auto vaihtuu :)

Ostinpa tänään 17" Alessiot Hakkapeliitoilla. Nykyiset Granturismot ovat hienot mutta renkaat liian matalat, ne eivät täytä rengaskoteloita tarpeeksi, enkä jaksanut alkaa ostamaan uusia renkaita :) Huomenna jos laittas noi Alessiot paikolleen, kokoa niillä on 7,5x17", ET42 ja päällä renkaat 225/45/17. Pitäs istua aika hyvin.

EDIT: Granturismot tulee siis myyntiin, Hankookin nastoilla.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011, 20:11:13 kirjoittanut revote »
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Laita revotee seurantaan Instagramissa ja Youtubessa ja seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita.

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #82 : 06.01.2011, 23:31:05 »
Jousien ja iskareiden kanssa on minusta vain yksi iso 'Mutta'.
Jos jousien tuoma mataluus (ulkonäkö tai miksi ei ajattavuuskin) olekkaan syystä tai toisesta omistajan mieleen niin matalempia+eri iskareita, kun pari kertaa vaihtaa on jo mennyt yhden Korkeus/Jäykkyys säädettävän alustan hinta. Ottaen tietysti vaihtamisen tuskan tai asennushinnan mukaan, kulmien säätöineen.

Ei riitä enää käsien sormet laskemaan montako tuttua, foorumilaista eri kerhoilta on tämän 'virheen' tavallaan tehnyt.
Itse myös ekan auton kanssa, toiseen ja kolmantaan ostettu suoraan säädettävät.

Jos tietysti kuvista katsoo ulkonäön olevan kohdallaan ja uskoo muiden kokemuksia "hyvä on jne" niin sitten.
Pitkällä aikavälillä esim. auton omistajuus, niin kerran vuodessa jouset tai iskarit ei varmaan koko vuoden kuluissa ole mitään.

Totta tämäkin. Ei vaan ollut silloin tarjolla T5:een muuta kuin etupäästä säädettävää settiä.  Takapää oli esimerkiksi KW:ssä kiinteällä madalluksella ja perä näissä oli lähes joka sarjassa se suurin ongelma. Tahtoi jäädä ihan liian ylös. Siksi tuohon ratkaisuun päädyin. Tästä on siis jokunen vuosi aikaa.

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #83 : 08.01.2011, 15:07:19 »
Huonosti tuo setti käy, awd malleihin ainoastaan.

VOLVO S 60
Vuosimalli:  2000 -
Korimallitunnus: R
Akselipaino edessä/takana kg: 1120/1050

Jaa, no sitten tuolta firmasta ei käy yksikään GTS:n sarja, kaikki on noihin R-malleihin. Tosin siellä kyllä on sitten erikseen mainittu muita sarjoja nelivetoihin...?

Korimallitunnus R tarkoittaa auton VIN-koodin neljättä merkkiä, joka on R kaikissa S60:ssa Bi-Fueleja lukuun ottamatta. Ja kuten jo todettiin linkitetyn tuotteen rinnalta löytyy erikseen AWD- ja S60R-versioiden sarjat.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1900
  • Tähän tulee oma teksti
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #84 : 15.01.2011, 21:24:04 »
Hiljaista ollut auton laiton kanssa, vanteet vain ovat vaihtuneet.

Ostinpa tänään 17" Alessiot Hakkapeliitoilla. Nykyiset Granturismot ovat hienot mutta renkaat liian matalat, ne eivät täytä rengaskoteloita tarpeeksi, enkä jaksanut alkaa ostamaan uusia renkaita :) Huomenna jos laittas noi Alessiot paikolleen, kokoa niillä on 7,5x17", ET42 ja päällä renkaat 225/45/17. Pitäs istua aika hyvin.

EDIT: Granturismot tulee siis myyntiin, Hankookin nastoilla.



Eipä nuokaan sen kummemmin lokasuojia täytä, varsinkin takana on sen verran tilaa että vaikka pää menis väliin...

BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Laita revotee seurantaan Instagramissa ja Youtubessa ja seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10315
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #85 : 15.01.2011, 21:27:21 »
Hiljaista ollut auton laiton kanssa, vanteet vain ovat vaihtuneet.


Eipä nuokaan sen kummemmin lokasuojia täytä, varsinkin takana on sen verran tilaa että vaikka pää menis väliin...
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Omasta mielestä just sopiva madallus. Itse en niin tykkää siitä että rengas on ihan lokarissa kiinni. Siinä ei ole enää sitten paljoa joustovaraa.

Tuon kuvan perusteella autosta uupuu takaa  "siankorvat" kun on noin paljon lunta keränny vanteisiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1900
  • Tähän tulee oma teksti
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #86 : 15.01.2011, 21:29:23 »
Mun silmään on liian korkea :) Juu, lumi kerääntyy aika lailla vanteisiin, mutta en ole jaksanut alkaa laittamaan niitä ohjureita.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Laita revotee seurantaan Instagramissa ja Youtubessa ja seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1430
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #87 : 15.01.2011, 21:32:53 »
Tuo kuva mitä ribbekin lainasi, sopisi aika mallikkaasti vaikka koneen taustakuvaksi.  8)

Erittäin näyttävä auto O0
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #88 : 15.01.2011, 21:59:28 »
Totta tämäkin. Ei vaan ollut silloin tarjolla T5:een muuta kuin etupäästä säädettävää settiä.  Takapää oli esimerkiksi KW:ssä kiinteällä madalluksella ja perä näissä oli lähes joka sarjassa se suurin ongelma. Tahtoi jäädä ihan liian ylös. Siksi tuohon ratkaisuun päädyin. Tästä on siis jokunen vuosi aikaa.

Itse tyydyin silloin aikoinaan kuitenkin KW:n alustaan ja samalla rengaskoolla siitä sai ihan asiallisen näköisen.


Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1900
  • Tähän tulee oma teksti
Vs: revoten S60 T5. Darth Vader
« Vastaus #89 : 16.01.2011, 11:53:44 »
Ja Mikalla siis mikä KW:n alusta, ja minkä kokoiset renkaat ja mikä on vanteiden leveys ja ET, ja onko kaaria muokattu?
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Laita revotee seurantaan Instagramissa ja Youtubessa ja seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita.

 

Samppasport  Futurez