Carcom Oy  Elekma

B230K + 631 kansi + turbotus?

  • 5 Vastauksia
  • 7166 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
B230K + 631 kansi + turbotus?
« : 03.04.2014, 19:37:01 »
Terve, pitkällisen tauon jälkeen pitäisi jälleen käydä projun kimppuun. Varojen kasaantumisen seurauksena ekana pulpahti mieleen tietenkin ahtaminen, joten siitä tällainen pieni kysymys. Eli, voiko B230K konetta ahtaa vakio kannella ja männillä? Tietääkseni B230K koneen kuppimäntiä on käytetty stroukkikoneissa ihan hyvällä menestyksellä. Asiaa googleteltuani en tosiaan löytänyt mitään infoa siitä, olisiko joku (onnistuneesti) ahtanut B230K konetta vakio 631 kannella. Veivit tulee vaihtumaan joka tapauksessa, ainoa kysymys on siis että kannattaako tuolla kannella edes yrittää lähteä ahtamaan vai pitäisikö aivan suosiolla repäistä jostakin 531 kansi ja turbon männät / takomännät.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B230K + 631 kansi + turbotus?
« Vastaus #1 : 04.04.2014, 13:05:40 »
Terve, pitkällisen tauon jälkeen pitäisi jälleen käydä projun kimppuun. Varojen kasaantumisen seurauksena ekana pulpahti mieleen tietenkin ahtaminen, joten siitä tällainen pieni kysymys. Eli, voiko B230K konetta ahtaa vakio kannella ja männillä? Tietääkseni B230K koneen kuppimäntiä on käytetty stroukkikoneissa ihan hyvällä menestyksellä. Asiaa googleteltuani en tosiaan löytänyt mitään infoa siitä, olisiko joku (onnistuneesti) ahtanut B230K konetta vakio 631 kannella. Veivit tulee vaihtumaan joka tapauksessa, ainoa kysymys on siis että kannattaako tuolla kannella edes yrittää lähteä ahtamaan vai pitäisikö aivan suosiolla repäistä jostakin 531 kansi ja turbon männät / takomännät.

Etanolilla vois ahtaa. Heron mäntähän on lujaa tekoa.
citikka

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: B230K + 631 kansi + turbotus?
« Vastaus #2 : 04.04.2014, 13:57:08 »
Taitaa rutut mennä melko pieniksi jos 531 kannen laittaa?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B230K + 631 kansi + turbotus?
« Vastaus #3 : 04.04.2014, 14:11:39 »
Taitaa rutut mennä melko pieniksi jos 531 kannen laittaa?

Jotain kutosella alkavaa. Muistaakseni se oli hiukan päälle 50cc se männän palotila.
citikka

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K + 631 kansi + turbotus?
« Vastaus #4 : 04.04.2014, 21:08:44 »
Etanolilla vois ahtaa. Heron mäntähän on lujaa tekoa.
Etanoliahan tässä on mietitty, lähinnä vaan että kuinka hyvin tuo 631 sitten virtaa. Kansitöihin ei kuitenkaan kamalasti viitsisi rahaa uhrata.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230K + 631 kansi + turbotus?
« Vastaus #5 : 04.04.2014, 21:41:51 »
Etanoliahan tässä on mietitty, lähinnä vaan että kuinka hyvin tuo 631 sitten virtaa. Kansitöihin ei kuitenkaan kamalasti viitsisi rahaa uhrata.

631 taitaa olla Volvon 8v kansista parhaiten virtaava?
Kanava on palotilan korkeuden verran pidempi
Virtaus ehtii kääntyä paremmin ennen venttiiliä
Viri potentiaalia on hyvin

Jos rahaa on rajallisesti niin siivoat kanavat itse ja teetät monikulma seetit(joo,maksaa mutta kannattaa)
Mäntien kuppia voi laajentaa ja syventää pari milliä. Tavoittele puolipallon muotoa

Omien kokemusten perusteella heronhead naulaa jokseenkin herkästi, en tiedä miksi, voi myös olla omia mössejä?
Joku 9,5 ruttu ja E85 voisi tuottaa pikkupaineella ja "reippaalla" turbo nokalla heittämällä sen 300 käyttökelpoista hevosvoimaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

RallyBaron  Samppasport