Carcom Oy  Elekma

B20 turbonokka

  • 6 Vastauksia
  • 2375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
B20 turbonokka
« : 07.04.2014, 22:07:21 »
On vähän ongelmia B20 turbossa pakolämpöjen/olemattoman alipaineen ja alakierrostehon kanssa. Tällä hetkellä kiinni oleva nokka on oletettavasti 298/114/8,7. Kannessa on iisot venttiilit, 8:1 ruttu ja muutkin rojut on isoille tehoille/kierroksille, mutta alakierrosteho on tällä hetkellä ihan olematon, ei minkäänlaista eloa alipainealueella vaikka miten seosta ja ennakoita muuttaa. Käytös on todella raskas ja tukkoinen. Pakolämmötkin menee yli 700 ihan normiajossa ja afr heittelee melko paljon. Imuvuotoja ei ole. Yläkierroksilla/ahdoilla moottori on raivokas, mutta kun on katuauto niin olisi kiva saada vähän eloa alarekisteriinkin.

Tuli mieleen, että olisiko tuossa nokassa vaan liian iso overlap, että menee alipainealueella liikaa tavaraa palamatta läpi ennenkuin pakopaine tasoittaa tilannetta...
 
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 12:04:06 kirjoittanut Voimarauta »
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turbonokka
« Vastaus #1 : 07.04.2014, 22:15:50 »
mistään tietämättä niin eikö 8 rutut ole melko alhaset jos alipainealueelle jotain eloa haluaa..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: B20 turbonokka
« Vastaus #2 : 08.04.2014, 14:23:31 »
Kyllä edellisessä autossa lähes vastaavalla rutulla oli edes jonkinlainen käyttöalue olemassa. Koitan nyt aikaistaa nokan ajoitusta muutamalla asteella ja katsoa miten vaikuttaa.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turbonokka
« Vastaus #3 : 08.04.2014, 18:48:14 »
Epäilisin että tuolla ~300 asteisella nokalla voi olla vaikea saada alhaalta vetämään.
Mikä nokka se on?
Mitkä bensa- / sytkävehkeet sulla on tuossa?

Laita siihen K-nokka tai Kormun 717.
144-70

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: B20 turbonokka
« Vastaus #4 : 08.04.2014, 20:58:21 »
Epäilisin että tuolla ~300 asteisella nokalla voi olla vaikea saada alhaalta vetämään.
Mikä nokka se on?
Mitkä bensa- / sytkävehkeet sulla on tuossa?

Laita siihen K-nokka tai Kormun 717.

Nokka on tietääkseni Mauri Adeniuksen käsialaa, hiottu. Käytettynä ostin.
MS1 V2.2+Edis, reilu 700cc suuttimet.
Koitan nyt tuota ajoituksen muuttamista kun se on vielä helppo homma verrattuna nokan vaihtoon.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 turbonokka
« Vastaus #5 : 08.04.2014, 21:19:20 »
Moi,

Itse taistelin aikoinaan juuri alaväännön parissa melkein vastaavalla kokoonpanolla.
Vapaasti hengittävä B20, kireä nokka isolla overlapillä, teetetty kansi, ms1 2.2 + edis.

Tuli myös kiilaakin kokeiltua ja nokkaa kellolla ajoitettua moneen asentoon.

Lopulta luovutin / vaihdoin K-nokan ja ah kuinka tuli mukava käyttöpeli.  :)

Toivottavasti sä saat tuolla kiilalla homman rokkaamaan!
144-70

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: B20 turbonokka
« Vastaus #6 : 14.04.2014, 12:06:27 »
Löytyi arkistoista kuva nokan merkinnöistä, osaisiko joku tulkata tuota GT2C5 merkintää? Kenties GT Motorsin hioma?

Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

 

Carcom Oy  Elekma