Keli oli hyvä tänään. Laittelin moottorin nippuun. On muuten pirun kätevää mönjää tuo kuparispray

tiiviste kesti siinä kohdassa mihin sen keskitin, sekä vanhoista pulteista tein muutaman ohjaimen, nyt pitäisi olla palikat kohdillaan.

Kiinni on. Kyllä tuli momentti kevyesti vastaan, kun kierteet ja reijät on auki kunnolla.


Jatkoin sitten sitä kaasarien tukitangon painimista.


Tosin nuo lotus renkaat läksi kävelemään, mutta eipä lähteneet kivutta nekään. Kiinni otti sieltäkin

Viila korjasi asian.

Nyt istuu paremmin.

Tein korvakkeeseen reijän ja hitsasin alakautta pultin siihen kiinni tuota tukitankoa varten.

Yläpäähän haeskelin tuollaista ratkaisua.

Tosin se meni pieleen. Aivan turhaa työtä taas pari tuntia kului kallista aikaa hukkaan

Kori tuli vastaan, koska en muistanut huomioida itse runkopalkkia..
Annoin sen olla, niputin kytkimen paikalleen ja laskin auton renkailleen.

...ja siellä lepää vihdoinkin.

Huomatkaapa kuvassa ylätukivarren pohjaanlyöntikumi, auto on nimittäin renkaat nostettuna ilmaan, koko setti roikkuu iskareiden varassa. Onkohan nuo liian lyhyet

Onko vaaraa/haittaa ? Muokkaan alakupit uudestaan jossain välissä kai. Niin ja oikea kulma on kivikova, vasen taas ihan lötkö

Pyöritin iskarin säätöä varmaan miljoonak ierrosta tiukemmaksi, ei jäykistynyt yhtään.. Iskari risa


Kävin noita matalia koneen kannatinkumeja katselemaan paoikalleen, ongelmia tulee vähän joka puolella, mutta suurin ongelma on nyt se että moottori lähtee liukumaan taaksepäin, eikä kumit istu mitenkään paikalleen, koska on niin paljon matalemmat. Korvakkeiden reijät pitäisi kai tehdä soikeiksi tms ?

Vastaavasti lootan kumit oli pingottunut eteenpäin niin pahasti, että hyvä ettei revenneet. Lootan tukirautojen reijät vedin reilusti soikeiksi, nyt siellä on sentäs pelivaraa vähän.

Öljypohja seuraa hienosti akselia, sekä tulee akselin kanssa samaan tasoon pohjastaan, ehjä joku pohjapanssari olisi paikallaan. Kone myös suoristui vähän, mitä hainkin. Paketti ei vaan muuten istu sitten millään, nuo kannatinkumit riitelee kaikki keskenään.

Madalluksen jälkeen(kin) sentäs jäi vielä reilusti tilaa kaasareille, onneksi.

Tähän jäätiin, alkoi olla jo hermo liian pinnassa ja pimeä ja nälkä ja väsyttää ja vit***aa siihen malliin että siivous piti aloittaa.

22.30 sain sitten paikat valmiiksi pakettiin.

Monia ongelmia jäi ratkaisematta. Eniten askaruttaa, että jätänkö nuo matalat kumit vai en

Ne pakottaa koko voimalinjan uuteen asemaan, ja kardaanin tukirautaa myöten kaikki pitäisi tehdä uudestaan, pakoputken tuentoja myöten.. Jos vakiokorkeuteen laitan, niin riski on että loota hakkaa edelleen koriin, vaikka tein sen laajennuksen. Sekä tuo pitäisi pystyä estämään, että kone pyrkii "valumaan" alaspäin ja taaksepäin.
Koneen lasku vaikuttaa ihan kaikkiin asioihin, en osannut ajatella tuota että se muuttaa ihan kaiken.