KL-varaosat  Race.fi

DPF:n uusinnan kustannukset?

  • 39 Vastauksia
  • 25889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #15 : 22.04.2014, 17:25:47 »
2.0 D ei ole muuten Volvon oma moottori, tai onhan tollasen moottorin hyväksyminenkin Volvon moka...

Otapa pois ne V O L V O -linssit nenältäsi,  :pomo:

Niin ymmärrät, että kaikki ne osat, joista Volvoja kootaan ovat Volvon standardit täyttäviä ja kyllin hyviä Volvo-brändille. Jos sitten sattuu mukaan tulemaan sekundaa, niin se on mitä suuremmissa määrin Volvon laatumurhe.

Tietysti teitä merkkifanaatikoita riittää kaikille merkeillä ja vika on aina siinä mystisessä alihankkijassa, joka on yllättäen ja pyytämättä muiluttanut sekundaa laatumerkkiin. Kun vaihteisto porsii, ei vikaa ollut Volvossa, vaan ZF:ssä tai Aisinissa, turboviat ovat Garretin vikoja, mittaristoviat ovat jonkin Valeon tms. vikoja jne jne.  :buck2:

Ei se noin mene, kyllä ne ovat Volvon vikoja, jos Volvo on sellaisia osia kelpuuttanut autoonsa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #16 : 22.04.2014, 17:42:13 »
Ehkäpä tämä laatupoikkeamakeskustelu oli sitten tässä  :D

Jatketaan dpf-keskustelua ihan hyvässä hengessä, kuten tähänkin asti.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2014, 06:33:50 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #17 : 22.04.2014, 21:09:47 »
Ehkäpä tämä laatupoikkeamakeskustelu oli sitten tässä  :D

Jatketaan dpf-keskustelua ihan hyvässä hengessä, kuten tähänkin asti.

Juurikin näin.  :) Missä kohtaa muuten tuo dpf sijaitsee 2.0D moottorissa? Sen verran uusi tuttavuus vielä tämä nykyinen kampe, kolme viikkoa vasta yhteistä taivalta takana...  :)
« Viimeksi muokattu: 23.04.2014, 06:34:09 kirjoittanut Kulmamies »
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #18 : 23.04.2014, 00:33:42 »
Juurikin näin.  :) Missä kohtaa muuten tuo dpf sijaitsee 2.0D moottorissa? Sen verran uusi tuttavuus vielä tämä nykyinen kampe, kolme viikkoa vasta yhteistä taivalta takana...  :)

Turbon jälkeen seuraava isompi möykky.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #19 : 23.04.2014, 08:54:06 »
2.0 D ei ole muuten Volvon oma moottori, tai onhan tollasen moottorin hyväksyminenkin Volvon moka...

Molemmat noista pikkudieseleistä ovat aikanaan olleet markkinoiden ehdotonta kärkeä.

Mutta joo heh.. Ilahduttavaa kuitenkin, että noita pikkudieseleitäkin kasataan Ruotsissa ja ompa Volvo siihen tehnyt teknisiä muutoksiakin, joiden ansiosta muutamat tyyppiviat loistavat poissaolollaan ainakin D4164T-moottorissa on öljynkiertoa muokattu DV6/PSA mallista.

Nyt varmaan näistä on otettu paljolti oppia uusiin nelisylinterisiin "aitoihin" Volvon 2-litrasiin.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #20 : 23.04.2014, 09:48:19 »
Molemmat noista pikkudieseleistä ovat aikanaan olleet markkinoiden ehdotonta kärkeä.

Mutta joo heh.. Ilahduttavaa kuitenkin, että noita pikkudieseleitäkin kasataan Ruotsissa ja ompa Volvo siihen tehnyt teknisiä muutoksiakin, joiden ansiosta muutamat tyyppiviat loistavat poissaolollaan ainakin D4164T-moottorissa on öljynkiertoa muokattu DV6/PSA mallista.

Nyt varmaan näistä on otettu paljolti oppia uusiin nelisylinterisiin "aitoihin" Volvon 2-litrasiin.

Juuri näin ja softa on Volvon käsialaa ja samoissa moottoreissa ei esim PSA:lla ole öljynlisäys murheita, softakämmiä...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #21 : 23.04.2014, 10:14:47 »
Kait jotain vaihdettavaa on pitänyt keksiä kun muut pärjää ilman vaihtoja? Olisiko se urea lisäaine jotenkin syynä vaihtovälille? Kustannus 1200e ? jos osa maksaa n. 400 e? Hyvin on kerätty huollon ympärille lisäarvoa.

Urea lisäaine?

Siis onko näissä euro5-tasoisissa Volvoissakin jo ammoniakkiruiskutus? Eikö "kusikoneet" pitänyt tulla vasta euro6:iin? Onko kaikissa V70II -dieseleissä lisäaineistus? Kuinka paljon sen pöntön täyttöväli on ja paljonko maksaa? Voiko käyttää raskaan kaluston AdBlueta? Voiko täyttää ilman sinisellä käyntiä?

Paljon kysymyksiä, mutta bensa-autoilijana mietityttää..


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #22 : 23.04.2014, 10:57:26 »
Urea lisäaine?

Siis onko näissä euro5-tasoisissa Volvoissakin jo ammoniakkiruiskutus? Eikö "kusikoneet" pitänyt tulla vasta euro6:iin? Onko kaikissa V70II -dieseleissä lisäaineistus? Kuinka paljon sen pöntön täyttöväli on ja paljonko maksaa? Voiko käyttää raskaan kaluston AdBlueta? Voiko täyttää ilman sinisellä käyntiä?

Paljon kysymyksiä, mutta bensa-autoilijana mietityttää..
Volvon 2.4/D5 moottoreilla olevissa ei ole mitään lisäaineita :pomo:
Eli polttamalla tapahtuu.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #23 : 23.04.2014, 11:19:40 »
Otapa pois ne V O L V O -linssit nenältäsi,  :pomo:


Kuten tuolla aieminkin todetaan, molemmat "vierasperäiset" myllyt on ainakin mun mielestä  vähintään yhtä hyviä kuin Volvon omat, ellei parempiakin... Ainut vika niissä on se, että dpf pitää uusia huolto-ohjelman mukaan. Itse en usko, että ne on silloinkaan loppu. Itse en olisi huolissani.

Eikö joissain ollut se lisäaine pytty? Korjaamopuolella on on ohje kuinka sen voi itse täyttää.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #24 : 23.04.2014, 21:05:11 »
ainakin D4164T-moottorissa on öljynkiertoa muokattu DV6/PSA mallista.

Eikä pidä paikkaansa, sama siivilä sielä on turbon öljyn tuloputken nipassa.


Urea lisäaine?

Siis onko näissä euro5-tasoisissa Volvoissakin jo ammoniakkiruiskutus? Eikö "kusikoneet" pitänyt tulla vasta euro6:iin? Onko kaikissa V70II -dieseleissä lisäaineistus? Kuinka paljon sen pöntön täyttöväli on ja paljonko maksaa? Voiko käyttää raskaan kaluston AdBlueta? Voiko täyttää ilman sinisellä käyntiä?

Paljon kysymyksiä, mutta bensa-autoilijana mietityttää..



Tarkoittanet ns. SCR katalysaattoria, jossa ruiskutetaan suoraan pakokaasuun ainetta, noitahan on tosiaan jo joidenkin merkkien tietyissä moottoreissa ja tulee jatkossa useampiinkin.
Tuo on eri juttu, kuin se kusisäiliö, mikä volvossa ja monessa muussa PSA moottoria käyttävissä on.
Tuolta volvon säiliöstä annostellaan ainetta polttoaineen joukkoon polttoainetankkiin, aineen tarkoitus on auttaa nokipartikkeleiden palamisessa, koska ilman hapetuskatalysaattoria pakokaasun lämpötila jälkiruiskutuksineen ei yksin vielä riitä saamaan riittävää lämpötilaa.

adblue ei oo koostumukseltaan samaa ainetta, vaikka ureaa molemmissa onkin

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #25 : 24.04.2014, 12:35:11 »
Eikä pidä paikkaansa, sama siivilä sielä on turbon öljyn tuloputken nipassa.



En tiedä sitten mikä ne turbofeelut aiheuttaa, mutta niitä ei Volvoissa ole läheskään yhtä paljon verrattuna PSA:n omiin virityksiin. Lyhempi huoltoväli ja parempi huolto / paremmat öljyvaatimukset voi tuoda oman osansa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #26 : 24.04.2014, 16:35:28 »
En tiedä sitten mikä ne turbofeelut aiheuttaa, mutta niitä ei Volvoissa ole läheskään yhtä paljon verrattuna PSA:n omiin virityksiin. Lyhempi huoltoväli ja parempi huolto / paremmat öljyvaatimukset voi tuoda oman osansa.

Vai oliskos niitä PSA:n laitteita pikkasen enemmän liikenteessä kuin Volvoon pultattuna eli suhde on sama.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #27 : 24.04.2014, 17:39:27 »
On noita turpoja volvoihin tullu vaihdettua ja öjykanavia rassattua.

Poissa JKK74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #28 : 13.07.2014, 12:23:46 »
Onko 2009 V70:ssä (2,0D) jokin erillinen lisä-ainesäiliö DPF:n polttoa varten? Eikö sellaiset pitäisi olla jo historiaa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: DPF:n uusinnan kustannukset?
« Vastaus #29 : 13.07.2014, 12:43:42 »
Onko 2009 V70:ssä (2,0D) jokin erillinen lisä-ainesäiliö DPF:n polttoa varten? Eikö sellaiset pitäisi olla jo historiaa?

Historiaa? Nehän vaan nyt lisääntyy kun Euro6 päästöluokituksen moottorit tulevat. Lisäainepönttö löytyy.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo