Nonniin.
Tossa loppukesästä loppui sitten veto tyystin kokonaan.
Öljynvaihdolla ja suotimen pesulla päästiin alkuun.
Mutta sellainen ikävä piirre jäi, että 1-2 vaihto on "tahmea", mutta heti, kun laatikko keksii vaihtaa kakkoselle, niin tulee tupaan kolmonen ja tarvittaessa myös nelonen. Ja edelleen kaasu "ON" asennossa jää takomaan rajoitinta.
Luin joltain jenkkifoorumilta, että tolla 1-2 vaihdolla olisi kuminen "check ball", joka kuluu käytössä (foorumin kaverilla oli 740, jossa kuulan halkaisija oli ~2 mm, kun uusi on 5,5 mm). Tähän hätään en sitä linkkiä sitten löytänytkään uudestaan.
Onko kellään kokemusta tämän vaihdosta? Voiko tehdä laatikko kiinni autossa?
Entäs toi accumulaattorien modaus? Ohje oli turbofriiksien (tms.) foorumilla, että 1,2 mm lyhyempi pultin pätkä (kuin jousi) jousen sisään nopeuttaa vaihtoja. Käykö tämä modaus tollaiseen "normaaliin" talviajoon? Voiko tota liikkumavaraa jättää hieman enemmän pikkaisen miedommille vaihdoille?
Tohon öljyn "huuhteluvaihtoon" on toinenkin tapa: ölyt pois propusta, uudet sisään, kunnon lenkki, että öljyt vaihtuu ~20 km (muista myös ajella R:llä esim. parkkiksella ympyrää), sitten taasen öölit pois ja uutta tilalle ... tee tätä niin paljon, kunnes alkaa tulla kirkasta öljyä pihalle. Yleensä 3-5 kertaa riittää.