Virrat kun kääntää päälle on näkymä parhaimmillaan tuollainen:

Pahimmillaan vain turvavyön merkkivalo naksuttelee - kevyt kopautus tai pari mittaristoon on tähän mennessä herättänyt muutkin (kuvassa loistavat) merkkivalot. Nopeusmittari alkaa lähes aina toimimaan kun auto alkaa liikkua, tosin kaikki nopeudet välillä 0-30 näytetään kolmena kymppinä

Siitä ylöspäin näyttää melkolailla oikein.
Öljynpaineen merkkivalo sen sijaan ei ole korjannut itseään vieläkään... Kai tuolla öljynpainetta on, ainakin yli 1000 kilometriä olen tällä jo päästellyt. Sen kunniaksi huoltoa:

Kaasuvaijeri jumitteli, kyllästin sen aseöljyllä. Se on tähän asti toiminut eräänlaisena vakionopeussäätimenä - niillä kerroilla kun vaijeri on jäänyt sopivasti kanittamaan, on tämä kulkenut tasaisella noin viittäkymppiä polkimiin koskematta

Toisaalta tuo saattaa olla talviliukkailla vähän hasardi ominaisuus, ehkä siitä olisi syytä hankkiutua eroon... (Oikeakin vakkari tässä olisi, korjaisin sen jos osaisin

). Onneksi tässä on luistonesto - tiedättehän, silloin 80/90-lukujen taitteessa sen nimi ei Volvolla ollut vielä (D)STC tai ESP vaan se tunnettiin koodilla B200F

Uusi vuotopaikka on lohkolämppärin vastus:

Täytynee ottaa kokonaan pois, varsinkin kun suunnittelin öljynpainemittarin asennusta - sen anturi ei mahdu olemaan paikoillaan tuon vastuksen kanssa.
Ja lämppärin hana todella vuotelee välillä, kuten ehkä myös sisäkennon letkujen liitokset:

Eipä ole verhoiluja kastumassa (rapsuttelin jalkatilaa ruostereikiä etsiessäni, täytyisi tuonnekin peltiä laittaa):

Vähän ollut motivaatio hukassa viime aikoina, joku helpompi käyttis houkuttelisi

Toisaalta auton ostaminen ja myyminen on niin ikävää puuhaa (eikä ole rahaakaan), että täytynee tätä korjailla niin kauan kun osaan ja ehdin. Enkä kyllä äkkiseltään keksi tämän helpompaa ja halvempaa autoa korjaamisen kannalta. Tietysti jos jotain isompaa hajoaa niin sitten pitää miettiä asioita uudestaan.
Mekkala kabiinissa alkaa olla aika sopiva nyt ylimääräisen verhoilumateriaalin poistuttua... Muuten ei häiritsisi minua, mutta kylmänä kiilahihnat pitävät aivan hirveää kitinää. Ja kylmiltään käynnistettäessä kone pitää sellaista maailmanlopun kalkatusta että heikkohermoisempi olisi jo paalannut koko pommin - täytyy katsoa josko saisin äänen videolle asti. Koska kunnolla lämmettyään kone kehrää jotakuinkin niin nätisti kuin vinokone nyt pystyy, niin en ole kummemmin päätäni tuollakaan vaivannut. Piston slappia kenties, sehän näissä oli "helmasyntinä" (tiedättehän, männänhelmat

... Äh, kömpelö sanaleikin yritys).
Niin, vikakoodit luin ledivilkuttimella, tuollaiset sieltä tuli:
1: 1-2-2
2: 1-1-1
6: 1-1-1
Elikkä 2=ruisku ja 6=sytkä olivat OK, ykkönen ei. Enpä löytänyt vielä tietoa mikä tuo yllä mainittu koodi olisi - onkos tuo ykkösnasta olevinaan vaihteiston vikakoodeja varten vai mitäköhän en nyt tajua...