


Lahotkoon Yazaki rauhassa, ajetaan sitten ilman sitä.
Samalla kun mittaristo oli irti, kötöstelin uuden latauksen merkkivalon, ennenkuin mittariston koputtelukikka lakkaa toimimasta:



Perehdyin kytkentäkaavioihin sen verran, että osasin ryöstää mittariston piirilevystä (kalvosta) ruuvinkannan alta mittaristolle tulevan plussan ja mittariston kaikista pisimmästä liittimestä laturille menevän herätepiuhan - punainen joka näkyy tuossakin kuvassa:

Niiden välille tuli siis tuo punainen 5W polttimo. Nyt näyttää jotakuinkin tuollaiselta, kun virrat kääntää päälle:

Lamppu syttyy kun kääntää virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää. Ja jännitemittarin perusteella laturi jopa oikeasti lataakin.
Tyhjäkäynti on nyt ruuvattu sen verran koholle, että ei sammu vaikka laittaa vaihteen päälle. Ajellaan tuollaisena niin kauan kun tuo suinkin toimii, onhan näitä Mad Max -viritelmiä tehty maailman sivu

Ja kiekkamittari jatkaa nopeusmittarina

Sitten jos se hajoaa niin voisihan sitä viritellä vaikka kalibroitavan yleismallisen moottoripyörän nopeusmittarin, joka varmaankin osaisi siis lukea orkkisanturia perämurikasta.