Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ilmastoinnin paikka-aine

  • 34 Vastauksia
  • 17649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastoinnin paikka-aine
« Vastaus #30 : 07.06.2014, 13:33:21 »
Wurthilla huomasin myös olevan tuota ilmastoinnin paikka-ainetta, tyypillisesti wurthin aineet on tähän asti olleet päteviä.
Itsekkin olen suunnitellut tuon aineen laitattamista, kun vuotaa kasipätkä lauhduttimelta pikkusen. Edellisellä täytöllä kesti vuoden, mutta nythän tuo puhaltaa vieläkin kylmää vaikka täytetty viimeksi yli vuosi sitten...
Vianorilta kysyin tuota ainetta, niin 50€ tekee lisää hintaa ilmastoinnin täyttöhuollon yhteydessä ja kuulemma heillä hyviä kokemuksia siitä pienten vuotojen paikkauksessa. Mene ja tiedä sitten.

Poissa Stade

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • Sherwoodin iloinen veikko.
    • Jotain mun entisiä Volvoja, muttei läheskään kaikki.
Vs: ilmastoinnin paikka-aine
« Vastaus #31 : 07.06.2014, 15:45:55 »
Muttamutta? Viilataan pilkkua. Niinkuin Miksu jo aiemmin sanoi, jos tiedetään sen ilmastoinnin jo vuotavan, niin sääntöjen noudattaminen estää tuollaisen järjestelmän täyttämisen. Käsittääkseni vaikka olisi paikka- aineetkin mukana. Koska eihän se paikka- aine itsestään hakeudu vuotokohtiin ilman tuon järjestelmän täyttöä.
V40XC D2 2017

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastoinnin paikka-aine
« Vastaus #32 : 07.06.2014, 17:26:31 »
Muttamutta? Viilataan pilkkua. Niinkuin Miksu jo aiemmin sanoi, jos tiedetään sen ilmastoinnin jo vuotavan, niin sääntöjen noudattaminen estää tuollaisen järjestelmän täyttämisen. Käsittääkseni vaikka olisi paikka- aineetkin mukana. Koska eihän se paikka- aine itsestään hakeudu vuotokohtiin ilman tuon järjestelmän täyttöä.

No ainakin vanhemmat R12 systeemit tahtoo tyhjetä alle vuoteen vaikkei varsinaista vuotoa olekaan, tiedä sitten miksi mutta olen antanut itselleni sanoa että letkujen ja tiivisteiden materiaali olisi syyllinen. En tiedä auttaisiko paikka-aine noissa vehkeissä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: ilmastoinnin paikka-aine
« Vastaus #33 : 14.08.2014, 10:04:42 »
Onko tietoa, että missäpäin Tampereen seudulla voisi tämmöisen paikka-aineen saada ilmastoinnin huollon yhteydessä tms?

Mulla kun kasipätkästä häviää kylmäaineet n 1-2kk:ssa, eli tämä voisi olla nopeampi ja edullisin vaihtoehto ehjätä toi kylmäkone. Jää ainakin vianetsintä yms kustannuksista pois.

Poissa jariay

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: ilmastoinnin paikka-aine
« Vastaus #34 : 05.09.2014, 16:44:46 »
ainakin yhden korjaamon tutulla tiedän joka sai tuota ainetta asiakkaan autosta ilmastoinnintäyttökoneeseen ja
jumiinhan se töksähti tuon auton käsittelyn jälkeen....
sitä en tiedä miten se jumpassa sinne täyttölaitteeseen joutui, liekö joutunut lotraamaan aineita edestakaisin.

 

Samppasport  Futurez