Eikai nyt niin tukkoon mene noin 5cm halkaisija putki vaikka EGR onkin sitä sotkenut. Oireet ennemminkin kuulostaisi MAF vialta, joka on juuri tuollainen, että alhaalta totaalikuollut ja 2000rpm niskat poikki. Tuo on ilmeisesti uudempaa moottorimallia 163hv, joka 4.vaihteella 1000rpm vedätettäessä alkaa heräämään siinä 1600rpm ja 2000rpm on jo täysi rähinä päällä. Turbon siivet ei jumita, koska ne ovat sähköohjattu ja jos jumii niin vikakoodia pukkaa, siis jos on uudempi moottori. EGR menee kiinni kun kaasun painaa pohjaan, tietty voi jäädä kantamaan, mutta pöllyttää kamalasti, tosin uudemmassa moottorissa on DPF, joten savua ei näy, mutta vikakoodia pukkaa kyllä jumittavasta egr:stä kummankin moottorin yhteydessä.
Onko sinulla itsellä mahdollisuus lukea vikakoodit? Kokeile meinaa irroittaa MAF:n liitin ja kokeile ajaa, pitäisi nimittäin käyttää varaohjelmaa ilman ennustamiseen, joten jos alhaalta herää liittimen ollessa auki niin se oli siinä. Saattaa mennä kyllä suoraan vikatilaan, jolloin on hengetön vaikka miten ajaisi. Tämän vuoksi lähinnä koodien nollaustyökalua kyselin.