Jos se poljin on vähän sellainen kumimainen, niin todennäköisesti siellä on vähän ilmaa. Varmaankin melkein jokainen autovalmistaja käyttä dot 4 luokituksen jarrunesteitä, joten ihan käypäistä olet sinne laittanut. Jos siellä järjestelmässä ei ole yhtään ilmaa niin todennäköisesti uusi neste meinaa jotakin mäntää/venttiiliä jumittaa, mikä on vanhalla nesteellä vielä toiminut.
Kuinka paljon käytit uutta nestettä kun ne vaihdoit? Tuosta paksusta vanhasta nesteestä päätellen niitä ei ole ihan vastikään vaihdettu.
Dot 4 ja 5.1 käy ristiin keskenään, mutta mieluiten koko järjestelmässä saisi olla samaa ainetta. Dot 5 jarruneste on silikonipohjaista muistaakseni, eikä sitä pidä missään nimessä laittaa normaaliin henkilöautoon. Dot 5 neste imee kosteutta itseensä jo muutamassa viikossa huomattavan määrän, eikä siksi sovellu normaaliin käyttöön. Kilpureissakin käytettynä tuo neste vaihdetaan monesti ennen seuraavaa kisaa uuteen.