RallyBaron  Samppasport

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1971 Vastauksia
  • 904387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nikke006

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #120 : 28.11.2012, 18:52:44 »
Mikä muu voi pimentää koko laitteen?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #121 : 28.11.2012, 19:06:40 »
Puhallinmoottori, hehkutulppa, johtosarja, sulake, ohjainlaite, lämpötila-anturi, liekkivahti.

Oikeastaan jokaisessa sähkö-osassa oleva tietyntyyppinen vika voi aiheuttaa täyden toimimattomuuden.
Yleensä siis jokin oikosulku

Poissa nikke006

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #122 : 28.11.2012, 20:05:10 »
Aukasin tuon lämppärin ja tuntuu aika nihkeltä pyörimään tuo puhallinmoottori kun käsin kokeilee ja virtaa kun antaa akkulaturilla niin tosi vaikeesti pyörii

Poissa nikke006

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #123 : 29.11.2012, 07:14:46 »
Mitä eroa on ardic 912 ja ardic 2000? Käykö näistä nuo puhallinmoottorit ristiin? Se mulla on rikki se moottori ottaa pirusti virtaa mut ei jaksa pyöriä ja kuumenee pirusti

Poissa nikke006

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #124 : 03.12.2012, 11:27:15 »
Joo ardikki saatu kuntoon. Ostin uuden puhaltimen eräältä foorumilaiselta ja johan pöhisee! Entinen moottori oli niin jumissa ettei vaan jaksanu pyöriä. Ei muuten antanut vikakoodia siitä

Poissa Incarnated

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #125 : 03.12.2012, 23:00:27 »
Hei, kyseessä on Volvo V70 -99 2,5TDI, ja ardicci yllättäen rikki, viime talvena oli kaikki OK vielä. Nyt kun pitää kellon liekkinappia, alkaa valo vilkkua, ja jokin rele naksahtaa sisätiloissa. Mitään muuta ei tapahdu, ei siis edes yritä päälle tms... Noh huollossa eivät saaneet testerillä yhteyttä siihen, ja epäilivät älykortin olevan rikki. Hinta järjetön. Mittasivat myös liittimelle tulevat jännitteet ja pitäs olla kuulemma OK. Noh kun kaikki aina puhuu että ardicin kyljestä lähtee tuo älykortti yhellä ruuvilla jne (ei muuten moista näkynyt kun alla ihmettelin), niin onko tässä vehkeessä nyt noin, vai onko ainut älylaatikko tuo akun alla ollut mötikkä, josta lähtee iso johtonippu ardicille, vai pitääkö mun nyt kaivaa sieltä joku toinenki piirilevy purkamalla koko hornankattila?

Kiitos

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4924
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #126 : 04.12.2012, 19:17:42 »
Mikähän vois olla vikana ku ei lähde sisäpuhallin ei lähde päälle?

Ja tarkennetaan sen verran että jos auto seisoo yön yli niin ei lähde sisäpuhallin päälle mutta jos saman päivän aikana käy illalla laittamassa ardicin päälle niin puhallin lähtee päälle. Oliko liian sekavaa?

Ardic kyllä itessään pelaa hyvin. Moottorilämmöt nousee mittarin mukaan normaaliin.

Muoks: Malli on 912-D
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa villel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #127 : 14.12.2012, 05:57:36 »
Tervehdys
voit porata liekkivahdin edessä olevaa reikää pari milliä isommaksi -> herkistää liekkivahtia.

Lisäksi kannattaa kiehutusongelmien välttämäseksi lyhentää lämmittimen sisällä olevaa putkea
n. 5 mm jotta lämmittimen pohja ei kuumu niin paljon.
Tulipa tuossa mieleen, Mitkä on nuo alkuperäiset mitat esim.liekinvahdin edessä oleva reikä.putken pituus?Jottei jokainen vuorollaan noita muuta

Poissa tdi97

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #128 : 17.12.2012, 19:03:48 »
vanhempaan 091 malliin löytyi bosch listalta löytyi uusi pumppu koodilla 0392020026 hintaan 90€. volvolla olisi maksanut noin 250€ ja koko vaihto siellä noin 500€! mutta liitin ei ihan sopinut eli muovikuoret piti ottaa pois. pumpussa on merkitty + ja - navat mutta kumpi johtosarjassa on plus johto? vadiksesta löytyi vain merkinnät, että harmaa on numero 1 alkuperäisessä liittimessä. nyt harmaa on plus liittimessä. alunperin oli toisinpäin ja ylilämpösuoja laukesi. mutten tiedä oliko silloin vielä ilmaa letkuissa. kun käynnistää niin hetken päästä auton paisuntasäiliö tulee ihan täyteen. onko normaalia?

Poissa Incarnated

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #129 : 20.12.2012, 22:15:23 »
Hei, kyseessä on Volvo V70 -99 2,5TDI, ja ardicci yllättäen rikki, viime talvena oli kaikki OK vielä. Nyt kun pitää kellon liekkinappia, alkaa valo vilkkua, ja jokin rele naksahtaa sisätiloissa. Mitään muuta ei tapahdu, ei siis edes yritä päälle tms... Noh huollossa eivät saaneet testerillä yhteyttä siihen, ja epäilivät älykortin olevan rikki. Hinta järjetön. Mittasivat myös liittimelle tulevat jännitteet ja pitäs olla kuulemma OK. Noh kun kaikki aina puhuu että ardicin kyljestä lähtee tuo älykortti yhellä ruuvilla jne (ei muuten moista näkynyt kun alla ihmettelin), niin onko tässä vehkeessä nyt noin, vai onko ainut älylaatikko tuo akun alla ollut mötikkä, josta lähtee iso johtonippu ardicille, vai pitääkö mun nyt kaivaa sieltä joku toinenki piirilevy purkamalla koko hornankattila?

Kiitos

Tähän lisätietoa, kyseessä on siis tuo malli missä on sellanen kantikas torvi se pakoputki. Akun alta irrotettu boksi on: Volvo P/N 9171597, supplier nro: 103411 made in Sweden. Jos näistä ois jotain apua, niin toivon edelleen vastausta ylläolevaan kysymykseen....

Ai niin, ja kysyn siis siksi, että tuo kädessä oleva aivolaatikko on sisältä virheettömän näkönen, ei hapettumia tms, ja niin paksussa lakassa piirilevy, etten huvikseni viitti alkaa sitä kolvaileen, jos on mahdollisuus löytää toinen paikka, jossa hapettuma ois aiheuttanu vian :)
« Viimeksi muokattu: 20.12.2012, 22:25:46 kirjoittanut Incarnated »

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #130 : 21.12.2012, 21:02:18 »
Näkisin että kyseessä lienee tämä boksi:




Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #131 : 21.12.2012, 21:29:52 »
Vanassa korimallissa tuo boxi tosiaan on erillisessä telineessä vähän kauempana laitteesta, eikä noi, kuin tossa ylläolevassa S80:ssä

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #132 : 21.12.2012, 21:37:23 »
aha, ok.

Poissa mjl77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #133 : 21.12.2012, 22:07:38 »
Multa löytyis toimiva boksi kyseiseen "neliö pakari" malliin.

Boksi siis dieselistä ja tässä se on lämmittimen kyljessä.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012, 12:07:11 kirjoittanut mjl77 »
s80 tdi -01

Poissa Tourinki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #134 : 22.12.2012, 14:43:49 »
Mistäköhän pitäis jatkaa vianetsintää?
Kun tuon 05 S80 D5:sen ardic meni pimeäksi alku viikosta -> hommasin uuden poltinyksikön ja hehkun sekä laitoin paikalleen. Ei lähtenyt käyntiin, luin vikakoodit ja antoi vesipumpun signaali alhainen koodin, ja oli siinä lisänä koodit liian monesta epäonnistuneesta käynnistysyrityksestä, pa-pumppu signaali alhainen, ylikuumentumistermostaatin signaali alhainen.
Nollasin koodit, ei lähde edelleenkään käyntiin. Katsoin koodit uudestaan ja uudestaan herja vesipumpusta. Nollasin sen ja remppasin pumpun johtoja vähäsen. Jonka jälkeen ardic käynnistyi mahtavan savupilven ja pöhinän kanssa. No auto nippuun ja pihalle. Uusi testi, eipä lähde enää käyntiin. Koodit lukuun ja taas vesipumpun herja. Rassasin pumpun sähköliitintä ja katsoin ohjausboksin ja auton johtosarjaan yhdistävän liittimen sekä puhdistin ne. No taas lähti käyntiin ja nyt annoin olla käynnissä pidemmän aikaa ja ajoin auton ulos. Jätin pöhisemään yksikseen ja viiden minuutin päästä katsoin tilannetta ja sammunuthan se oli, kokeilin uudestaan käyntiin ja pyöri taas jokusen minuutin ja sammui -> vikakoodit lukuun vesipumppuhan se siellä taas kummitteli.

Että pitäiskö tässä nyt vaan uskoa että vesipumppuhan siellä on rikki, vaikka kuitenkin ajoittain toimii. Vai voisko tuolla olla jotain muuta vikaa jonka takia se antaa tuon vesipumppu herjan vaikkei itse pumpussa varsinaista vikaa olisikaan.

 

KL-varaosat  Race.fi