Autodiagnoosi  Carcom Oy

v70 vikakoodien selitys ja vian etsintää. vm2000 uudempikoppanen diesel

  • 52 Vastauksia
  • 17905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
joo juurikin sellanen ääni, se on ja tuntuu kyllä että kylmällä kuuluu enemmän ku lämpimällä, täytyy kokeilla nuo letkut tulpata, mitä sillä pitäs selvitä, jos ne vuotaa jostain niin pitäskö tehojen tulla sitte takasi ku tulppaa vai?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
 
joo juurikin sellanen ääni, se on ja tuntuu kyllä että kylmällä kuuluu enemmän ku lämpimällä, täytyy kokeilla nuo letkut tulpata, mitä sillä pitäs selvitä, jos ne vuotaa jostain niin pitäskö tehojen tulla sitte takasi ku tulppaa vai?
jep, pitäs palautua jos vika on siellä päässä. Moottorin tärinät sitte kantautuu sisälle vähän voimakkaammin ku tuota kokeilet, elä säikähä. Se ujeltava ääni kuuluu pääsääntösesti osumaa ottaneesta imusiivestä jos on sellanen piipaa-autoa muistuttava ääni.. mulla oli siiven päät taittunu näin. Ääni oli samallainen.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Sehän on ottanut osumaa.... täytyy testata tuo tulppaaminen jospa löytyy jo se vika paikka.... monenlaista on kokeiltu, mutta kyllä se vielä selviää.... toivottavasti:)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Täälläkin viheltää ahdin epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta on vielä mielestäni aika kaukana siitä palosireeniäänestä jota noi vanhemmat autot on sököillä ahtimilla. On ollut mielessä kurkata siipiä ja kokeilla välystä jahka malttaisi.

Pureuduin tuohon tehottomuuteen, ja vaikuttais siltä että 1400-1750rpm on se kuollut alue. Noilla kierroksilla on ykkösellä ihan sama kuinka painaa kaasua, kiihtyvyys ei muutu. Turbo tais alkaa tuottaa painetta jossain 1800 kierroksen tienoilla? Erityisesti kuumalla ilmalla tuntuisi ahdistavan. Voi olla hyvinkin vaan automaattilaatikon toimintaa tai luonteeseen liittyvä juttu. Monta juutuup-klippiä katsoneena kierrosten pitäisi nousta selkeästi ripeämmin kun lapun painaa lattiaan. Jos turbo alkaa tuottamaan painetta vasta 1800rpm niin eikai tuo vääntyneiden siipien aiheuttamasta hitaasta spoolista voi johtua?

Täällä lisää juttua siipivioista.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vaikea sanoa mitä siellä on rikki ennen ku on purkanu, ehjä vakioahdin herää 1600 kierroksen kohilla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
No nyt lukee sitte taulussa huolla moottori heti ja moottori systeemi seuraavassa huollossa. mukavaa kun edelliset viat vielä hakusessa niin uutta pukkaa.... enään ei käsitä. no huomenna sai ajan vikakoodinluku lukuun jälleen, mielekästä nähdä mitä nyt...

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
No nyt lukee sitte taulussa huolla moottori heti ja moottori systeemi seuraavassa huollossa. mukavaa kun edelliset viat vielä hakusessa niin uutta pukkaa.... enään ei käsitä. no huomenna sai ajan vikakoodinluku lukuun jälleen, mielekästä nähdä mitä nyt...
hyvä juttu. Jos ei ala selkiämään niin ajele tänne.. En pääse nyt omasta autosta sitä yhtä tötteröä kattomaan kun se lähti reissuun, vilkasen heti ku pystyn.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
No niin vikakoodin luvussa käyty jälleen.

000B  Ilmamassamittari, anturipiiri, virheellinen singaali  -katkonainen

0006  imuilman lämpötila-anturi, kohtuuton arvo  - katkonainen

0023   kytkimen asema-anturi, virhe   -jatkuva


Tuon sai poistettua tuon imuilman lämpötila- anturi, muut jäivät muistiin ja vikavalo jäi palamaan.   Mutta enään ei herjannut siitä egr viasta eikä myöskään ahtopaine ongelmasta,joten ne on varmaan nyt sitten korjaantuneet. Mutta kuitenkaan auto vedä niinkuin kuuluu, ja muita vikakoodeja ei enään ollut, ja tämäkin moottori huolla heti, teksti tuli vasta eilen että ei kai nuo ole voineet vaikuttaa siihen kulkevuuteen.   Missä sijaitsee tuo imuilman lämpötila- anturi? ja kannattaako sitä alkaa vaihtamaan onko sillä jokin merkitys kulkemiseen?   ja onko tuo kytikimen asema-anturi siinä kytkin polkimen juuressa oleva mötikkä kuten jarrupolkimen päässä oleva?   

Lisäksi ihmettelen tuota ilmamassamittarin toimivuutta kun ostin sitä crc:n puhdistus-spräytä ja puhdistin tuon mittarin nätisti ,että onko se jo sillon mennyt rikki.. ken tietää....   Käytin toissa päivänä sitä johtoa irti siitä ilmamassamittarin pistokkeesta kun jossain luki että tälläkin voi kokeilla menohalujen lisääntymistä, tai hyytymistä  mutta ei ollut vaikutusta siihen asiaan puolin eikä toisin.

Elikkä mitä alettas suunnitteleen seuraavaksi ?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Imm vaihtoon. Ne ahtopuolen kooditki on voinu tulla siitä, imm on yhteydessä ahtosolenoidiin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Laitetaanpas imm vaihtoon seuraavaksi ja katotaan tilannetta uudelleen =)

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
onko tämä imuilman lämpötila  anturi nyt sitten tuossa ilmanputsarikotelon kyljessä, vai onko se tuo vänkärin puolella oleva mötikkä mistä lähtee se alipaineletku siihen imusarjaan eli tämä map anturi?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014, 13:11:13 kirjoittanut jaakola69 »

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Imuilman lämpöanturi on rakennettu ilmamassamittarin kanssa samaan pakettiin.
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksesta =)

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Tämä prosessi sai päätöksen. Ilmamassamittarin juuri löin paikalleen ja odotin näitä vikailmoituksia,niin kappas ne katos kaikki sen silän tien. Mutta eipä päässy kun 500metriä ajamaan niin tuli taas tauluun moottorisysteemi seuraavassa huollossa,auto kumminkin toimii paremmin kun koskaan ennen.. Onko ajatuksia mahdollisista muista syistä mikä tämän nyt ois taas sytyttäny?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2014, 11:48:03 kirjoittanut jaakola69 »

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Tarkennusta. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin moottori systeemi seuraavassa huollossa ei tule... taas kun ajoi tällä kertaa noin 7 km syttyi uudelleen... eli kun sammuttaa ja käynnistää niin ei herjaa mutta syttyy ajossa uudelleen??

 

Autoracing  KL-varaosat