RallyBaron  Samppasport

AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.

  • 20 Vastauksia
  • 8547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Moro!

Löysin aiheesta hieman keskustelua, mutta kun yritin laittaa siihen ketjuun vastausta, tuli viesti: ketjuun ei ole vastattu yli 60 päivään, pitäisikö sinun aloittaa uusi ketju. Tai jotain sinnepäin.

Joten, onko arvon foorumilaisilla ehdottaa korjauspajoja, jotka huoltaisivat ehjän, 300 000 km ajetun vaihteiston ja samalla siihen rakennettaisiin lisää väännönkestoa. Normilaatikko sietää sen 300Nm, mutta jos haluaisin modifikaation isommalle väännölle?

Vastauksistanne kiittäen,

Tommi

P.S.

Aina parempi, jos korjauspaja olisi Tampereen alueella.

Poissa Matti Virtanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #1 : 29.05.2014, 22:12:33 »
Suosittelen ottamaan yhteyttä: http://www.siekkinen.net/
En ikinä vastaa tuntemattomaan numeroon, laitan luurin korvaan tai annan soida. Jos ei runkkarit uskalla soittaa omalla numerolla niin turha edes vaivautua vastaamaan. Miksi jotkut soittavat salaisesta?

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #2 : 30.05.2014, 16:42:09 »
Kiitos!

Otanpa heti yhteyttä.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #3 : 05.06.2014, 17:11:51 »
Kiitos Matti Virtanen!

Olipas todella lupsakka ote tuossa huollossa ja vaikka näyttääkin siltä, että rahaa joutuu pulittamaan reippaasti, niin en usko pettyväni laatuun. Juuri tällaisia pajoja tarvitaan!!! Tuli kyllä tarkat selvitykset, mitä tullaan tekemään ja sain maksimihinta-arvion ja vielä sen, että "ei se nyt varmaan oikeasti noin paljoa tule maksamaan". Mielelläni maksan enemmän laadusta, kuin halvasta hinnasta ja ongelmista... Toki kohtuuden rajoissa.

Tommi

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #4 : 05.06.2014, 17:14:17 »
Mistähän löytyisi puolue, joka ajaisi auton korjaamiskustannukset kotitalousvähennyksen piiriin.  :2funny:

Tommi

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #5 : 05.06.2014, 18:10:58 »
Kiitos Matti Virtanen!

Olipas todella lupsakka ote tuossa huollossa ja vaikka näyttääkin siltä, että rahaa joutuu pulittamaan reippaasti, niin en usko pettyväni laatuun. Juuri tällaisia pajoja tarvitaan!!! Tuli kyllä tarkat selvitykset, mitä tullaan tekemään ja sain maksimihinta-arvion ja vielä sen, että "ei se nyt varmaan oikeasti noin paljoa tule maksamaan". Mielelläni maksan enemmän laadusta, kuin halvasta hinnasta ja ongelmista... Toki kohtuuden rajoissa.

Tommi

Kerro nyt ihmeessä meille muillekin mitä laatikolle suunniteltiin tehtävän ja millaisin kustannuksin. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #6 : 07.06.2014, 16:27:58 »
Turbiinia vahvennetaan ja sitten tietysti jonkinlainen perusremontti, laakerit, solenoideihin taisi tulla ainakin jousien vaihto yms. Ihan kaikkea en ehtinyt kirjaamaan ylös. 2500 euroa oli kattohinta, todellinen hinta ilmeisesti satasia vähemmän. Tärkeää hinnan muodostuksessa on toki se, että aihio on mahdollisimman hyvässä kunnossa. Mitään rattaita tai akseleita ei mielestäni muuteta.

Ilmoitin haluavani väännönkeston tuonne 400 - 450Nm kieppeille. Varmaan sitten maksaa enemmän, jos väännönkestoa tuosta kasvatetaan.

Mainitessani ko. laatikon väännönkeston olevan 300 Nm, hän totesi sen kestävän käytännössä enemmän, jotain 340-350 Nm - muistaakseni.

ALV 0% hinta taitaa olla 2000, sillä ALV:n kera se on 2480. Kiitos valtio.

Tommi


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #7 : 07.06.2014, 22:09:18 »
Mainitessani ko. laatikon väännönkeston olevan 300 Nm, hän totesi sen kestävän käytännössä enemmän, jotain 340-350 Nm - muistaakseni.

Tuostahan ajetaan läpi T5 ja R koneessa jo vakionakin 330Nm.
On sillä jotkut ajelleet yli 400Nm väännöillälkin, mutta  tiedä häntä sitten, että kauanko kestää.

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #8 : 08.06.2014, 02:20:15 »
Kestää hyvin 400 nm... Mutta mulla joku 450nm ja kestäny jo yli 10 v.. tosin ongelmia jo on

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #9 : 08.06.2014, 14:22:30 »
Minulla on skannattuna R:n esite ja siinä mainitaan: automaatti 300 Nm ja manuaali 350 Nm. Tokihan siinä täytyy olla suunnittelumitoitus jonkin verran ylöspäin.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #10 : 08.06.2014, 16:27:43 »
Jarham,

Millä tavalla olet nostanut väännön autossasi? Minkälaisia ongelmia laatikossa nyt on? Paljonko on tehoa?

Tommi

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #11 : 08.06.2014, 16:36:13 »
Sitten hieman laajennetaan aihetta. Onko olemassa yrityksiä, jotka myy vahvennettuja vetoakseleja ja -niveliä? Minulla alkaa kohta olemaan vetonivelet luonnollisen tiensä päässä, johtuen kilometreistä, mutta haluaisin ehkä vaihtaa järeämmän voimansiirron tuolle alueelle, jos saisin sen vaihdelaatikkoparannuksen teetettyä. Vai kestääkö vakiot (no niin, valitse nyt näistä: Motonet, Skandix, Skruvat ja sitten se Sininen tiski)?




Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #12 : 09.06.2014, 11:58:20 »
Minulla on skannattuna R:n esite ja siinä mainitaan: automaatti 300 Nm ja manuaali 350 Nm. Tokihan siinä täytyy olla suunnittelumitoitus jonkin verran ylöspäin.

Mikä vuosimalli oli kyseessä?

Esim. -99 mallisissa T5 ja R:ssä jossa tuo AW50-42LE  toosa vielä on löytyy 330Nm automaatti malleissa.
About 2001 paikkeillahan tuo vaihtui 5 vaihteiseksi ja laatikkotyyppi on silloin AW50-50, josta ei nyt ollut kyse.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #13 : 09.06.2014, 16:16:30 »
Esite painettu vuonna 1996. Okei, eli vääntöä on nostettu V70R:ssä, mikäli tulkitsin oikein.

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5982
Vs: AW50-42-LE automaattivaihteiston kunnostus ja parannus.
« Vastaus #14 : 10.06.2014, 21:09:44 »
Lastutuksissa väänöt rajatteu sinne 400-420nm, alkaa olemaan jo aikatakaraja tuo 420, mut sen ne on kestänyt.

Vahvistettuahan saa, lisäämällä yhden kitkalevyn, silloin kestää n.500nm vääntöä.

Tuo AW50-50 on sitten ongelmallisempi ja paljon arvokkaampi tapaus  :-\
:smoke:

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy