No niissä on selkeä ero. Päiväajovalot ovat liikenneturvallisuuden vaarantamista jos niitä ei osata käyttää.
Ledit mun autossa edistää liikenneturvallisuutta kun näen ajaa kunnolla ilman että heikennän muiden näkemistä mutta niistä polttimoista puuttuu muutama kirjain jolloin ne on laittomia. Edelleenkään kukaan ei ole missään tilanteessa vilkuttanut valoja tai poliisi puuttunut niihin vastaan ajaessaan. Otan pois jos joku osoittaa että aiheutti isompaa häikäisyä kuin nykyautojen xenonit tai ledit.
Etusumuvaloilla ei ole mun mielestä mitään väliä. Käyttäkää jos haluatte, en minä kiinnitä niihin mitään huomiota paitsi tänään. Huvittaa kun jotkut luulee että niiden käyttämisellä olisi ollut jotain merkitystä

.
Takasumuvaloja sitten taas ei käytetä kun niille olisi tarvetta. Jos et näe edellä menevää autoa sateen tai sumun takia, ei suakaan nähdä takaapäin -> käytä sumuvaloa.
Autoihin laitetaan mörkölisäpitkiä jotka pakottaa vaihtamaan lyhyille satoja metrejä aiemmin kuin maltillisilla valoilla. Pimeä kohtaamisalue on isompi jolloin toivoo ettei se hirvi pomppaa tielle. Näissä pitäisi olla vaiheittaisuus.
Pitkät + lisäpitkät -> pitkät -> lyhyet