Päätin nyt kirjoittaa tänne aiheen omasta projektistani. Autoa on jo tehty jonkun verran, mutta parempi myöhään kuin milloinkaan.

Auto ostettiin keväällä 2013. Alun perin B200ET nappivitosella ja vuosmallia -87. Ei sillä paljoa ehitty ajamaan kun iski kiinnostus upottaa pellin alle "Tinavitonen" ja auto kaipasi muutenkin pientä kunnostusta. Purin autoa pitkin kevättä ja kesäksi se jäi talliin seisomaan ja odottamaan. Syksyllä alkoi auton hitsaaminen ja pohjien tekeminen.
Nykyään:
Autoon tulevaa tekniikkaa:
-99 T5 lohko wössnerin takomännillä , H-profiili kangeilla , clyco laakereilla. Vakio kampiakselilla.
Portattu kansi ja työstetyt nokat.
Sachs kytkin asetelma. Bemarin levy.
Zf loota.
960 volvon öljypohja ja öljyputki.
Moottorinkiinnikkeet ruotsinmaalta.
Home-made pakosarja.
Megasquirt 3 V3.0.
Holset HX35.
Auto on maalattu lukuunottamatta ovia, etulokareita, konepeltiä, kattoluukkua, ja takapaksia.
Lohkoon lyönyt kiinni männät ja kanget.
Tässä vähän vielä kuvia autosta nykyään.





Eli on pikkuhiljaa alettu kasaamaan. Näin alkuun mennään vakio turbo alustalla koska opiskelijalla ei ole paljoa ylimääräistä..

Vinkkejä ja neuvoja saa antaa ja niitä tarvitaan!