Proturbo  Autodiagnoosi

Akkujen kennotus

  • 11 Vastauksia
  • 1295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2545
  • www.vrcf.fi
Akkujen kennotus
« : 28.12.2019, 13:30:54 »
Löytyykö foorumilta kokemuksia akkujen uudelleenkennottamisesta? Meillä on tuollainen robotti-imuri joka syö akkuja melko tehokkaasti....vuosi sitten ostettu uusi tarvikeakku ja taas alkaa oleen tiensä päässä. Kennoja löytyy maailmalta mutta kokemuksia kennottamisesta ei ole...Kiinasta saa halpoja puoli-ilman ja laadukkaitakin lie tarjolla. Alkuperäinen akku on 3600mAh ja sisältää 10kpl SUB-C kokoisia NiMH 1.2V kennoja. Nämä on pakattu 2x5kpl pötköksi ja ilmeisesti jonkinlainen lämpösuojakin välissä lienee?

Esim. tuossa voisi olla laadun / hinnan välillä kompromissiratkaisu :  EBAY

Isompi kapasiteetti olisi oikein suotavaa, koska nykyisellä akulla imuri ei jaksa kiertää koko taloa yhdellä kertaa.

Nuo välikomponentit varmaankin voisi ottaa tuosta vanhasta akusta. Mikäköhän olisi paras tapa liittää kennot toisiinsa? Noi liuskat ehkä voisi juottaa suoraan toisiinsa kiinni? Vai riittäisiköhän nuo liuskattomat "keskelle" ja vain päihin laittaisi liuskalliset joihin voisi juottaa johdot kiinni? Ja lopuksi päälle "kutistesukka".  ???

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
S60 , Transit -06 2.0TDCI *taivaspaikka on auki (taas)*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa foxterrier

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Ei kolo komiassa haittaa
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #1 : 28.12.2019, 13:42:53 »
Mä uudelleenkennotin aikonaan enemmänki työkaluakkuja. Juottamallahan ne liuskalliset kennot menee nippuun. Oikeestaan isoin riesa oli sommitella ne kennot takas siihen kuoreen kaikkine oheisroippeineen. Noi kuvan akut näyttää varsin simppeliltä että siitä vaan juotosasema lämpiimään :)
940 classic B230FT aw71 -98 -- nätti, ruma ja oma.

Poissa Tucci

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #2 : 28.12.2019, 19:37:03 »
www.akkujenuudelleenkennotus.fi vaikka tuolta kennoja kyselemään.

Poissa foxterrier

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Ei kolo komiassa haittaa
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #3 : 28.12.2019, 19:59:53 »
Kas, tuo virmahan on tuolla Luikkosen pultin naapurissa, hyvä tietää :)
Niinno, on siinä Volvokauppaki...
« Viimeksi muokattu: 28.12.2019, 20:02:17 kirjoittanut foxterrier »
940 classic B230FT aw71 -98 -- nätti, ruma ja oma.

Poissa macro

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #4 : 30.12.2019, 18:26:50 »
Paikallisiin akkujen erikoisliikkeisiin olen turvautunut. Varsin järkevään hintaan ja takuulla on akut tulleet kuntoon. Vhf:stä porakoneisiin yms monen laisia akkuja käytetty. Oulun tapauksessa Oulun akku ja Akkutalo.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2617
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #5 : 31.12.2019, 20:16:36 »
PK-Seudulla suosittelen vahvasti https://www.akkupalvelu.fi/

Erittäin hyvä palvelu ja hinta kohdillaan.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1207
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #6 : 31.12.2019, 21:33:50 »
Jos noiden kennottelua aikoo harrastaa syvällisemminkin, niin ne kennojen pistehitsaamiseen tarkoitetut simppelit koneet maksaa esim aliexpressissä luokkaa 25e. Noiden liuskojen juottaminen ei ole mitään superhelppoa, kun se lämpö johtuu niin hereästi sinne akkuun.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3591
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #7 : 31.12.2019, 23:07:06 »
Hiltin akun kennottamisen ohjehinnat oli akun koon mukaan jossain akkufirman netissä, olis tullut kalliimmaksi kuin uusi akku hiltiltä varmaan. Kiinasta hätäpäissäni yhden hankin mutta se ei ole kummoinen. Onko linkkiä tollaiseen halpaan pistehitsiin antaa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #8 : 05.01.2020, 12:53:00 »
Esim. tuossa voisi olla laadun / hinnan välillä kompromissiratkaisu :  EBAY

Ei mielestäni merkittävää säästöä kotimaisiin toimijoihin verrattuna, jos antaa palvelulle ja takuulle hieman arvoa.

Isompi kapasiteetti olisi oikein suotavaa, koska nykyisellä akulla imuri ei jaksa kiertää koko taloa yhdellä kertaa.

Henk.koht en usko sub-c kennoon mahtuvan 4-5 alkavia lukemia, vaikka kiinalaiset toki merkkaa siihen vaikka 10000mah, jos asiakas niin haluaa. Vaikka minkälaisilla merkinnöillä olevia akkuja on käsissä pyöritelty ja kennotettukin.

Nuo välikomponentit varmaankin voisi ottaa tuosta vanhasta akusta. Mikäköhän olisi paras tapa liittää kennot toisiinsa? Noi liuskat ehkä voisi juottaa suoraan toisiinsa kiinni? Vai riittäisiköhän nuo liuskattomat "keskelle" ja vain päihin laittaisi liuskalliset joihin voisi juottaa johdot kiinni? Ja lopuksi päälle "kutistesukka".  ???

Komponentit vanhasta, kunhan ovat ehjiä. Raakakennoon ei saa liuskoja kunnolla kiinni ilman tarkoitukseen sopivaa pistehitsiä, joten kaikki liuskallisia jos haluat itse tehdä. Näkösälle jäävät navat suojattava jollain (tai eihän se pakko ole...) ja koko paketin päälle sukka. 

Jos et haluakaan tehdä itse, niin Suomen Akut auttaa. Myös kennnotuksessa.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2545
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #9 : 05.01.2020, 13:07:59 »
Ei mielestäni merkittävää säästöä kotimaisiin toimijoihin verrattuna, jos antaa palvelulle ja takuulle hieman arvoa.

Henk.koht en usko sub-c kennoon mahtuvan 4-5 alkavia lukemia, vaikka kiinalaiset toki merkkaa siihen vaikka 10000mah, jos asiakas niin haluaa. Vaikka minkälaisilla merkinnöillä olevia akkuja on käsissä pyöritelty ja kennotettukin.



Joo tuo on kyllä totta, että kiinalaiset lupaa ihan mitä vaan. Tuo ensimmäinen laittamani linkki oli sentään jonkin "merkkinen". RC-puolella noita myydään suomessakin, joten ehkä hiukan bulkkitavaraa laadukkaampi  ??? 5000 voi kyllä silti olla reilusti liioiteltu kun fyysinen koko kuitenkin on melkoisen pieni.

Tätä jenkkilän settiä katselin jo vuosi sitten, mutta silloin en tiennyt onko vika laitteessa vai akussa. Tuossa näyttäisi olevan lion-akku.

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
S60 , Transit -06 2.0TDCI *taivaspaikka on auki (taas)*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #10 : 11.01.2020, 15:50:49 »
Tätä jenkkilän settiä katselin jo vuosi sitten, mutta silloin en tiennyt onko vika laitteessa vai akussa. Tuossa näyttäisi olevan lion-akku.

Huomaathan, että lithium tuskin toimii ihan plug&play. Oman laturin vaatii ainakin.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2545
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkujen kennotus
« Vastaus #11 : 11.01.2020, 17:30:06 »
Huomaathan, että lithium tuskin toimii ihan plug&play. Oman laturin vaatii ainakin.

Joo sitä mä mietinkin, että mitenköhän on toteutettu kun pitäisi toimia kuitenkin vakiolaturilla.

Osaako joku kertoa, että mitä nuo komponentit orggisakussa on? Toinen luultavasti jokin ylikuumenemissuoja?
Onko sellaiset aina välttämättömiä?

Tälläistäkin löytyy suoraan 3700mah ja 5000mah oikean "mallisenakin" (stick).

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*
S60 , Transit -06 2.0TDCI *taivaspaikka on auki (taas)*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06

 

Elekma  Autoracing