Moro,
tollainen bugi vaivaa kasiviiskymppistä, ongelma ilmenee lämpimällä koneella startatessa. Jäähdytysnesteen anturin signaali katoilee, ja tämä aiheuttaa auton moottorin käynnille ikäviä oireita, koska moottorinohjaus luulee että motti on kylmä. Vika näkyy myös siinä että lämpömittari putoaa nollille. Tietenkin myös kunnollinen käynti häviää vian ilmaantuessa, ja nenä kertoo että nyt on seos törkeän rikkaalla.
Sen verran googlaamalla löysin että ECT-anturi sijaitsee termostaatin alla, mutta miten siihen pääsee käsiksi? Tinakone kun on minulle ihan vieras käsite. Jos vinokone olisi kyseessä niin ongelma olisi jo korjattu

edit: "There - I fixed it". Termostaattikotelo oli hippasen tiukassa, meni kaksi torx-avainta paskaksi ennen kuin kävin ostamassa ammattilaistyökalun jolla nitkuttelemalla sain 2,5 tunnissa pultit auki. Olivat hiukan jumissa

Anturi vaihdettu, ja lisäksi sytkätulpat -> vitoskone käy taas niiiiiiiiin kauniisti
Ostajalle ei auto kelvannut, joten yhteinen matka jatkuu.