Vinokone helpompi virittää lähinnä kannesta johtuen.
Onko miten isot erot kansissa? Onko jotain ylitsepääsemätöntä kuten vaikka siiamilaiset pakokanavat yms.?
Se etupää on kyllä melko mielenkiintoinen rakennelma, vääntösauvajouset ja sammakkoiskarit, hammastanko paloseinässä koneen takana
Emmää noista muista tiiä onko ne niin kummallisia 70-luvun autolle,(mun muistaakseni Saabissakin on hammastanko tuolla tulipellissä ja vääntösauvoja on ainakin amerikkalaisissa "pikku"autoissa) mutta noi sammakkoiskarit on vähän...jooh

Varmaan pitää laittaa teleskoopit toimimaan ton sammakon rinnalla ja kattoa onko hyvä vai tartteeko jotain muuta...Kallistuksen vakaajia ei taida tosta koko autosta löytyä laisinkaan joten sellanen tarvii hommata.
Ladan perän jo hommasin, jos sen nelilinkeillä laittaisi alle.
Nelilinkki vois olla aika jees, kuulemma vakiokunnossa toi perä pomppii koko ajan jos auto vaan ruopii. Ehkä farmarin jouset vois kanssa olla ihan jees jäykistämään tota takapäätä.
Koneesta en vielä ole päässyt itseni kanssa yksimielisyyteen, joko Bemarin M10 tai Volvon B200, tai jos oikeen rupeen pervoksi niin Pösön XU10.
M10 mullekkin on tarjottu. Mites, saako tollasesta ihan normivirityksillä tehoa ulos vai vaatiiko turbon tai muita hienouksia? Jotenkin silti noi Volvon koneet puhuttelee mua enemmän mitä bemarin, varsinkin kun ne bemarin laatikot ei ole mun kokemusten mukaan mitään kaikkein tunnokkaimpia ja mukavimpia käyttää....
Mittailin tänään tota konehuonetta, 70 senttiä oli koko konehuoneen pituus tulipellistä nokkapellin kiinnityshaa'an rautaan. Leveydeltään olisko ollut jotain 60 senttiä ohkasimmasta kohtaa, ylöspäin tullessaan levenee aika reippaasti.
Onhan näihin Rooverin kasejakin laitettu melko suoraan paikalleen joten luulisi nyt Volvon koneittenkin menevän sinne.

Mutta, ei mitään. Suunnitellaan, pähkäillään, mittaillaan. Jos jollain on jotain tappikoneita tai vinokoneita hyvään budjettihintaan niin saa tarjota.