Rakkaat kuuntelijat, bed mörjäre. Tervetuloa kanssani tänne mieltä mullistavaan kärpässieni-konferenssiin tänne kesäiseen Togon kansallispuistoon... Eeikäku!
Kesäkauden ensimmäinen terassiolut saunan lämpöjen välissä vissiin huurrutti tilapäisesti pääni. Kerrotaapas taas hetken tauon jälkeen mitä sitä on tullut lomilla tehtyä, nyt kun taas sai ihtensä tänne foorumille hilattua... (ja oi kyllä, mä istun tässä pyyhe päällä terassilla kylmä tölkki käässä hikisenä

)
Aloitetaan nyt vaikka seiskasta kun toissapäivänä tuli tasan 2 vuotta yhteistä historiaa täyteen, eikä rakkaudessa liiemmin ole ryppyjä näkynyt, uskollisenakin sitä on puolin ja toisin pysytty. (

) Ne takalasin verhot on yhä asentamati kun ei sillon älli riittäny, eikä taas ole asiaa miettinykkään. Kynälokeron asennuksen ja öljynvaihdon sensijaan sain tossa vielä huhtikuun puolella aikaseks. Huomenna pitäis pestä ja vahata niin kehtais lauantaina parille juhlillekkin sillä lähtiä (Üllatüüs! Ylppäreitä). Muuten vaan ajettu

(

ja läts, taas loppu yhen kimiläisen (vai kolibrin eiku mitä nää pikkulinnut mitkä pistää kärsällään niin perhanasti on nimeltää) tarina. On muuten noitakin ihan tarpeeks täs seurana...)
Mut sitten toin sininen vajaaovinen. Sen kanssa on edistyttykin, tosin vähän eri tahdissa kuin kuvittelin kun vasta viime perjantaina sain osat hiekkapuhaltajalta, mutta nyt olis jo tukivarret vahvistettu, kaikki osat maalattu, jarrusatulat kasattu ja peltityöt hyvässä vauhdissa.
Joten tähän väliin (

) pientä kuvakollaasia:
Aloittakaamme vaikka napojen ehostelulla.


Juunou, uudet laakerit, rasvat, sokat, vähän maalia pintaan ja good as new!
Siitä sitten satuloitten kimppuun. Reseptinä uudet kumit, tiivisteet, Greenstuffit, pari mäntää ja hiekkapuhallettuun pintaan Biltsun jarrusatulamaali. Kaikki muut männät liikkuu oikein herkästi sormin paitti noi kaks uutta. Kaippa ne siitä vielä notkistuu...


Sit vaikka räpsy kun lattioihin vähän peltiä sovitettu, vielä vähän lappua, mm. poikkipalkinpohja, loput hitsaukset, maalit, liimat ja matto päälle.

Seuraavaks kiva kattella taas vasta maalatuista osista fotoa,
Ekaks vähän pohjia:

Kuvasta nyt puuttuu mm. jarrukilvet, tukivarsien "pahkat", kaik pikkuosat kuten jousilautaset, uudet nivelet yms. Vanhat alapallot nyt jäi vaan maalauksen ajaksi paikalleen. Huomatkaa kuinka näppärät maalaustelineet sai tukivarsille noista alustapukeista. Vetarit kävi taas tolpille kuin isi äitin selkään. Pohjamaalina Rostex ja Rostex Super, levitystapana ruisku.
Sit kesäisiä pintavärejä mallia sävytetty Miranol. Yks syy miksi halusin vetää Miranolilla on mun sysipaska ruisku. Toi kun tuppaa hiukan tasottumaan kuivuessaan niin se antaa ruiskun räkimiset aika hyvin anteeks. Kestää varmasti ihan hyvin, ja on hyvin saatavilla mieluisissa sävyissä.




Oli taas maalari-huurupäänä hauskaa kun aluks ollu mitään henkifiltteriä, meinas tulla höpö olo ja tukka kipiäks, sit kun sain suodattimen naamalle niin hyvin sekoitettua maalia kaataessani ruiskun säiliöön tuli taas Nikke Nakertajan laulaessa "ettei nyt vaan sattuis mitään!" tajuttua että se pönttöhän on irti ruiskusta ja tallin lattiaa sävytettyä enempi yhteensopivaiseks autoni kanssa. Tiiä sit onko asioilla yhteyttä...

Tukivarsien vahvikelaput tein 2mm levystä, sen verta siistit noista tuli että jossei katsuri tiedä noitten olevan itse tehdyt niin ei se noista sitä huomaa. Vakaaja vaan 21mm, ehkä jossain vaiheessa IPD:ltä paksumpaa, 23mm:stä ei löytynyt, eikä sille olis varmaan polyutrsi-puslia heti löytynytkään...
Mut sit seuraavaks odotellaankin maalin kuivumista, ton Miranolin huono puoli kun on että se kuivuu ikuisuuden niin varmaan vasta seuraavilla lomilla alan kasailemaan. Tekis mieli jo päästä GTS:t kasailemaan tolppiin ja purtsi-puslia paineleen tukivarsiin.
Eli oikeestaan peltihommat loppuun ja vaikka pikkupuskureitten sovittelua/keskuslukon asentelua kun semmottisetkin tuli haettua (kiitokset vaan Nastolan suunnalle

Ja joku vois muuten myydä mulle halvalla teräspunosletkut, niitä vieläkin pähkäilly että jos sitten kuitenkin. Ja visio lopullisesta alkaa jo hahmottua, hivit lentää hiiteen, tulis kuppijakkarat ja nelipistevyöt, tehostuksen sijan tuliskin nopea ohjaus (joo kato jemmataan se hyvin

), keskikonsoliin kätkettäis line-lockki, maybe hydr. käppäri (suljettavissa pois käytöstä), takapenkit hiiteen, 588 Torsen-lukko, huoranportaat ja ylimaalaus. Tekniikasta ei kyl mennä vielä varmaksi, volvolaista se ainakin. Ja ahdettua! Mutta sylinteri/venttiililuku on vielä auki. Jotain väliltä 280-320 pyörältä voisin haaveilla, olis nääs yks turbo-Camry millä pitäis tulevaisuudessa pyyhkiä lattiaa...

Että semmosta. Varmaan jossain välivaiheessa taas ajoon edes yhdeksi viikonlopuksi.
Mut nyt mä lähden takas saunaan, kalja loppu jo ennen noita kuvia ja itikat kärsiny kintut ihan luille asti!