Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Jambon Volvot: 242:een ZFää ja muuta mukavaa - Voi laittaa lukkoon

  • 73 Vastauksia
  • 23612 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa asiv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #15 : 26.06.2014, 22:20:54 »
Komean Volvon olet ostanut! Mielummin pidät nuo pölärit alla, on niin pirun siisti jo nyt  8) Lisäpitkät ja ruosteet hoidat pois niin se on siinä!
Jeremy Clarkson´
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #16 : 27.06.2014, 00:38:27 »
Eihän tuo tökötti ole edes pahan hintaista, täytyy varmaan itsekin kokeilla, mikäli näyttää luonnossakin yhtä mahtavalta, kuin kuvassa
Mitäähh!?! Se ollu noin kallista kun ite joskus mopon osien yhteydessä tilasin. Oliko 10€ kaks purkkia?

Mutta juu. Onhan tuo monta kuukautta systerin Yammussa pysyny. Siinä ne muovit oli kansja aika haaleita. Olisko joulun jälkeen kun kokeilin niihin, tietty se ole ollu ajossa siitä asti, muttei ainakaan ole mun mielestä haalistunut käsittelystä. Nää peilithän on kuitenkii auringon kanssa tekemisissä, skootterissa lähinnä (ainakin meillä) jalkapallo-mailan kulutettavana... Kokeilin muuten tota myrkkyä noihin takavaloihinkii mutta siinä se ei tuonu merkittävää tulosta. Tietty jos useampaan kertaan käsittelis niin vois vaikka toimiakkiin.

Komean Volvon olet ostanut! Mielummin pidät nuo pölärit alla, on niin pirun siisti jo nyt  8) Lisäpitkät ja ruosteet hoidat pois niin se on siinä!

Kiitän! Pölärit pysyy siihen asti että saadaan rahaa ja ensisijaiset maksettavat alta pois. Mut minkäs takia lisät pitäis pois ottaa? Toimiivatkin perhanat.  :smitten:
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #17 : 07.07.2014, 22:56:21 »
Juu elikkä mitä on taas saatu aikaan:
 - Alusta massattu,
 - Takavalot on nyt hyvät. Vain oikea puoli sai käsittelyn, hionta 2000 asti, punainen kuultomaali, hiontaa 2000 asti ja taas maali, tämän jälkeen kirkas lakka,
 - Töötti toimii nyt varmasti (oli vähän niin ja näin ennen),
 - Puskimet käyty Renovatorilla,
 - Motonettiin tehty tilaus: Takapyöränlaakeri, käsijarru-hilppeitä, venakopan tiiviste, öljyropun tiivisteitä, laatikkoon "siirtäjätangon" tiiviste... Olikohan muuta? Niin joo, T-haara lasinpesuriin. Vuotaa niin pirusti. Auton alle kertyy kauhea läikkä  :buck2:
 - Ghostilta tilattu ovipahvin muavit, iso kiitos hälle!  :hg:

Etuvalon pesurit vois poistaa käytöstä?

Olikos näissä jotain "audio-järjestelmää" saatavilla lisävarusteena? Kojetaulussa on meinaan etu-takakaijuttimien balanssinsäätö. Etukajarit tais olla HT-223 ja takaset HT-224. Lisäpitkillekin on oma katkaisija kojetaulussa, eli ovat vissiin aika orkkikset?

29. päivä kuluvaa kuuta olis inssi, joten kohta alkaa tääkin pyöriä liikenteessä  S* Ja multa on jo kahdesti kysytty että onko jotain "papan-peruja" tää Volvo. Ei vissiin oleteta että 18-kesäinen haluaa tälläsen ensiautokseen.  ;D

Ja vähän räpsyjä...


Takakaaressa pien lunttu:


Takavalot aika tasaset sävyltään, sitä vasten en vasemmalle tehnykkään mitään. Ovat hyvät  *W->


Käyny mielessä jos vaikka koukun puhaltais ja maalais...

(Kuva ei kyllä ole just koukusta mutta ainhan kuvia katselee...)



Tuolla näkyy loput kuvat joita koneelta uppaillu...
http://aijaa.com/al97154
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #18 : 07.07.2014, 23:01:13 »
"Hupsista! Albumi ei ole julkinen"

Mutta on se vain ryökäle komean näköinen menopeli! Aijaijai...  *W->

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #19 : 08.07.2014, 16:46:59 »
"Hupsista! Albumi ei ole julkinen"
No voi (kuvitellaan tähän paljon erinäisiä voimasanoja...)-suti!

Koittanu tapella tuota julkiseks, muttei ala toimimaan...  :tickedoff:
Josko kohta alottais kilven valojen ympärykset.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #20 : 08.07.2014, 17:38:25 »
29. päivä kuluvaa kuuta olis inssi, joten kohta alkaa tääkin pyöriä liikenteessä  S* Ja multa on jo kahdesti kysytty että onko jotain "papan-peruja" tää Volvo. Ei vissiin oleteta että 18-kesäinen haluaa tälläsen ensiautokseen.  ;D

Heh, itsekin sain aikoinaan "muutaman kerran" kuulla tuon saman kysymyksen :). Ja itse olin silloin vielä 17 kun ostin tuon oman allekirjoituksessa mainitun Volvon.
Kannattaa pitää orkkiksena kun on niin hyvässä tikissä muutenkin. Vetokoukku kannattaa todellakin vetää mustalla Miranolilla tai vastaavalla niin tulee hyvän näköinen.
Ja uudet kilvet kannattaa laittaa myös tilaukseen varsinkin kun nyt on puskuritkin ehostettu hienoiksi niin hyppää hieman silmille nuo virttyneet alkuperäiset.
Uudet kustantaa yht.30€ luokkaa, ja kannattaa erikseen mainita tai laittaa lisätietoja kohtaan että ilman EU tunnuksia kun muuten tulee automaattisesti sellaiset.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014, 17:42:37 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #21 : 08.07.2014, 17:59:07 »
Juu, minäkään vielä 18 ole. Uusia kilpiä harkittu vakavasti, etenkin takanen on aika halkeillu ja muutenkin huono. Samoilla (alkup.) tunnuksilla ja ilman EU-tunnuksia. Koukan aattelin varmaan töissä puhaltaa, vetää ruosteenestopohjiksen, jonka päälle Miranol tms. tzudittava musta.

Katottava elokuussa (työt loppuu, pekkaspäivistä ja lomarahat tulee, koulut jatkuu) miten on "ylimäärästä" taskuissa. Olis nimittäin tuulilasin vaihto aiheellinen, tietty Esabbia, tähän vanteita ja kaikkea kivaa katellu niillä rahoilla käytettäväks...  :-\
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #22 : 08.07.2014, 19:55:09 »
Mukava nähdä että joku vielä malttaa (tai olosuhteiden pakosta...) käyttää hienoa seiskaa peltivanteilla ja pölareillä.
Jos aikaa löytyy hieman isommalle pesuprojektille niin penkit irti, kankaat pois ja pesukoneeseen, odotellessa voi tehdä korjauksia jos rungossa on jotain rikki.

Alkuperäisiä Volvon soittimiahan täälläkin lienee kaupan enemmän kuin runsaasti?

Niin ja täältä ehdottomasti ääni valonpesurien säilyttämiselle! Uudet sulat ja moottorien putsaus / vaihto ehjiin  :pomo:



Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #23 : 08.07.2014, 23:27:28 »
Siis kerrankin "teini" joka arvostaa autonsa ulkonäköä.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #24 : 09.07.2014, 21:36:37 »
Siis kerrankin "teini" joka arvostaa autonsa ulkonäköä.

Kiittää hän. Nam!

Ollu vähän ideana että joka tilistä voi käyttää vähän autoon, siis pakollisten menojen lisäksi. Nyt oli etuovien avauskahvan muovit kun uusin.

Jos aikaa löytyy hieman isommalle pesuprojektille niin penkit irti, kankaat pois ja pesukoneeseen, odotellessa voi tehdä korjauksia jos rungossa on jotain rikki.

Penkkejä nyt en ala enempää pesemään. Hantin penkki on yhtä siisti kuin takana, eli  S*... Kaasu- ja rattivastaavan penkkikin on "riittävän puhdas". Katsotaan asiaa uudelta kantilta kun saa remontit tehtyä...

Alkuperäisiä Volvon soittimiahan täälläkin lienee kaupan enemmän kuin runsaasti?

Tuo Philipsi sopii aika hyvin auton henkeen, olematta kumminkaan mikään nännimankka. Toi on hyvä ominaisuus kun saa kulman kerrallaan soimaan. Eli tilanne jossa esim. vasen takapenkkiläinen alkaa vinkumaan kyydistä, voi sen vikinät vaimentaa kivasti Radio Rockilla.  >:D

Niin ja täältä ehdottomasti ääni valonpesurien säilyttämiselle! Uudet sulat ja moottorien putsaus / vaihto ehjiin  :pomo:

Khyyllä tuokin vaihtoehto olis, ainoa vaan että syäpi pesunestettä ihan hitsin vitsisti... Opiskelijalla kaikkeen ole varaa - jostain säästettävä  ::) Onhan ne "komea" lisä toimiessaan, nestettä tulee ainakin, sulat vaihtokunnossa. Sitä en tiiä liikkuuko pyyhkijät kun yksin joutunu melkein aina ropaamaan. Tai sillon kun on "apupoikaa" piha puolillaan niin ei tule mieleenkään...

Elikkä nyt ne aiemmin mainitut muovit vaihdettu ehjiin:

Alku:


Ja ehjillä:


Kuskin puolelle en saanut uutta istumaan millään. (Voi olla että laitan vanhan tilalle, aivan pieni särö entisessä, mutta sen sain istumaan kun kokeilin vielä):


Molemmat romukotelot halki. Josko ne olisi seuraavan tilin menoja... Ja Mjotonjetistä ei ole kuulunut muuta kuin että maksu hyväksytty ja tilausvahvistus... Tietty esim. laakeria niillä ei ollu missään hyllyssä.

E: Ompas pölyisiä sormenjälkiä paljon. Kuvissa vasta huomaskin  :o
« Viimeksi muokattu: 09.07.2014, 21:38:20 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #25 : 09.07.2014, 22:13:19 »
Muistaakseni tuo kuskin oven "muovilokero" pitää aavistuksen liuttaa ensin etureunastaan paikoilleen ja sitten painaa pohjaan. Vänkin puolella menee "itsestään" riippuen, oletko oikea/vasenkätinen, mutta ainakin itsellä kuskin ovi ahdistaa.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #26 : 10.07.2014, 19:39:50 »
Muistaakseni tuo kuskin oven "muovilokero" pitää aavistuksen liuttaa ensin etureunastaan paikoilleen ja sitten painaa pohjaan. Vänkin puolella menee "itsestään" riippuen, oletko oikea/vasenkätinen, mutta ainakin itsellä kuskin ovi ahdistaa.

Kiitti vinkistä! Oishan tollanen pitäny tajuta ilman ohjeitakii, laitetaan vaikka väsymyksen piikkiin. Pääasia että istuu nyt hyvin.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #27 : 19.07.2014, 16:41:01 »
Noniin. Nyt on sormi pystyssä sohloteltu maalit kilvenvalojen ruostepaikkoihin... Ja oikeastaan tossa kilven takana/ympärillä oli sellaset 6-8 kuplinutta paikkaa, jotka otettiin kiinni nekin. Helpompi maalatakkin isompi alue kerralla.

Yhdestä reunasta sai vähän reikää laajentaa että sai kaikki mädät pois, jää kuitenkin vielä valon alle.


Kilvet sais joo uusia...  :P Taas jäi uuden maalin ja orkkiksen rajalle tollanen selvä raja. Koitettava hinkata tarpeeks hienolla paperilla. Vai mitähän myllytyksellä tuolle sais aikaan


Motonetistä tuli tiivisteet öljypohjaan, venakoppaan, öljyproppuun (x2), vaihteensiirtäjä-hässäkän juureen. Sitten oli se pyöränlaakeri (SNR vai mikälie oli merkki. Koskaan kuullukkaan  ???), Volvon orkkis-öljynsuodatin, T-haara lasinpesuriin (ei vuoda enää!), käsijarrukamoja (kengät ja as.-sarja)... Siinähän nuo tais ollakin.

Laakerijumppaa aloittaa kun saa tikit pois räpylästä. Meinaa tulla kiire jos kortin sais 29. päivä  8)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #28 : 19.07.2014, 20:14:35 »
^Maalausvinkki. Käännä seuraavan kerran maalarinteippi tuolla tavoin kaksinkerroin  niin se ei tee tuota ilkeää rajaa.
Suosittelen myös hiomavahan (esim. Farecla) ostamista maalisumun häivyttämiseksi.

Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K
« Vastaus #29 : 23.07.2014, 21:34:32 »
Doddiin! Nyt olis takapyöränlaakeri apparin puolelta vaihdettu, ratkiriemukasta sinänsä että nyt tuntuu oikeallakin "sellanen" välys". Prkl...
Noh, varmaan tulee hommattua uudet takajouset ennen syyslomia (ennen talvea vähintääkin) niin jos se kestäis sinne asti.

Laakerijumpassa ollu muuta ongelmaa paitti kasatessa. Eilen illalla kun tuli otettua vetari pihalle niin ulkokooli lähti hyvin, sisäkooli ja lukkoholkki lähtivät nätisti halkasemalla. Uuden sisäkoolin ja lukkoholkin paikoilleen saaminen meni prässäilyks.

Tietty illalla vielä yritettiin ruuvipenkissä ja tehtiin häthätään kakkosnelosesta ja M12 jenkatangosta puristin. Ei saatu kasaan! Noh, aamulla kaverille vetari kainalossa (prässille), vaan sepäs olikin sellanen "taskumalli". Noo, sitten kyytiä alle ja pikasesti Hemi-Motorsille jossa heppu prässäs hilut vetarille.

Kotonahan kun rupesin kasaamaan (oli uudet kengät ja asennussarja narujarrulle), oli sen verran tiukat uusiin levyihin nuo kengät että oli pakko kasata vanhoilla (jouset ja ne lipareet vaihtu kyllä). Ja vaijeri oli löysätty kyllä, vaan jääpähän hyllyyn uudet kengät. Pitää se senverran... (7 napsua ja luistaa, 8 naps! Ja lukkoon)

Ja sitten! Tuli hirvitarrat postissa, pieni gallup, Yes or No? (Kuvassa teipinpalalla kiinni)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Futurez  Kulkukoira