Kesäkuun lopussa arvon vuonna 1999 on viimeiset Volvojen 2+3 pakut voinut rekisteröidä. Itse asiassa tuo 2+3 on vain vakiintunut sanonta, oikeasti ne ovat 1+1(+3). Eli sama kuin nykyään, kuljettajan vieressä yksi ja aikanaan siis TAVARATILASSA tilapäisistuimet kolmen henkilön kuljettamista varten. Eli tavaratila alkaa heti etupenkkien selkänojan takaa. Näin lukee omassa otteessa, huom EI siis istuimia tilapäiseen kuljetukseen vaan tilapäisistuimet kuljetukseen

.
900 Diesel-sarja menetti siis kolme arvokasta 2+3 paku vuotta kun viimeinen vuosimalli oli 1996. Samaan aikaan siis kun 850 seuraaja V70 näki päivänvalon. Onkohan paljonkin 2+3 V70:stä liikenteessä..
Ja muistaa sitten ostaa 900 sarjasta ZF automaatin niin ei tarvitse huolehtia ikinä savukaasumittauksen tuloksesta katsastuksessa.
Tässä vielä lisäpenkkien elinkaari:
Aikavälillä Tarkennus
1968 - 1979 sovellettiin moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanopäätöksen 33 §:ää 457/1968 (ohuet pehmustamattomat tavaratilan seinään kiinnitetyt pystyyn käännettävät istuimet)
1979 - 28.2.1983 sovellettiin LM:n päätöstä 575/1979 (max 5 cm paksut istuimet, saranoitu tavaratilan ulko- tai väliseinään)
1.3.1983 - 31.12.1992 sovellettiin ajoneuvoasetuksen täytäntöönpanopäätöksen (ANA tpp) 57 §:ää (max 5 cm paksut istuimet, saranoitu tavaratilan ulko- tai väliseinään)
1.1.1993 -
30.6.1999 sovellettiin ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen (ARVA) alkupeäistä 63 §:ää (max 5 cm paksut istuimet, saranoitu tavaratilan ulko- tai väliseinään)
1.7.1999 - 31.12.2002 sovellettiin ARVA 63 §:n muutosta 703/1998, jossa viitattiin autoverolain 24 §:ään (max 5 cm paksut istuimet jos yhtenäisen tavaratilan tilavuus on väh. 7 m3 eli 7 m3:lla yksi istuin, 8 m3:lla kaksi istuinta ja 9 m3:lla kolme istuinta, istuimet asennettava välittömästi etuistuinten taakse selkä menosuuntaan)
1.1.2003 . ARVA 63 § kumoutui ja tilalle tuli ajoneuvolaki ja sen nojalla annetut asetukset