On tuossa tullut n. puolet pohjasta kaavittua maalille, massat pois ja korjattavaakin sieltä on löytynyt ja varmaan vielä jonninverran sitä lisää löytyykin.. Massaa on tähän mennessä lähtenyt joku 12-13 kiloa, toiset samanmoiset vielä pois.. Sen jälkeen olisi korjaukset pohjaan, myös vahvikehitsaukset meinasin tehdä pistehitsattuihin saumoihin tulevaisuutta ja ehkä isompia voimia ajatellen.. Sitten varmaan epoksi pintaan ja kevyt kerros massaa, ei tosiaankaan tuommoista 0,5-1cm kerrosta mikä siellä nyt on.. Takapää näyttää suht ehjältä, yksi pienen pieni reikä löytyi taka-akselin takapuolelta, apukuskin helmassa on n. 70cm pituinen "railo", ilmeisesti joku sauma mennyt siinä kohdin? Ei näkynyt massan läpi tuotakaan reikää ollenkaan.. Kuskinpuolelta on ainakin pari paikkaa helmassa, ja takajalkatilassa (siinäkin tuli huomattua että joku on joskus hitsannut vaan uutta peltiä mädän päälle..) Tänään tuli myös riipaistua taka-akseli irti.. Ei se ihan suosiolla lähtenyt, oli varmaankin ensimmäinen kerta kun tuo akseli tästä autosta otetaan irti. Puslat olivat sen näköset että ovat sielä sen 46 vuotta olleet, ei ollut kuitenkaan väljiä, mutta erittäin haperot, yksi pusla meni 2 osaan irrottaessa pulttia.. Parista puslasta jäi keskihelat kiinni pultteihin. Kuskin puolelta en saanut ylempää tukivartta irti korin päästä ollenkaan, pultin kanta ei ollut 18mm eikä 19mm, ainoa tuumanen avain mikä tuohon meni oli yhtä väljä kun tuo 19mm avain. Yksi pienempi taas ei mennyt siihen.. Taka-akselille olisi tarkotus ainakin maalata, uudet puslat laittaa, luultavasti uretaaniset, ehkä lukko, jos sattuu semmonen eteen tulemaan sopivaan hintaan. Suuria summia en ala kuitenkaan lukosta maksamaan, kun varmaan jossakin vaiheessa perä saattaa vaihtua kestävempään jos tekniikkaan tulee enempi jerkkua.
Laitetaan tuosta vielä muutama kuva ettei mene pelkäksi kirjoitteluksi..







Loppukevennykseksi vielä kun joku tehnyt runkopalkkia kestävämmästä pellistä..

