Tänään laitoin öljyt koneeseen, sisäänajoöljyiksi otin 10w-40 semisynteettiset ja pyörittelin tosiaan paineilmaräikällä pumppua, turbon tuloletku oli alkuun irti että varmistu tuo öljyn kiertoon lähteminen, kyllähän sieltä tosi pienessä ajassa se puol litraa tuli öljyä, letku takasin turboon kiinni ja vielä lisää pyöritystä.
Ainakaan lattialle asti ei mistään tullut tippaakaan öljyä, öljynpaineanturin lähdöstä oli hieman öljyssä mutta kirrasin hieman, täytyy tutkailla kun saa käyntiin että vuotaako vielä.
Laittelin startillekkin piuhat kiinni ja kyllähän se avaimesta pyöri, tietysti sytkä ja polttoaine kytkemättä vielä tässä vaiheessa.
Tässä pohdin että miten saan triggeritiedon oikein. Tyhjä hammas on ehkä n. 35° ennen YKK:ta, triggerianturi taas on n. 90° kampiakselin 0°:n jälkeen. Valikossahan kysytään ekan hampaan asteluku YKK:ta ennen, eli laitanko tuon tyhjän kohdan jälkeisen hampaan asteluvun siihen kun YKK on 0°?
Suuttimet ja sytkän testailin Maxxtunen kautta ja nekin tuntui kaikki toimivan.
Ensikäynnistykset aattelin kuitenkin tehdä bensalla vaikka viinalle tarkoitus säätää sitten myöhemmin, onhan tuolla etanolianturi paluuletkun välissä niin voi olla että tekee sitten etanoli ja flexifuel säädöt sinne.
Tossa vielä kuva tuosta triggerin sijainnista

E: en aikaisemmin huomannu, mutta kun starttaa niin hävittää eculta virrat kokonaan, ecun start/extra -johtoa ei ole kytketty.. Nyt on niin että ecu saa virrat kun virtalukolta kääntää virrat päälle, mutta näköjään tosiaan häviää kun starttaa